Махат окончателно "Хеброс бус" от градския транспорт на Пловдив
Петко Ангелов поема още 6 линии
- 08:45, 23.10.2024
- 15:35, 23.10.2024
- 5513
- 10
Най-големият превозвач в градския транспорт в Пловдив Петко Ангелов ще обслужва освен своите маршрути и шестте линии на фирмите “Хеброс бус” и "Автотранс - 2000”, управлявани от Веселин Дошков и Димитър Чолаков. "Хеброс бус", която държеше навремето най-големия пай от градските превози, остава извън играта, без нито една линия.
Прекратява се договорът за автобусни линии №29 и 99 на “Хеброс бус” и за номера 222, 18, 15 и 7 на “Автотранс”, съобщиха на брифинг вчера зам.-кметът по екологията Иван Стоянов, който изпълнява длъжността кмет, и зам.-кметът по обществения ред и сигурността Ангел Славов, който временно завежда и транспорта. От 11 ноември пътниците ще се возят от фирмите "Автобусни превози Пловдив", "Меритранс - 2002" и "Меритранс - 2017".
Смяната на караула се прави въз основа на спешната мярка, разрешена след прекратяването на договора с консорциума от 2018 г. за 13 линии. Това са автобусите №1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222. Разрешението, дадено от областния управител проф. Христина Янчева, предвижда спешната мярка за сключване на временни договори да важи за една година или до провеждането на конкурс.
Причината да се отнемат шестте линии от двата превозвача, е неизпълнение на разписанията и множество сигнали на граждани, обясни Иван Стоянов.
"От справката, която получихме, се вижда, че от началото на годината до октомври има редовно изпълнение по едни линии и нередовно по други. Автобусите с номера 29 и 99 са с изпълнение на 25-30 на сто от задължителния брой превозни средства по договора. Това означава, че се движат например със закъснение от два часа, все едно тези линии са заличени", посочи Стоянов.
Той подчерта, че целта на ръководството на Общината е в Пловдив да има редовен и чист транспорт, разписанията да се покриват на 100%, а също така гражданите да се обслужват от вежлив персонал, да има климатици. "По линиите №222, 18, 15 и 7 е отчетено изпълнение на 70-80%, което също е незадоволително. Затова поискахме спирането на този договор и обявяването на временна мярка в срок до една година", каза зам.-кметът.
Останалите седем линии от този пакет се обслужват от фирмите на Петко Ангелов с изпълнение на 98-99%. Това е мотивът превозвачът да поеме и обслужването по шестте маршрута, които се взимат от "Хеброс бус" и "Автотранс".
"Временните договори се възлагат с цел разписанията да се изпълняват 100%. Ако продължаваме, както беше досега, това означава, че в Пловдив ще има половинчат транспорт. Нямаме друга възможност, освен да възложим превоза на пътниците на фирмите, доказали, че могат да се справят с този вид дейност", коментира Иван Стоянов.
В новата обществена поръчка, която се подготвя за 8-те други линии, за които договорът също беше прекратен, се залагат много по-високи санкции от действащите в момента. Практиката показа, че финансовите наказания, визирани в старите договори, са средно 60 000 на месец, но подобрение няма. По тази причина крутите мерки ще продължат, предупреди Иван Стоянов.
До края на годината: "Тикси" обещава коректни електронни табла по спирките
Фирма „Тикси” ще обследва електронните табели, монтирани на автобусните спирки за информация на пътниците кога пристигат рейсовете. Това съобщи вчера зам.-кметът Атанас Славов по повод на неточните и подвеждащи данни, които се появяват на таблата. Те бяха монтирани през 2015 - 2016 г. по прословутия транспортен проект, когато се очакваше да заработи електронната система в градските рейсове.
Таблата бяха монтирани за удобство на пътниците, но далеч невинаги са точни. Снимка Наташа Манева.
По думите на Славов, експериментално въведеното от "Тикси" електронно таксуване на пътници по линия №25 дава положителни резултати. В договора обаче не е включена подмяна на таблата. "Новата система работи добре и до края на годината ще бъде внедрена в целия градски транспорт", каза още Славов. Той временно е натоварен с ресор транспорт.
