49

Няма сигурна прогноза за финала на пробива под гарата

Строителните работи  в района на Централна гара стартираха с първа копка на 9 декември 2021 г. и блокираха за дълго време както преминаването на влаковете, така и автомобилния трафик на съседните улици и булеварди. Заради изграждането на пробива под жп ареала най-напред се затвориха два сектора на автогара „Род​опи“, сл​ед това ул. „Кукуш“ и част от „Димитър Талев“, по-късно - бул. „Христо Ботев“, колелото на гарата и бул. „Васил Априлов“ до ул. „Любен Каравелов“.  

До този момент нито един с​рок, посочен от държавната компания, не е спазен. Затвор​ен остава достъпът до автогара „Родопи“ от ул. „Кукуш“, само извънградските автобуси, строителна техника и частично леки коли преминават по ул. „Димитър Талев“  в отсечката от бензиностанцията до гарата. В груб вид подлезът е изграден до залата на стадион „Спартак“, прокаран е под жп линията и някогашната Транспортна болница, п​од бул. „Христо Ботев“ и градинката на колелото. В момента се извършват строителни работи в западното платно на кръговото кръстовище и на бул. „Васил Априлов“. 

Не се знае кога ще с​е свири финалът и ориентировъчните дати, посочвани за този дългоочакван миг, са много несигурни. Според първоначалните намерения тунелът щял да бъде завършен в края на миналата година, но и тази година това няма как да се случи. От НКЖИ обещаха да пуснат движението през колелото на гарата от западната  му страна през август, бул. „Васил Априлов“ обаче ще си остане затворен. 

Комуникационно-транспортният пробив под Централна жп гара ще свърже южните квартали на града с центъра, напомнят от държавната компания. "Трасето на пробива е съобразено и следва предвиденото в Общия устройствен план на Пловдив подземно преминаване от бул. „Васил Априлов“ към бул. „Македония“ под района на гаровия комплекс. Ще бъдат изградени и удобни вертикални пешеходни връзки", уверяват от НКЖИ. 

И напомнят, че проектът „Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив“ е част от плана за развитие на Железопътен възел Пловдив“ и се съфинансира със средства по Механизма за свързване на Европа (МСЕ).

 Стойността на договора е 89 028 245,95 лева без ДДС. Изпълнител е обединение „Проект Пловдив“ ДЗЗД, в което участват софийските фирми „Трейс Груп Холд“ АД и „Балкантел“ ООД.

"Възел Пловдив е сред най-важните железопътни връзки в България, с голямо регионално-икономическо и стратегическо значение. С реализацията на проекта значително ще се намалят задръстванията при автомобилния трафик и вредното въздействие върху околната среда в Пловдив и региона. Ще се създаде възможност за повишаване на скоростите за пътуване с железопътен транспорт по основното направление на коридор „Ориент/Източно - Средиземноморие“ от Европа през Сърбия към Турция и Черноморието", подчертават от НКЖИ. 

Оцени новината

Оцени новината
5/5 от 2 оценки
5/5 от 2 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
3 коментара
Аз съм

Аз съм

14.03.2024 | 06:31

Тук трябва да стане ясно, като в приказката на Андерсен, че "царят е гол". А имено, че строителя е неспособен да построи това сложно съоражение!!! Вероятно ще се получи поредното архитектурно извращение!

Отговори
2 0
Гербер

Гербер

11.03.2024 | 12:27

Какво значение има след като при нови избори пак за нас ще гласувате. Ние сме прости и вие сте прости затова се разбираме.

Отговори
6 5
Мильо

Мильо

11.03.2024 | 14:02

При нови избори ГРОБ пак ще отворят секциите в гробищата, пак ще има "невалидни" бюлетини - толкова, колкото са необходими за "победата". Неслучайно лидера им е Боко Шарлатанина, а солташ@к при всички такива далавери е проф/ан/ М. Костинбродски. Но за всяка свиня има Коледа!

Отговори
5 2

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?