Следвайте ни

Милиони левове инвестиции в нови рейсове блокирани

viber icon

Новите  автобуси, доставени от пловдивските превозвачи, за да участват в конкурса за осемте градски линии, на практика са блокирани в гаражите за неопределено време. Търгът за маршрутите  №4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93 е насрочен  за утре, но  е отложен за 14 април с мотив, че е имало допълнителни въпроси на кандидати за условията. Най-важното обаче  е, че в края на миналата седмица фирма от Монтана е подала възражение до Комисията за защита на конкуренцията.

Това се случва с всеки конкурс за пътническите превози в|  Пловдив в последните години, напомниха от Общината. Преди време избраният изпълнител трябваше да чака две години, докато инстанциите се произнесат, че класирането не противоречи на закона. 

Инвестиции, които изключително трудно се връщат, са замразени, коментират разочарованите превозвачи. 

Фирма "Автобусни превози - Пловдив" с управител Петко Ангелов  държи в гаража 30 нови рейса марка "Темза", докарани от Турция. Те са с екологичен двигател евро 6 D ,, оборудвани са с климатици и платформи за инвалиди, големи са със 105 места за пътници. Всеки струва 300 000 лева, инвестициите са за милиони левове, каза превозвачът. Нови  20 автобуса от висок клас са докарани и от "Автотранс 2000". 

Договорът  за осемте линии . изтича на 12 април и вероятно ще бъде удължен с анекс. Услугата се изпълнява от   „Хеброс бус“ ООД  с подизпълнителите „Пълдин бус“ ЕООД и „Автотранс – 2000“ ООД. „Хеброс бус“ обслужва шест  линии  - №4, 12, 22, 24, 27 и 93, „Пълдин бус“ –  №20, а „Автотранс – 2000“ –  №10.

Според договорите за тези линии, сключени преди 10 години, превозвачът няма задължение за висок екологичен клас на автобусите, нито за климатици. 

Рейсовете  днес вървяха с по един - двама пътници, а спирките в града бяха празни.  От транспортните фирми продължават да твърдят, че загубите от градския транспорт са огромни както за тях, така и за общинския бюджет. През деня разписанията са разредени и за автобус се чака по 20 - 30 минути.

 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (4)

Реалист

23.03.2020 | 07:54

крайно време е в Пловдив да се пусне нов превозвач който да пробие пазара на тези двама които возят с грозни щъркели има мощни фирми които водят с много хубави автобуси с по-хубави от на тези двамата крайно време Пловдив да помисли по въпроса за спирането на щъркелите и от останалите линии крайно време полската Община да помисли и за възстановяването на тролейбусния транспорт стига с тези автобуси хората в малките градове направи в чудеса ананас те все още щъкаме с тези щъркели по пловдивските улици

Отговори
2 0

някой си

22.03.2020 | 22:33

Проблемът е, че няма организация в нарядите на големите автобуси. Дали ще оправят нещата с нарядите след купуването на тези автобуси ? Защото иначе ще е тъпо ако продължим да се блъскаме в претъпкан щъркел от Коматево до Панаира например

Отговори
2 0

някой си

22.03.2020 | 22:31

И пак сигурно ще ги пуснат там, където се возят най-малко хора

Отговори
2 0

БАН

22.03.2020 | 22:22

Не рейсове, а автобуси. Рейс е движението на автобус или друго превозно средство от точка А до точка Б. Язък ти на образованието и на стажа.

Отговори
8 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?