Титуляр на тази длъжност ще бъде назначен, след като кметът Костадин Димитров, който е в отпуск като кандидат за народен представител, се върне на работа.
Петко Ангелов: Имаме достатъчно автобуси и шофьори за новите маршрути
Можем да поемем обслужването на допълнителните линии, без да нарушаваме разписанието на останалите, които изпълняваме до момента. Имаме достатъчно автобуси с екологичен клас евро 5 и 6. Наскоро бяха доставени 20 нови автобуса, още 20 се очакват. Нямаме проблем с кадрите, шофьорите са достатъчно, заяви Петко Ангелов пред "Марица", запитан дали фирмите му имат капацитет, за да гарантират редовното изпълнение на разписанията.
Освен автобусни превози фирми на бизнесмена извършват и международен транспорт с тирове. В градските превози в Пловдив вече няколко години той е основен превозвач. След прекратяването на първия договор за 8 линии, подписан през 2016 г., Петко Ангелов пое две линии на "Автотранс". А с прекратяването на втория договор, сключен през 2018 г., взема още 6. Така от общо 29 маршрута в града неговите автобуси ще возят пътници по над 20.
В градския транспорт има още един превозвач - Татяна Златанова, която управлява "КЗТ Златанови" и по договор тя държи линия №36. Според данните на ОП "Организация и контрол на транспорта" тя също има добро изпълнение. Работи и в партньорство с Петко Ангелов.
Новите автобуси на превозвача са с екологичен клас евро 5 и 6
Преди два месеца на фирма "Меритранс" беше възложено и обслужването на извънградския маршрут от Пловдив до София. Преди това по линията вървяха автобусите на "Хеброс бус".
Зам.-кметът Иван Стоянов: Чакаме 30 млн. лева за електробуси до няколко месеца
Община Пловдив продължава да чака финансиране от МРРБ по програма "Региони в растеж" в размер на 30 млн. лева за доставка на около 20 електробуса за общинското дружество "Екобус Пловдив". Проектът е внесен в началото на май, но решение няма. "Сигурни сме, че ще получим тези средства или до края на годината, или в началото на следващата. Всеки момент чакаме проектът, с който кандидатстваме, да бъде одобрен", каза зам.-кметът Иван Стоянов.
Екобус разполага само с този терен до жп гара Тракия. Снимка от Наташа Манева.
Обсъжда се дали "Екобус Пловдив" да вози пътници по линии №103 и 104, които засега съществуват само на хартия и нямат дейност, или да поеме част от маршрутите по временни договори. Двадесет електробуса обаче ще стигнат само за две линии, а общо 29-те се обслужват в момента от 220 коли. Според Иван Стоянов за един маршрут са нужни двама - трима шофьори и между 8 и 10 превозни средства на ден. Законът вече поставя и много по-високи изисквания за качеството на автобусите - те трябва да са екологични, което означава да са или електрически, или да работят на метан.
Един от електробусите, докарвани за презентация в Пловдив. Снимка от Наташа Манева.
Тепърва трябва да се изгражда и базата на "Екобус" със сервизни помещения, гараж, административна сграда. Дружеството разполага единствено с терен от 19 дка до жп гара "Тракия" и управител.
Инж. Димитър Чолаков: Изпълняваме разписанията над 90 процента
Фирма „Автотранс” изпълнява разписанията по четирите маршрута от договора за 2018 г. и съм изненадан, че договорът за тях се прекратява. За периода от 1 до 20 октомври имаме изпълнение на 92% по линия №15 и на 95% по другите три линии - 7, 18 и 222. Разполагаме с достатъчно автобуси, назначаваме и шофьори, коментира за „Марица” управителят на дружеството инж. Димитър Чолаков.
Още преди няколко месеца той е взел мерки за намиране на шофьори - основен проблем, от който страда браншът. Подал е заявка за водачи от Индия и твърди, че процедурата се движи от миграционните и други служби.
Фирма „Автотранс” пое обслужването на линия №7, която беше взета от „Хеброс бус”, защото рейсовете вървяха през интервали от половин час и повече. Димитър Чолаков купи и автобуси. Пътниците твърдят, че откакто се е сменил превозвачът по линия №7, рейсовете са редовни.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни
Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.