46

Кръстовище на две нива е най-ефективното решение за трафика до Водната палата, сочат данните от анализа

Не мога да разбера какво става в Пловдив! Искат по-чист въздух, а са против проект, който ще намали задръстванията и вредните емисии от транспорта. Няма да променяме габарита на бул. "Марица-юг", за да се твърди, че там ще бъде като магистрала. Броят на дърветата в района ще се увеличи, а няма да намалее, твърди инж. Маньо Манев, ръководител на проекта на фирма "БИАС -М"за пробива до Водна палата.

- Инж. Манев, как ще коментирате искането на група пловдивчани да се спре изграждането на пробива до Водната палата?

- Искането, както и аргументите на тези граждани, са неоснователни. Не мога да разбера какво става в Пловдив. Градът трябва да има улици и с изграждането на подлез сваляме бул. „Марица-юг” долу, в резултат на което се разтоварва трафикът по бул. „Цар Борис III Обединител”. Новото пътно съоръжение разделя безконфликтно движението между двата булеварда, което прави шофирането в района много по-сигурно. Цялата дължина от началото на едната рампа до началото на другата рампа е 180 метра. Предвижда се леко разширение, за да се изградят локалните платна за връзка с бул. „Цар Борис III Обединител”. Премахват се левите завои и кръговото кръстовище, които досега създаваха задръствания.

- Какъв ще бъде габаритът на бул. „Марица-юг”?

- С изграждането на пробива булевардът си остава със същия габарит - 7 метра, като двулентов път. Не може да се говори, че това ще бъде магистрала, защото не отговаря на критериите за магистрали. По бул. „Марица-юг” ще преминават леки и лекотоварни коли поради факта, че подлезът до Водната палата е проектиран с височина 3,50 метра, както и останалите мостове. За тежковарните автомобили, както и за превоз на едрогабаритни товари изискуемата височина е 4,50 метра. Движението по този булевард ще се успокои, защото колите няма да чакат на кръговото кръстовище.

- Какви са основанията да смятате, че ще се увеличи  пропускателната способност на двата булеварда?

- Този проект е изготвен на база на доста предварителна работа. Община Пловдив разполага с Общ устройствен план, Транспортно-комуникационен план, изследване на пътни потоци. Кръговото кръстовище бе проблемно, защото кръгът е много малък, а за по-голям няма възможност. При задръстванията най-много се замърсява въздухът, а с изграждането на пробива покрай Водната палата ще се преминава много по-бързо, следователно и вредните емисии ще намалеят. По-голямото движение е на бул. „Цар Борис III Обединител” и то ще бъде безпрепятствено. Пропускателната способност ще се увеличи чувствително. Задръствания няма да има и по бул. „Марица-юг”, където трафикът ще бъде облекчен.

- Къде ще минава велоалеята?

- Велоалеята се запазва, но има известен компромис. Поради факта, че в нашите нормативни документи този подлез се третира като тунел, а в тунели не се разрешава велоалея. Този въпрос би могъл да се дискутира нормативно. Ние също бихме предпочели да разширим тротоара и велосипедистите да минават безпрепятствено през подлеза на бул. „Марица-юг”. Но при действащата нормативна база велосипедистите ще трябва да спрат, да минат пеша и пак да се качат на колелото. Ако Общината се ангажира да обсъди този въпрос с КАТ и да се направи изключение, бихме могли да вкараме велоалеята в подлеза. При строителството се налага да бъдат премахнати няколко дървета, но ние имаме проект по озеленяването по протежение на целия булевард. Броят на дърветата дори се увеличава. Тротоарите и велоалеята на бул. „Марица-юг” остават.

- Има ли вероятност да се появят подпочвени води и да нанесат щети на съседните сгради?

- Категорично няма опасност за сградите. Изобщо не стигаме до подпочвените води. При строителството на подлеза се слиза на 4,50 метра под асфалта на булеварда, тоест това са 3,50 м височина на подлеза и 1 м конструкция. Подпочвените води се намират на 5-5,50 м, до които ние не стигаме. Предвидили сме водоплътна завеса от пилоти, които слизат на 9 метра под терена, правят щит и се изпълняват под защитата на обсадни тръби. Прави се стена, без да се копае. Тя защитава перфектно от слягания и подпочвени води. Тези иновативни методи сме практикували на много места с положителен ефект. Независимо от това сме предписали мониторинг, който да осигури още една защита. Уверявам ви, трафикът по двата булеварда в тази част на града ще се улесни значително.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
5 коментара
Броят на дърветата ще се увеличи?

