Министър Христо Алексиев идва в Пловдив с новини за градската железница и Бетонния мост
- 17:14, 10.02.2023
- 17:18, 10.02.2023
- 2384
- 19
Изграждането на градска железница в Пловдив – това е основната тема, която ще се обсъжда в понеделник на работната среща в областната администрация, в която ще участва вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев. В разговора ще се включат още областният управител Ангел Стоев, зам.-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски, генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ Златин Крумов, както и представители на местната власт. По-късно специално за медиите е организиран брифинг, на която участниците ще обяснят докъде са стигнали процедурите по мащабния проект за S-ban, както и за други проекти на НИЖИ в Пловдивска област.
Градската железница на Пловдив е включена за финансиране в Националния план за възстановяване и устойчивост. За изграждането на S-бан линии в Пловдив и столицата са предвидени 373 млн. лв. Процедурите по изготвянето на подробен устройствен план за градската железница в Пловдив вече са в ход, както се разбра в края на миналата година на срещата на Красимир Папукчийски с екипа на кмета Здравко Димитров.
Плановете са Пловдив и съседните населени места да имат удобен алтернативен жп транспорт след четири години, като задължителното изискване е да се свърже с оптимизиран автобусен транспорт.
Пловдивчани се надяват час по-скоро да се построи естакада на бул. "Копривщица" и да се повдигне жп линията, за да не се чака на прелезите в адски задръствания.
Проектите , включени и одобрени в Националния план, трябва да бъдат приключени и разплатени до 30 юни 2026 г. S-банът е заложен и в Плана за интегрирано развитие на община Пловдив (ПИРО) за периода 2021-2027 г.
В момента се изпълнява и другият важен проект на НКЖИ – модернизацията на ЖП възел Пловдив, финансирана по ОП „Транспорт”. Автомобилен подлез под Централна гара е един от компонентите за обновяването на железопътната инфраструктура. От понеделник пробивът ще се строи и на бул. "Христо Ботев". От представителите на НКЖИ се очаква и повече информация както за сроковете за изграждането на подлеза, който ще свърже бул. „Васил Априлов” и „Македония”.
Повече информация ще бъде дадена и за новото решение за реконструкцията на Бетонния мост, която се предприема вместо неговото събаряне.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни
Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.