4968

„Модър-Царевец“ осигури най-бързата връзка между „Южен“ и „Западен“

Сред най-радостните събития за шофьорите в Пловдив беше завършването на пробива "Модър-Царевец". Колите тръгнаха по него през юни след чакане, продължило 17 години.

Трасето, което осигури най-бързата връзка между районите „Южен“ и „Западен“, е най-дълго изгражданото съоръжение под тепетата. Строителството му ангажира вниманието на петима кметове на града и струва 11 милиона лева.

Настоящият заместник-кмет по строителство инж. Тошо Пашов е автор на идеята пътното съоръжение при софийската линия от надлез да стане подлез. Това се е случило през 2006 г. 

"Щастлив съм да видя в пълната му реализация този проект! Дочаках да го видя. Още преди 1989 г. имаше идея за пътен надлез. После имаше доста възражения от живеещите, възпротивиха се и се наложи да се направи промяна през 2006 г. за подлезно съоръжение, като проектът беше приблизително 90% от това, което се вижда сега", сподели Пашов преди откриването.

С усилена работа през последните четири години проектът беше доведен до успешен финал от пловдивската компания „Драгиев и Ко“. Началото обаче беше поставено в мандата на кмета д-р Иван Чомаков, като първият проект беше изготвен по времето на Здравко Димитров, когато той беше кмет на район "Западен", а пловдивски градоначалник беше Славчо Атанасов. 

На официалното откриване на пробива през юни 2024 г.

 

Първата копка беше направена от кмета  Иван Тотев през 2014 г. Тогава Общината, Министерството на транспорта и НКЖИ се договориха да се прокопае тунел под жп линията, да се преместят железопътните съоръжения и отново да се засипе с пръст. Така градът спести близо 3 млн. лева за подлеза. Освен пробива под жп линията са разширени ул. "Модър" - покрай Транспортна болница, и ул. "Царевец" - до бул. "Хаджи Димитър".

Пробивът е около 760 метра от кръстовището с Коматевско шосе - до кръстовището на "Царевец" с "Хаджи Димитър". Изградени са 1400 м велоалеи, около 1000 м водопроводи, 700 метра нов газопровод, 7515 квадратни метра настилки и плочки. Има нови 68 стълба за улично осветление, 70 шахти за подземна комуникация. Построени са два асансьора, две помпени станции с по две резервни помпи с дебит по 100 л, двойно захранване от два различни трафопоста за авариен режим на резервните помпи.

Очаква се новото съоръжение да поеме голяма част от автомобилния трафик в района. Според трафик данните през кръстовището на Коматевско шосе с "Александър Стамболийски" преминават 2000 превозни средства на час.

Оцени новината

Оцени новината
4.2/5 от 9 оценки
4.2/5 от 9 оценки

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?