Броят на дърветата ще се увеличи?

19.10.2022 | 09:04

Досега не сме видели увеличение на броя на дърветата след строежи на сгради-мастодонти. И как да стане след като за да "поникне" мастодонтът или друго съоръжение е нужно "да се разчистят" дърветата? Освен това отвратителната практика да се слагат дръвчета в саксии заради пускането на обекта, НЕ води до увеличаване броя на дръвчетата. Защото: никой не ги обгрижва и те загива или просто новите пловдивчани изхвърлят саксиените дръвчета. Конкретно за този проект на общината: няма обществено обсъждане, не се публикува проектът, има някаква потайност. Крайно време е за подобни проекти и разходите за тях, да СЕ ИСКА мнението на гражданите чрез референдум!!! Градът НЕ може повече да расте навътре! А с въпросният "пробив" точно това ще стане. Вместо повече природа, паркове, детски градини, училища, се строят частни сгради с апартаменти, пътни съоръжения и то ВЪТРЕ в града! Жизнената среда за възстановяване след работен ден е повече от липсваща! !!! Практиката да се презастроява вътре в града е повече от 15 години. Така че герб нямат думата и правото да протестират. А Димитров като възприемчив ученик продължи щафетата!!! Градът не може да понесе повече "гъстота на населението".

Отговори
5 7
РДМ

РДМ

19.10.2022 | 09:04

Кръстовище на две нива е най-оптималния вариант, да, ама не осакатено кръстовище като предложеното в момента. Защо в София например, където изградиха няколко кръстовища на две нива няма нито едно като предложението при Водната палата? А? Там всичките кръстовища на две нива имат на второто ниво възможност за 4те посоки. Аз не разбирам тук защо искат бул. Марица-Юг да става скоростен?! Преспокойно може на сегашното ниво където е кръговото в момента да остане експресната посока север-юг, без да вдигат или свалят ниво. Това е натовареното направление. Марица-Юг преспокойно може да остане на второто ниво с ВИСОКО КРЪГОВО, позволяващо 4 посоки. Като се отнеме направлението север-юг, това ВИСОКО КРЪГОВО няма да се задръства и всички ще имат възможност за всички посоки с вход и изход. Защо трябва да разкопават и да правят други глупости?! Все едно ще откриват топлата вода - за първи път в света ще се учат да правят кръстовище на две нива. Ясно е и за децата даже, че целия сегашен проект и поръчка яко намирисват на уредена работа...

Отговори
6 5
Пулю

Пулю

19.10.2022 | 08:31

Сульо,на две нива но с надлез по протежението на бул Марица а не с тунел до реката,който ще трябва да се одводнява след всеки най -малък дъжд!Тогава нямаше да режете дървета ,щяхте да запазите велоалеите,щеше да ги има левите завои,щеше да се пропуша едновременно трафика във всички посоки без проблеми,щеше да се решат трайно проблемите с трафика!

Отговори
9 7
Десеб

Десеб

19.10.2022 | 08:30

Е, нима очаквате инж. Маньо, да каже друго? Кой не иска няколко милиона, че и трябва да се отчете някому... Няма да има пробив. Зикометърът е ударил дъното!

Отговори
5 8
Да, театралната реакция на герб Пловдив

Да, театралната реакция на герб Пловдив

19.10.2022 | 09:12

показва, че зико НЯМА да е следващият кандидат-кмет на герб за Пловдив. Но какво ни топли нас това? Ще дойде човек от "вражеския" лагер: на Тотев. И зиковистите, и тотевистите страдат от манията да се строи с 200 и така постепенно градът се превърна в бунище!!! Моля герб Пловдив сс стои настрани от управлението на този град. За доброто на града. Моля за същото и докторантката по конституционно право Здравка Каназирева.

Отговори
5 4

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?