Следвайте ни

Сметка за 1408 лв. от ВиК срази безработна пловдивчанка

viber icon

Пловдивчанката Милена Василева се върна от чужбина и с почуда видя сметка от ВиК за изразходвани 640 кубически метра вода!

„Това са 1408 лева, а аз съм безработна! Сметката е за къщата ни на ул. „Цанко Дюстабанов“, където имаме само приземен етаж и там живее 90-годишният ми баща“, обясни Милена.

Жената е в истински шок какво точно да предприеме.

По думите й, през цялата зима инкасаторката на „Централен“ не е минавала да засича потреблението. Това било обичайна практика. Когато прави това преди два месеца на бял свят излиза скандалната сметка. 

„Родителите ми живеят в този дом повече от 60 години. Никога за това време не сме имали сметка по-голяма от 11 лева. Потребяваме между 5 и 7 кубика месечно“, разказва потресената пловдивчанка.

Тя показва куп стари сметки в подкрепа на думите си. Простата сметка показва, че 640 кубика вода са повече от обема на половин басейн с олимпийски размери. 

Когато пристигнал "сюрпризът" за 1408 лева, 90-годишният й баща се хванал за сърцето, а Милена веднага повикала водопроводчик.

Под мивката установили, че стената е леко влажна. Проверката била извършена на 9 май. В обяснителна бележка с подпис, майсторът пише, че е установил спукана тръба и течът от нея се е вливал в канализацията. 

„Пак не разбирам – 640 кубика щяха да ни удавят! Подът ни щеше да е под вода, в двора щеше да има вода! Нищо такова ние не сме установили“, казва пловдивчанката.

Тя е съгласна, че сметките са по показанията на водомера. Но пита защо инкасаторката на „Централен“ не е минавала редовно през зимата.

Ако течът е бил установен 3-4 месеца по-рано сметката нямаше да е толкова голяма.

„Марица“ отправи запитване към дружеството кой трябва да носи отговорност за спукана тръба, която не е била установена с месеци, само защото не е минавал инкасатор.

Милена Василева е пуснала жалба до ВиК и на 22 юни получила стандартният отговор оттам, че „съгласно член 22 от общите условия за предоставяне на ВиК услуги на потребителите от ВиК оператор, изразходваните количества вода се отчитат по водомер“.

Жената смята да се обърне за помощ към Комисията за защита на потребителите и към пловдивския омбудсман Борислав Стаматов.

Росен Саръмов

Росен Саръмов

Репортер-редактор - екип "Общество"

Росен Саръмов е випускник на Английската гимназия в Пловдив. Завършил е МИО и има магистратура по Външна търговия. Владее отлично английски и руски език.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?