3906

Напрeжение! Пътници от Кючук Париж не искат градската линия № 1 да ходи до село Труд

Пътниците от Кючук Париж, които редовно ползват автобусна линия № 1, не искат тя да се удължава до Труд. Това показа блиц анкетата на „Марица“ сред хората, които всеки ден чакат на спирката  на ул. „Димитър Талев“ до кръстовището с бул. „Александър Стамболийски“.  

Идеята  за автобус № 1 е на инициативния комитет, който организира утре протест в селото с надеждата да се реши тежкият проблем с транспорта.

„Всяка сутрин и вечер, както и през деня, „единицата“ е пълна, въпреки че е редовна. Ако пътува  от Коматево чак до село Труд, ще бъдем принудени да чакаме повече време на спирките.  Ние и без това нямаме голям избор – само два автобуса № 1 и 7 за стотици пътници от големия жилищен комплекс „Южен“ и Оазис-и“,  заяви Виолета Пенчева, която живее в "Оазис 4".  „Хората от Труд са прави да искат нормален транспорт, затова обаче има междуселищен“, подкрепи и Йордан Терзийски. 

„Знам  за искането на протестиращите от с. Труд, но според мен решението на проблема  трябва да се търси в редовно обслужване по междуселищните  автобусни линии.  Удължаване на маршрута на №1 ще се отрази негативно  на разписанието,  което няма да допуснем. Ние сме си поставили за цел  да подобрим качеството на градския транспорт“, коментира за „Марица“ зам.-кметът по обществен ред и сигурност Ангел Славов, който изпълнява засега и длъжността на зам.-кмет по  транспорт. 

„Ако поискат моето становище, аз съм против удължаване на линия № 1 до Труд“, каза директорът на  ОП „Организация и контрол на транспорта“ Георги Стоилов.  „Според  действащите наредби Община Пловдив извършва автобусни пътнически превози само на територията на  града.  Съответно финансирането от градския бюджет и държавата се осъществява само за изпълнение на транспортната  задача в границите на Община Пловдив. Линия № 1 е една от най-натоварените и най-силните, изпълнява се редовно, и ако се удължи, интервалите ще се разредят или броят на колите трябва да се увеличи с още два автобуса, за които ние  няма как да плащаме. Редно е въпросът да се решава от Община Марица  чрез  междуселищен транспорт“, препоръча Георги Стоилов. 

Той даде пример с градските автобуси № 15, 22 и 93, чиито маршрути  са удължени извън Пловдив, но проблемите с плащането за тях са големи.  Преди години и автобус № 1 пътуваше до Труд, този вариант обаче беше отменен именно заради влошаване на обслужването по този маршрут в града  заради куп проблеми. 

 

 

Оцени новината

Оцени новината
5/5 от 2 оценки
5/5 от 2 оценки

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?