Следвайте ни

Как скъпият Транспортен проект се оказа първоаприлска шега

viber icon

Пловдивчани вече са чували какви ли не обещания за електронната система, която така и не заработи както трябва.  Най-голямата лъжа се оказа първоаприлска.

В началото на 2016 г., след като на 10 февруари продължи таксуването при кондукторите и само няколко  електронни табели светваха  от време на време, от Община Пловдив  тържествено обявиха, че системата ще заработи на 1 април. Оказа се обаче, че това е просто една нескопосана шега.  

По договор "Индра" трябваше да оборудва всички 285 автобуса, които обслужват 29 градски линии, с  монетни автомати  за продажба на хартиени билети. Сега поне половината от тях излизат постоянно от строя.  В рейсовете бяха предвидени  677  валидатора, на които да чекираме електронни карти.  

Автобусите  бяха оборудвани с бордови компютри и паник бутони в случай на инциденти, а пътниците - с табели с текстова и гласова информация  за спирките. В момента текстова има, но не навсякъде, а гласовата почти изцяло изчезна.  За продажба на електронни билети и  карти  бяха монтирани  91 автомата,  от които 41 на спирките, а 50 - в най-посещавани обществени  институции.  Днес те са като паметници, само където пред тях няма кой да слага цветя. 

На 354 спирки бяха сложени електронни табла, от които пътниците да научават колко минути остават до пристигане на  автобусите. По договор цялата тази електроника е свързана с Центъра за управление на градския транспорт, откъдето се контролира и изпълнението на курсовете.

Преди знаменателния 1 април 2016 г. Общинският съвет гласува наредба, в която бяха изброени 12  вида превозни документи, за да пътуваме по-европейски. Тази наредба дава възможност за  едно пътуване,  за времеви, с които в рамките на един час можем да сменим два-три автобуса, за един ден, месец, година, само за една или две линии. 

Проектът имаше две основни задачи. Първата - да се подобри качеството на транспортното обслужване, втората - общината да спазва европейския регламент, който задължава възложителя на услугата да покрива разходите на транспортните фирми плюс 5% печалба, плащайки за реален пробег на километър. И двете цели до момента категорично не са постигнати.   

 

 

 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (2)

Журналист

Журналист

01.09.2020 | 13:20

Марица за пореден път лъже и обслужва превозвачите. Във всички договори, включително и в новия се говори за разпределяне на приходи, а не за плащане на км или за покриване на всички разходи +5%. В регламента пише съвсем друго. Явно пак обслужваме нечии интереси.

Отговори
0 1
Закрила

Закрила

01.09.2020 | 17:49

Много ясно, че ЗА ТОЗИ ПРОЕКТ вина носи, този, който е кмет на Пловдив а не АЗ РАЗБИРА СЕ...Човека който ръздаде някой милион на бившия апелативен прокурор на Пловдив , на леля Мента и други сигурно, да му осигурят закрила,,,но докога ли???

Отговори
1 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?