Следвайте ни

Летище "Пловдив" изгуби окончателно делото, но за част от пистата

viber icon

Съдебната сага за Летище Пловдив отваря нова страница. На този етап държавата губи делото срещу частната фирма „Летище Пловдив“ АД за старата част от перона, но има шанс да спечели следващо дело, тъй като предстои битка за новата писта. Това става ясно от решение №47 на Висшия касационен съд /ВКС/. Спорът за перона се води от 2015 г. Преди ВКС окончателно да се произнесе,  Окръжният и Апелативният съд в Пловдив дадоха становища в полза на частника.

Поредното призводство е образувано по касационна жалба на държавата против решенията на двете инстанции. „Основателни са доводите на държавата относно извода на въззивния съд, че построения през 1982 г. перон от 61752 кв.м. и построените допълнително през 2009 г. при реконструкцията и разширението 47420 кв.м. съставляват единно съоръжение, поради което и новопостроеното се присъединява към съществувалия перон и е придобито от ответното дружество на основание чл.97 ЗС. Този извод се основава на експертното заключение, че макар старата и новата част на перона да се различават визуално, те не са разделени физически на място за отделно ползване, поради което съдът е приел, че старата и новата част на перона не съставляват функциониращи и използваеми самостоятелно съоръжения, а към съществуващия перон е присъединена чрез осъщественото от държавата разширение част по начин, че е увеличен неговия обем и двете формират единно съоръжение. Не е изяснено дали пътеките за рулиране позволяват самостоятелно ползване на старата и новата част от перона“, пише в част от решението.

От него е видно още, че ВКС остава в сила  решение  № 169/2018 г. на Апелативен съд-Пловдив, с което признава собствеността на частната фирма на 61752 кв.м. от стария перон, но отменя същото решение в частта, която се отнася за новия перон с площ от 47420 кв.м. Връща делото в отменената част за ново разглеждане от друг състав на Апелативен съд-Пловдив. 

Дали съдебният спор между държавата и частната фирма ще се отрази на концесията на летището, предстои да видим. Срокът за подаване на заявления е до 12 октомври 2020 г.

Мария Петрова

Мария Петрова

Журналист - екип "Бизнес"

Мария Петрова е ръководител на екип "Бизнес". От 2006 г. работи във вестник „Марица“. С награди от посолствата на USA и Ирландия и приз Зелено перо.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (6)

Хаджи Енчо

Хаджи Енчо

12.08.2020 | 09:53

Значи да се разбира, че държавата е разширила частната писта по собствен проект, а сега очаква и да я прилапа без съпротива! Това идиотщина ли е, или някаква далавера в полза на частника? Кой беше министър тогава. Ако не се лъжа - Московски. Значи не е далавера, той няма акъл за това.

Отговори
1 1
Пилот

Пилот

12.08.2020 | 07:13

А коя е частната фирма и кой седи зад нея??

Отговори
4 0
Мендалсон

Мендалсон

12.08.2020 | 06:33

Летището се превърна в едно Европейско бижу. Бяха изградени заведения с мека мебел и специални места да си заредиш телефона. Има и бар тип шкаф. На Аеропорта се работи и за инфраструктурата на паркинга поставени са кашпи със здравец, а досега буренясалата трева ще се полива от модерна система. И всичко това благодарение на Добрия потенциал и висококачествени служители с БОГАТ опит и Европейски заплати.

Отговори
1 1
Нали

Нали

12.08.2020 | 03:41

Комунягите яко са захапали летището! Това е и причината толкова години да не си развие пълния потенциал.

Отговори
7 0
Майна

Майна

12.08.2020 | 01:04

Все едно не са знаели че така ще стане. Неги подценявайте нашитв управници, всичко е с цел.

Отговори
8 4
Стт

Стт

11.08.2020 | 23:10

Срсмота

Отговори
3 3

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?