Следвайте ни

Масово продават и отдават магазини и заведения в Пловдив! Вижте цените

viber icon

След всеки локдаун следва вълна от търговски площи, сложени "на тезгяха"

За разлика от жилищните имоти, търговските площи, пригодени за магазини и заведения преживяват истинска рецесия не само в Пловдив, но и в страната.

В града под тепетата огромната част от търговските площи са ситуирани предимно в централната част или моловете. Емблематични магазини по Главната стоят без наематели с месеци - нещо, което допреди две години беше немислимо. Проверка на „Марица“ показа, че близо 20% от всички магазини в централната част на града са празни. 

Според брокерите спадът при такива сделки е с над 60% за миналата година, а търсенето е намаляло поне двойно. Тази тенденция се потвърждава и от данните в сайтовете за обяви. Магазин с РЗП от 110 квадрата в близост до култовите стълби на Каменица е вече четвърти месец "на тезгяха" - обявен както за продажба, така и за отдаване под наем. За този период цената е сваляна неколкократно с общо 10%, показва хронологията на обявата. 

Именно това е новат​а тенденция в Пловдив - все повече собственици просто търсят доходн​ост от имота си и го обявяват както за продажба, така и за отдаване при дългосрочен наем. Според експертите пазарът на търговски площи няма да се възстанови преди другата пролет заради пряката му свързаност със сектора търговия на дребно, който е сред най-засегнатите от коронакризата.

Цените обаче остават сериозни. Така например имотите на ​главната улица все още започват от около 2000 евро за квадрат продажна цена. Дори в околните улички, като „Отец Паисий“ и „Христо Г. Данов“, се търсят около 1500 евро/кв.м. Още по-сериозни са цените в  "Капана", където по традиция цифрите са бомбастични. Най-евтините обекти започват от 1500 евро за квадрат площ. Това обаче са сгради за ремонт, в които тепърва трябва да се инвестират сериозни средства. Една от най-скъпите оферти в артквартала е за почти 2500 евро/кв.м, но в обновена сграда.  

Брокерите в Пловдив отчитат, че след всеки локдаун следва вълна от нови магазини, заведения и търговски площи за продан, както и минимален спад в цените на вече обявените. 

Станимир Кронев

Станимир Кронев

Репортер-редактор - екип "Бизнес"

Станимир Кронев е завършил журналистика в СУ и финанси в ПУ. Участва в създаването на редица културни и развлекателни събития в Пловдив. Публикува в американски издания.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (1)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?