71

НКЖИ се кани да затвори Бетонния мост на 25 март, Общината се опъва за анекс

Събарянето на Бетонния мост, което от няколко години предизвиква брожение, все още е уравнение с неизвестни. От Националната компания "Железопътна инфраструктура" натискат местната власт час по-скоро да  даде картбланш за  затваряне на съоръжението за реконструкция, но от Община Пловдив още в първите дни на мандата  на кмета Костадин Димитров  поставиха конкретни условия, които НКЖИ  трябва да изпълни. С други думи - без точни и ясни правила няма да се позволи премахването на една от основните пътни артерии в града.  

 

"Движението по моста  се очаква да бъде спряно на 25 март - 1 април", прогнозира категорично обаче в петък инж. Иван Бакалски, ръководител на проекта на НКЖИ за модернизацията на ЖП възел Пловдив.

От градската управа обаче веднага реагираха, че обявените дати изобщо не са сигурни. "Община Пловдив няма да разреши  да се затвори Бетонният мост, докато от НКЖИ не представят анекс към договора за строително-монтажните работи с фирмата изпълнител „Трейс груп холд”, заяви за „Марица”  зам.-кметът по строителството и инвестициите инж. Тошо Пашов. 

Ултиматумът за анекса не е случайна прищявка на местната власт, защото  в договора  на НКЖИ с „Трейс” е предвидено само събарянето на съоръжението, но не и изграждането му над жп ареала и в южната част към бул. "Македония". Условието е поставено от кмета Костадин Димитров още в края на миналата година, но и досега от държавната компания не са изпратили  точните параметри със срокове, линейни графици, стойност на възстановяването на моста, неустойки.

„НКЖИ  представи проекта за реконструкцията, който изискахме, а след като го върнахме със забележки, направиха корекции. В първоначалния вариант не бяха предвидили, че ул. „Кукуш” се разширява. При кръстовището на бул. „Македония” откъм  супермаркет „Билла” имаше 99 см денивелация, с което буквално се затваряше достъпът на автомобили. Това е недопустимо. Освен това бяха намалили габарита на пътното платно от южната страна на 8 метра.

Настояхме платното да е широко 9 метра, с две ленти по 4,50 м 

Проектантите се съобразиха с всички наши забележки, по него няма проблем и чакаме анекса”, обясни инж. Тошо Пашов.

"Изчистени са всички неща по проекта за реконструкцията на Бетонния мост. До края на седмицата ще внесем анекса за съгласуване и съответно за издаването на строително разрешение", увери на свой ред инж. Бакалски.

Още една важна процедура предстои, преди да се затвори мостът. В края на предишния мандат Общинският съвет взе решение администрацията да не издава строително разрешение, докато не се завърши пробивът под Централна гара.

Само местният парламент може да даде зелена светлина за събарянето на Бетонния мост, но както администрацията, така и съветниците трябва да видят черно на бяло  в какви срокове ще бъде възстановена важната пътна връзка между бул. „Христо Ботев” и „Македония” и да получат гаранции, че  строителството няма да се забави с месеци. 

Реконструкцията на Бетонния мост ще бъде ново голямо изпитание за жителите на район "Южен", защото

алтернативните маршрути в момента са само два 

- по надлез "Родопи" и по  Коматевско шосе, където и сега се образуват задръствания, защото от бул. "Александър Стамболийски" до "Коматево" е тясно, с габарит 7 метра. Затова Костадин Димитров искаше  събарянето на съоръжението да се отложи колкото може по-дълго, за да се пусне подлез "Модър - Царевец", който да поеме част от трафика. С тази цел на строителите е даден срок до края на март  да приключат с пробива. 

Същото искане е поставено и пред изпълнителите на проекта на ВиК-Пловдив за изграждане на Южния обходен колектор. В момента консорциум, в който участват три софийски фирми, работи на кръстовището на ул. "Царевец" с бул. "Хаджи Димитър" и "Солунска".  Ако не успеят до началото на април  да прокарат тръбите през кръстовището и да се изтеглят в новото платно на ул. "Царевец", няма как да се минава през новия подлез.  

 

Обещават да пуснат движението след 6 месеца 

След  шест месеца движението по Бетонния мост ще бъде възстановено, увери за пореден път ръководителят на проекта на НКЖИ инж. Иван Бакалски.

По негови думи, реконструкцията на моста се очаква да приключи преди завършването на пробива под гарата. Като краен срок на мащабния проект за модернизацията на ЖП възел Пловдив, включително и на пробива под Централна гара, бе посочен краят на 2024 г., но преди три дни инж. Бакалски уточни, че по-вероятно е това да се случи през  март 2025 г.  Строителните работи се бавят и тепърва ще се подменя цялата подземна инфраструктура  около гарата, включително по ул. "Кавала" и "Тракия".    

 

Автори: Валентина Йеремиева, Гергана Василева

 

 

 

Оцени новината

Оцени новината
2.7/5 от 3 оценки
2.7/5 от 3 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
10 коментара
Има решение

Има решение

10.02.2024 | 09:56

Въвежда се гражданство и уседналост, съответно ''новите пловдивчани'' намаляват,трафика се нормализира и дишаме чист въздух.

Отговори
1 0
оня

оня

06.02.2024 | 19:28

първо да си поръчат цветя,ковчези и никролози.

Отговори
2 1
Затворени коментари

Затворени коментари

06.02.2024 | 03:48

Марица чупи рекорд след рекорд… по невежество, простотия, голотия…

Отговори
6 2
ТОТЮ

ТОТЮ

05.02.2024 | 15:31

Като продължат ремонта на "Кукленско шосе"/бяха го спрели преди 2-3- години и през пролтта ще продължат/ и като затворят бетонния мост пак през пролетта,ще настане пълен хаос.Помислете малко и тогава затваряйте.

Отговори
11 2
Защо не затворите изцяло Южен,

Защо не затворите изцяло Южен,

05.02.2024 | 12:24

то не бяха Модър-Царевец, Ал .Стамболийски , П. Стоев...Южен представлява една лошо организирана строителна площадка,мръсни,прашни и разбити улици,разнолики сгради,липсващи междублокови пространства и паркоместа...Какво още искате да причините на живущите в този квартал-да станат затворници,без да са престъпници

Отговори
22 2
До АВТОРКИТЕ да проверят в НКЖИ

До АВТОРКИТЕ да проверят в НКЖИ

05.02.2024 | 10:12

Проекта може да се удължи да 2027г. Община и Общински съвет да не дават стрително разрешение за т.н. Бетонен мост до завършване на пробива под гарата. Πo пpeдвapитeлeн плaн пъpвaтa жп мaгиcтpaлa oт Coфия дo Бypгac и дo бългapo-тypcĸaтa гpaницa тpябвaшe дa e изцялo зaвъpшeнa дo 2024 г. Toвa oбaчe НЯМА ДА СЕ СЛУЧИ. Πpичинaтa e тeжĸият yчacтъĸ нa жп линиятa от Coфия - Πлoвдив - oт Eлин Πeлин дo Kocтeнeц, ĸoятo ce изпълнявa зa втopи пpoгpaмeн пepиoд, ĸaтo yчacтъци oт нeгo ce пpexвъpлят зa пepиoдa 2021-2027 г.

Отговори
15 0
Диди

Диди

05.02.2024 | 09:51

На кого е необходимо БДЖ да минава през центъра на града и да се прекроява половината град ?

Отговори
23 5
комунист

комунист

05.02.2024 | 09:18

Накрая общината ще клекне защото реконструкцията на ж. п.възел Пловдив е с европейски средства и е включено само събарянето на моста а трябва да се усвоят едни пари. Всичко друго е ала бала. Свиквайте с мисълта ,че мост няма да има а завършен пробив някога в бъдещето. Затова Бакалски е толкова сигурен.

Отговори
16 2
Рей

Рей

05.02.2024 | 08:54

Кого лъжете, бе! Затвори ли се Батонтият мост никога повече няма да бъде отворен. Това е ясно на всеки среднограмотен човек.

Отговори
24 4
Аз като

Аз като

05.02.2024 | 08:54

прст пловдивчанин питам защо първо не се направи пробива под гарата, а след това този мост. Защо пак впрягаме каруцата пред коня. Отговора ми е ясен, но все пак нов кмет нова надежда.

Отговори
25 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?