Кръстовище на две нива е най-ефективното решение за трафика до Водната палата, сочат данните от анализа
- 08:15, 19.10.2022
- 08:30, 19.10.2022
- 881
- 5
Не мога да разбера какво става в Пловдив! Искат по-чист въздух, а са против проект, който ще намали задръстванията и вредните емисии от транспорта. Няма да променяме габарита на бул. "Марица-юг", за да се твърди, че там ще бъде като магистрала. Броят на дърветата в района ще се увеличи, а няма да намалее, твърди инж. Маньо Манев, ръководител на проекта на фирма "БИАС -М"за пробива до Водна палата.
- Инж. Манев, как ще коментирате искането на група пловдивчани да се спре изграждането на пробива до Водната палата?
- Искането, както и аргументите на тези граждани, са неоснователни. Не мога да разбера какво става в Пловдив. Градът трябва да има улици и с изграждането на подлез сваляме бул. „Марица-юг” долу, в резултат на което се разтоварва трафикът по бул. „Цар Борис III Обединител”. Новото пътно съоръжение разделя безконфликтно движението между двата булеварда, което прави шофирането в района много по-сигурно. Цялата дължина от началото на едната рампа до началото на другата рампа е 180 метра. Предвижда се леко разширение, за да се изградят локалните платна за връзка с бул. „Цар Борис III Обединител”. Премахват се левите завои и кръговото кръстовище, които досега създаваха задръствания.
- Какъв ще бъде габаритът на бул. „Марица-юг”?
- С изграждането на пробива булевардът си остава със същия габарит - 7 метра, като двулентов път. Не може да се говори, че това ще бъде магистрала, защото не отговаря на критериите за магистрали. По бул. „Марица-юг” ще преминават леки и лекотоварни коли поради факта, че подлезът до Водната палата е проектиран с височина 3,50 метра, както и останалите мостове. За тежковарните автомобили, както и за превоз на едрогабаритни товари изискуемата височина е 4,50 метра. Движението по този булевард ще се успокои, защото колите няма да чакат на кръговото кръстовище.
- Какви са основанията да смятате, че ще се увеличи пропускателната способност на двата булеварда?
- Този проект е изготвен на база на доста предварителна работа. Община Пловдив разполага с Общ устройствен план, Транспортно-комуникационен план, изследване на пътни потоци. Кръговото кръстовище бе проблемно, защото кръгът е много малък, а за по-голям няма възможност. При задръстванията най-много се замърсява въздухът, а с изграждането на пробива покрай Водната палата ще се преминава много по-бързо, следователно и вредните емисии ще намалеят. По-голямото движение е на бул. „Цар Борис III Обединител” и то ще бъде безпрепятствено. Пропускателната способност ще се увеличи чувствително. Задръствания няма да има и по бул. „Марица-юг”, където трафикът ще бъде облекчен.
- Къде ще минава велоалеята?
- Велоалеята се запазва, но има известен компромис. Поради факта, че в нашите нормативни документи този подлез се третира като тунел, а в тунели не се разрешава велоалея. Този въпрос би могъл да се дискутира нормативно. Ние също бихме предпочели да разширим тротоара и велосипедистите да минават безпрепятствено през подлеза на бул. „Марица-юг”. Но при действащата нормативна база велосипедистите ще трябва да спрат, да минат пеша и пак да се качат на колелото. Ако Общината се ангажира да обсъди този въпрос с КАТ и да се направи изключение, бихме могли да вкараме велоалеята в подлеза. При строителството се налага да бъдат премахнати няколко дървета, но ние имаме проект по озеленяването по протежение на целия булевард. Броят на дърветата дори се увеличава. Тротоарите и велоалеята на бул. „Марица-юг” остават.
- Има ли вероятност да се появят подпочвени води и да нанесат щети на съседните сгради?
- Категорично няма опасност за сградите. Изобщо не стигаме до подпочвените води. При строителството на подлеза се слиза на 4,50 метра под асфалта на булеварда, тоест това са 3,50 м височина на подлеза и 1 м конструкция. Подпочвените води се намират на 5-5,50 м, до които ние не стигаме. Предвидили сме водоплътна завеса от пилоти, които слизат на 9 метра под терена, правят щит и се изпълняват под защитата на обсадни тръби. Прави се стена, без да се копае. Тя защитава перфектно от слягания и подпочвени води. Тези иновативни методи сме практикували на много места с положителен ефект. Независимо от това сме предписали мониторинг, който да осигури още една защита. Уверявам ви, трафикът по двата булеварда в тази част на града ще се улесни значително.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни