49

Министър Христо Алексиев идва в Пловдив с новини за градската железница и Бетонния мост

Изграждането на градска железница в Пловдив – това е основната тема, която ще се обсъжда в понеделник на работната среща в областната администрация, в която ще участва  вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев. В разговора ще се включат още областният управител Ангел Стоев, зам.-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски, генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ Златин Крумов, както и представители на местната власт.   По-късно специално за медиите е организиран брифинг, на която участниците ще обяснят докъде са стигнали процедурите по мащабния проект за S-ban, както и за други проекти на НИЖИ в Пловдивска област. 

Градската железница на Пловдив е  включена за финансиране в Националния план за възстановяване и устойчивост.  За изграждането на S-бан линии в Пловдив и столицата са предвидени 373 млн. лв. Процедурите по изготвянето на подробен устройствен план за градската железница в Пловдив вече са в ход, както се разбра в края на миналата година на срещата на Красимир Папукчийски с екипа на кмета Здравко Димитров.  

Плановете са Пловдив  и  съседните населени места да имат удобен алтернативен жп транспорт след четири години, като задължителното изискване е да се свърже с  оптимизиран автобусен транспорт. 

Пловдивчани се надяват час по-скоро да се построи естакада на бул. "Копривщица" и да се повдигне жп линията, за да не се чака на прелезите в адски задръствания.

Проектите , включени и одобрени в Националния план, трябва да бъдат приключени и разплатени до 30 юни 2026 г. S-банът е заложен и в Плана за интегрирано развитие на община Пловдив (ПИРО) за периода 2021-2027 г.

В момента се изпълнява и другият важен проект на НКЖИ – модернизацията на ЖП възел Пловдив, финансирана по ОП „Транспорт”.  Автомобилен подлез под Централна гара е един от компонентите за обновяването на железопътната инфраструктура. От понеделник пробивът ще се строи и на бул. "Христо Ботев". От представителите на НКЖИ се очаква и повече информация както за сроковете за изграждането на подлеза, който ще свърже бул. „Васил Априлов” и „Македония”.

Повече информация ще бъде дадена и за новото решение за реконструкцията на Бетонния мост, която се предприема вместо неговото събаряне. 

 

 

 

 

 

 

 

Оцени новината

Оцени новината
5/5 от 1 оценки
5/5 от 1 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
19 коментара
Становищата на експертите ще ни избавят от транспортната каша

Становищата на експертите ще ни избавят от транспортната каша

11.02.2023 | 01:36

Имаме си достатъчно експерти! Селендурите нямат думата за град Пловдив.

Отговори
2 0
АRХ 2

АRХ 2

11.02.2023 | 01:28

Становището ми е идентично със становището на инж.

Отговори
1 0
Инж.

Инж.

11.02.2023 | 01:21

Правилното комуникационно решение е повдигане на жп линията по булевард "Копривщица".

Отговори
1 0
Живущ в "западен"

Живущ в "западен"

11.02.2023 | 01:18

Задължително повдигане на жп линията Централна гара - гара Филипово.

Отговори
1 1
Живущ в "гарнизонна фурна"

Живущ в "гарнизонна фурна"

11.02.2023 | 01:10

Жп линията задължително трябва да се повдигне и булевард Копривщица наистина да стане булевард. Това е световната практика за да няма задръствания и тапи. Разбрахте ли гов еда тъ пи! Тракийците нямат тапи и затова нямат думата.

Отговори
1 0
Жител  на  ,,Тракия,,

Жител на ,,Тракия,,

10.02.2023 | 22:29

Опит за градска железница беше направен по времето на Гърневски, но той безславно пропадна... поради липса на пътници. Просто спирките са на голямо разстояние от различните блокове и никой не искаше да си губи времето в излишно ходене пеш. Това е абсолютно неефективна доказала се вече идея по добре оправете Околовръстното и пуснете тролеите и свестни автобуси.

Отговори
3 2
айляк

айляк

10.02.2023 | 21:13

Ако някои поиска да направи нещо в този умрял град ще се вдигне половината град да му пречи защото щял да краде.Затова няма паркинг под езелото -парите пак се похарчиха но паркинг няма

Отговори
2 2
айляк

айляк

10.02.2023 | 21:11

пловдив е град на лентяите така че нищо не става в него защото хората му са слаба ракия и не стават за работа а само за гпровинциални простотии

Отговори
3 2
ГАГА

ГАГА

10.02.2023 | 20:59

То и сега много от автобусните линии се занимават с ВОЗЕНЕ на пътниците, разхождайки ги по мъзможно най-обиколните пътища, защото целта е да се навъртат много километри. Например линия 24 можете да я използвате за екскурзионно летуване, навъртайки към 40 км на обиколка. навремето с 24 можеше бързо да се отиде на работа. Сега това става след пълна обиколка на града. Та ТИЯ говеда затова смятат, че ВОЗЕНЕТО може да става и с ж.п., например със "свинските" вагони.

Отговори
2 2
Абе

Абе

10.02.2023 | 20:36

Тия няма да спрат с глупавите проекти и кражбите, докато народът не ги измете на следващите избори!

Отговори
5 3

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?