4232

Костадин Димитров: Затваряме Бетонния мост на 15 юни

В средата на юни затварят Бетонния мост за демонтаж и подготовка на строителството на новото съоръжение, което ще се появи на неговото място – това съобщи съобщи на кметът на Пловдив Костадин Димитров на пресконференция в общината тази сутрин. „Нашето настояване при разговорите ни с железопътната компания НКЖИ е да бъде затворен след 15 юни. По този начин ще се работи по време на целия летене период, когато са ваканциите на ученици и пловдивчани и трафикът в града традиционно намалява", обясни кметът Димитров. Според него, новата дата няма да се отрази на сроковете в цялостния проект на НКЖИ за модернизирането на жп възел Пловдив.  

Заместник-кметът по строителство инж. Тошо Пашов припомни, че община Пловдив е поставила към НКЖИ и изпълнителите три условия, които са от съществено значение за жителите на район "Южен". 

"Първото условие беше да се преразгледа проектът. Имаше забележки по него, никой нищо не беше правил 1 г. Сега е внесен с доклад за съответствие. До края на април имаме готовност да издадем разрешение за строеж. Второто условие е да има подписан договор между изпълнителя и НКЖИ, за да видим реално, че тези 6 месеца са заложени и съответно има неустойки, ако не се спази срокът. Третото условие е едно споразумение, което е прието с решение на Общинския съвет през март 2023 г. за имотите на НКЖИ. Защото получаваме супер скъп обект - подлеза, но отиваме в имотите на НКЖИ. Това споразумение е факт от вчера след доста срещи“, обясни инж. Пашов. Експертът добави, че освен имотите, които засягат пробива под гарата, има и други имоти, като изоставената глуха линия. Тук перспективата е да се изгради улица, която да обслужва разрастващите се квартали "Остромила" и "Беломорски". Инж. Пашов каза още, че на този етап общината не може да реализира второто платно на "Ал. Стамболийски", защото изграждането й е много скъпо и с тези пари може да се изгради новата улица. 

Подлез „Модър – Царевец” е готов, но ще бъде отворен за движение, след като комисията подпише акт 15, уточниха на срещата. Очаква се това да стане до 15 април т.г. Служителите от общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта” заедно с представителите на Пътна полиция работят по проектите за временна организация на движението на колите. Припомняме, че проблемът е, че кръстовището на ул. „Царевец” и „Солунска” e затворено за обходен колектор от изпълнителя на държавното дружество ВиК ЕООД. На кръстовището на ул. „Царевец” с бул. „Хаджи Димитър” и „Солунска” също се очаква да има напрежение понеже няма светофар, който да регулира движението, ако през подлез „Модър – Царевец” тръгне допълнителен автомобилен поток

Оцени новината

Оцени новината
3/5 от 2 оценки
3/5 от 2 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
11 коментара
бате Сашо

бате Сашо

29.03.2024 | 15:21

Казали са му на кметчето да не затваря моста преди очертаващите се избори и той слуша, завалията. И си мисли, че гербаджийската шайка по този начин ще спечели, защото затвори ли моста, до десет дена пловдивчани ще му искат оставката.

Отговори
4 2
Пепо

Пепо

29.03.2024 | 15:10

Докато е затворен бетонният мост, ще бъде ли затворен и бул. Хр. Ботев отдолу? Не си представям, че ще се работи отгоре, а трафика ще върви пред автогара Юг. Това ще е страшно затапване вече

Отговори
2 0
далавери

далавери

29.03.2024 | 14:49

Когато на едно и също място се работи по няколко проекта, се крадат най-много милиони! И този проект е за Европейската прокуратура!

Отговори
5 0
Мафията герб

Мафията герб

29.03.2024 | 13:45

Очаквай протести тогава гербаджийско мекере

Отговори
6 1
каприз

каприз

29.03.2024 | 12:45

Датата се определя от капризите на кмета,решил 15 юни,онзи глупак тошо козирува и всичко е за сметка на пловдивчани.

Отговори
13 1
много удобна дата

много удобна дата

29.03.2024 | 12:29

Добре, че изборите не са през август, че щяхте да го затворите септември ...

Отговори
9 0
50 452 км за 3 (ТРИ) години!

50 452 км за 3 (ТРИ) години!

29.03.2024 | 12:22

Продължавайте да КРАДЕТЕ, МРЪСНИ КОМУНИСТИЧЕСКИ МУТРИ! И плюйте по "наглосаксите", по кагебистка, кремълска заръка! ИZZМЕТ КРАДЛИВА, ПРОДАЛА БЪЛГАРИЯ!

Отговори
33 0
Това не са

Това не са

29.03.2024 | 12:35

Руснаци евреин мръсен

Отговори
1 11
Да стане ясно и на слепците!

Да стане ясно и на слепците!

29.03.2024 | 12:42

"евреин мръсен"??? Съвременните нацисти са в кремъл!

Отговори
11 5
50 452 км за 3 (ТРИ) години!

50 452 км за 3 (ТРИ) години!

29.03.2024 | 12:20

Тунелът под Ла Манш (на френски: tunnel sous la Manche, на английски: Channel Tunnel, известен още като Евротунел (Eurotunnel), е подводен железопътен тунел с дължина 50,452 km, който свързва френския град Кале с британския град Фолкстоун, под протока Ла Манш. През 80-те години проектът Eurotunnel е доразработен и на 1 декември 1987 г. започват строителните работи от страната на Великобритания. На 1 декември 1990 г. строителните групи от Великобритания и Франция се срещат под пролива

Отговори
40 1
Хахах

Хахах

29.03.2024 | 12:09

На 10 ти юни очаквам ,,ИЗВЪНРЕДНО” затваряме бетонния по Коледните празници ! Как не реализирахте 1 проект бе мало*умни коп*елета !?!?

Отговори
27 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?