Масово строят без пътища и инфраструктура в "белия дроб" на Пловдив
- 10:00, 13.01.2023
- 18:29, 14.01.2023
- 7207
- 14
Околовръстният път за квартал Прослав, който минава покрай Гребната база, веднага след края й се превръща в поредното кално платно на Пловдив. От двете му страни се виждат новопостроени блокчета. Вярно, жилищните кооперации спазват норматива на актуализирания ОУП, който казва, че застрояването тук е до 10 метра. Само че те сякаш никнат от нищото - сред кални петна, липса на изградена инфраструктура и ясни подходи за достъп.
Едно безобразно застрояване - без визия за градоустройство, без инфраструктура и комуникации.
Кой строи по трасето?
Табелите, които се виждат от пътя, ясно показват кой инвестира тук. В самото начало е Regatta Park West. Вложението е на ливанския холдинг PLATINUM Invest Holding, фирма, която влезе на жилищния пазар в Пловдив преди 3 години и инвестира 5 млн. евро в 78 жилища в „зеленото сърце“ на Пловдив.
След първия успешен Regatta Park West от дружеството вече планиран нови инвестиции под тепетата. По-нататък се намира комплекс „Algara Premium“ - инвестиция на фирма „Пълдин инвест строй“, зад която стоят строителят Христо Колев и адв. Иванка Митева. Ако подходим като естети, няма как да не признаем, че известен стил в архитектурата се забелязва в Green Hill Residence, откъдето обещават 68 апартамента в 4 секции на 5-етажна сграда, плюс вътрешна зелена градина с красиви фонтани, пешеходни алеи и детски площадки.
И така поне на този етап всички нови инвеститори в един глас обещават, че са „Вашата сбъдната мечта за нов дом“. Нищо, че пътя до тази „мечта“ никакъв го няма.
Експерти вече поставят въпроса, че новите бетонни мастодонти сериозно утежняват съществуващата мрежа и комуникации. Само че все още никой не се замисля за последиците от това.
Всички тези комплекси трябва да се захранват с електричество, вода и други консумативи, напомнят от гилдията на пловдивските проектанти. И обясняват, че вече има случаи за УПИ-та, които са върху преобразувани земеделски земи, които имат всички разрешителни документи, включително трасе за ВиК и елзахранване. „В един момент обаче, когато се стигне до реално строителство, ВиК-Пловдив им отказва да ги захрани с вода с аргумента липса на водно количество, което е абсурдно“, алармира пред „Марица“ експерт преди време.
Ще загуби ли Пловдив битката с презастрояването? Ако се фокусираме около този участък на района, вероятно отговорът е „Да“. Да не забравяме и всички онези нови кооперации, които неусетно в годините се появиха в гората на Гребната база - там, където гората беше изсъхнала с годините и терените бяха прораснали от саморасляци. Презастрояването на Пловдив е факт и тази задача с повишена трудност трябва да се реши от всички участници в този процес - Община, инвеститори, строители и купувачи.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни