Напрeжение! Пътници от Кючук Париж не искат градската линия № 1 да ходи до село Труд
- 17:30, 28.09.2024
- 17:39, 28.09.2024
- 2447
- 0
Пътниците от Кючук Париж, които редовно ползват автобусна линия № 1, не искат тя да се удължава до Труд. Това показа блиц анкетата на „Марица“ сред хората, които всеки ден чакат на спирката на ул. „Димитър Талев“ до кръстовището с бул. „Александър Стамболийски“.
Идеята за автобус № 1 е на инициативния комитет, който организира утре протест в селото с надеждата да се реши тежкият проблем с транспорта.
„Всяка сутрин и вечер, както и през деня, „единицата“ е пълна, въпреки че е редовна. Ако пътува от Коматево чак до село Труд, ще бъдем принудени да чакаме повече време на спирките. Ние и без това нямаме голям избор – само два автобуса № 1 и 7 за стотици пътници от големия жилищен комплекс „Южен“ и Оазис-и“, заяви Виолета Пенчева, която живее в "Оазис 4". „Хората от Труд са прави да искат нормален транспорт, затова обаче има междуселищен“, подкрепи и Йордан Терзийски.
„Знам за искането на протестиращите от с. Труд, но според мен решението на проблема трябва да се търси в редовно обслужване по междуселищните автобусни линии. Удължаване на маршрута на №1 ще се отрази негативно на разписанието, което няма да допуснем. Ние сме си поставили за цел да подобрим качеството на градския транспорт“, коментира за „Марица“ зам.-кметът по обществен ред и сигурност Ангел Славов, който изпълнява засега и длъжността на зам.-кмет по транспорт.
„Ако поискат моето становище, аз съм против удължаване на линия № 1 до Труд“, каза директорът на ОП „Организация и контрол на транспорта“ Георги Стоилов. „Според действащите наредби Община Пловдив извършва автобусни пътнически превози само на територията на града. Съответно финансирането от градския бюджет и държавата се осъществява само за изпълнение на транспортната задача в границите на Община Пловдив. Линия № 1 е една от най-натоварените и най-силните, изпълнява се редовно, и ако се удължи, интервалите ще се разредят или броят на колите трябва да се увеличи с още два автобуса, за които ние няма как да плащаме. Редно е въпросът да се решава от Община Марица чрез междуселищен транспорт“, препоръча Георги Стоилов.
Той даде пример с градските автобуси № 15, 22 и 93, чиито маршрути са удължени извън Пловдив, но проблемите с плащането за тях са големи. Преди години и автобус № 1 пътуваше до Труд, този вариант обаче беше отменен именно заради влошаване на обслужването по този маршрут в града заради куп проблеми.