Следвайте ни

Кой затри тролейбусния транспорт в Пловдив

viber icon

Пловдив е един от малкото големи градове, който нито успя да запази и да развие екологичния и евтин тролейбусен транспорт, нито да привлече европейски средства за доставка на модерните електробуси.

Първият грешен ход беше направен през 2007 г., когато града управляваше д-р Иван Чомаков. Тогава при приватизацията на почти фалиралата общинска фирма „Градски транспорт” се продадоха и тролейбусите с токоизправителните станции, и подземната и наземната контактна мрежа. 

Втората грешна стъпка към съсипването на тролейбусния транспорт датира от 2012 г., когато кметът Иван  Тотев прекрати договора с приватизираното  дружество и  отхвърли възможността  за публично-частно партньорство с цел възстановяване на тролейбусите. По-късно Тотев не прие и и предложението да се разделят активите на закъсалото дружество и да се създаде ново предприятие на тролейбусен транспорт, в което Общината да получи безвъзмездно мажоритарен дял. Това би позволило на Пловдив да закупи модерни и екологични превозни средства за градския транспорт с грант от Европа.  

Третата крачка към  тоталното загърбване на тази възможност беше рязането на контактната мрежа, предприето от същия кмет. 

Мрежата вече е продадена, а и без това не можеше да се възстанови, защото мероприятието е   твърде скъпо. През 2009 г., когато Славчо Атанасов беше кмет, при ремонта на бул. „Източен” също бяха премахнати 850 метра жици. За възстановяването им на оторизираната фирма „Авис инженеринг” бяха платени 750 000 лева. Сметките показват, че към днешна дата изграждането на 1 км контактна мрежа излиза около 1 млн. лева.  

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (4)

Марсиянеца

Марсиянеца

24.06.2020 | 10:31

Стига сте рева ли за нещо което не става за нищо.Одавна всички който приватизирана градският транспорт трябваше да са прибрани на топло .Улиците да са изчисти ни от ръждясали и наклонени стълбове и висящи жици .Но определен кръг хора трябва да осигурят и правнуци те си за сметка на данокоплатеца . Това може да го има в няма такава държава.

Отговори
4 3
истина

истина

24.06.2020 | 08:50

За да имаш ЕКО транспорт не е нужно дати висят навсякъде кабели над главата.Мисля че тази статия е доста плоска от към съдържание и разум.Много правилно постъпи тотев че е премахна тази МРЕЖА от кабели която загрозяваше градския облик.Навсякъде в БЕЛИЯ свят ЕКО транспорта е на батерии както Автомобилите ЕКО.,Не нужно да има кабели из целия град,друг е въпроса че такъв тип автобуси са скъпи.Тези които са на кабел отдавна не се произвеждат,именно и за това авторката малко пише 5 за 4.Тотев хубав лош,факт е че направи доста за града.Облика на Пловдив стана една идея по хубав--булеварди,цветя,маркировки,табели,кръгови колела и т н.Личеше си че Тотев има Ърбан градско младежко мислене с дизайн.На градове тип Пловдив са им нужни млади кметове..До 40 г..С тоя Здравко нищо не става,предпенсионерска възраст със старческо мислене,никъв го няма за нищо.нито за инфраструктурни проекти,нито за инвестиции в града,нито за развитие,да не говорим пък за КУЛТУРА--нещо с което Пловдив се отличава в цяла България..Здравко е свикнал да е ибрик,,няма ли някой до него който да му казва че в 8.30 часа трябва да иде до тоалетна няма и да иде..Друг е въпроса че Тотев си крадеше...това беше лошото на Тотев,но пък Центъра,Стария град,новата опера,театрите,музеите и всичко друго няма как да не се забележи..ПП не съм ГРОБАР

Отговори
5 4
Иска ли питане

Иска ли питане

24.06.2020 | 08:17

Бившия кмет, който умишлено и целенасочино създаде условия и с умишленото прекратяване на договора за тролеите, които са най екологични евтини и сигурни! Лиши града и от участие в програми за закупуване на нови тролеи и ел. буси! Както се случи в Бургас, Варна, Ст.Загора,Плевен,Пазарджик,София.....! Защо това е направено, чакаме компетентните институции да отговорят!

Отговори
5 3
4000

4000

24.06.2020 | 07:57

Как кой ? В цяла България се знае , че е Тотьо хайдутин . Сега тия стотици милиони да ги плаща той и фамилията му до живот !

Отговори
9 3

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?