2374

Иво Ефтимов, регионален мениджър на Банка ДСК за Пловдив: 28% от ВЕИ проектите в страната са финансирани от Банка ДСК

- Г-н Ефтимов, защо Банка ДСК подкрепи екоинициативата?

- Включихме се в инициативата, тъй като Банка ДСК като отговорна и ангажирана за бъдещето институция поставя на водеща позиция качеството на живот и чистата градска среда. Подобни проекти обединяват хората, институциите и бизнеса, като посочват добрите примери в полза на цялото общество. В тази посока са необходими не само единични действия, а системни усилия и промяна в мисленето ни.

- Какво прави Банка ДСК за опазване на околната среда?

Банка ДСК е социалноотговорна компания, с ангажимент към опазване на околната среда. През последната година например наш приоритет е разработването на ESG методология за системно управление на рисковете за околната среда. Стратегията ни цели намаляване на въглеродния отпечатък не само на банката, а и на клиентите ни, тъй като си даваме сметка, че дейността ни оказва влияние върху обществото като цяло.

Тази година организирахме кампания сред екипа ни за намаляване на въглеродните емисии в помещенията на банката чрез отговорно потребление на електричество. Стартирахме със „Зелена седмица“, като обменяхме идеи и добри практики по темата, поставихме си обща цел и продължаваме с предизвикателство - състезание между отделните екипи, което ще продължи до края на годината.

Банка ДСК изразява своята ангажираност за намаляване въздействието върху околната среда, като активно подкрепя свои бизнес клиенти с финансиране на проекти за възобновяеми енергийни източници за осигуряване на плавен преход към нисковъглеродна икономика. Приблизително 28% от общата инсталирана мощност от вятърна енергия и 14% от общата инсталирана мощност от слънчева енергия в страната ни са финансирани от Банка ДСК. Освен това, ние подкрепяме и по-малки проекти на компании, които целят енергийна независимост и изграждат електроцентрали, за да задоволяват собствените си нужди от потребление на енергия.

Отделно подкрепяме значими зелени каузи, като например наскоро Банка ДСК се включи в глобалната програма Mastercard Wildlife Impact Card за опазване на биоразнообразието на планетата. Благодарение на усилията на Банка ДСК и Mastercard, България става първият европейски пазар, който се присъединява към програмата. Тя дава възможност на притежателите на дебитни карти да се включат в опазването на критично застрашени видове. Визията на картите привлича вниманието върху посланието: „Докато тази карта изтече, много застрашени видове могат да изчезнат“.

Кампанията "За по-чист град" на "Марица" и "Хермес медиа" е кауза за по-добър живот. Такъв, какъвто заслужават децата ни и техните наследници. С фотоизложба на входа на Цар Симеоновата градина в любопитни пана показваме, че каузата не е толкова недостижима. Трябват добри намерения, мисъл за бъдещето и малко усилие. Голяма част от бизнеса доказа, че е социално отговорен и темата за екологията е заложена в корпоративната политика. В поредица от публикации мениджъри на изявени пловдивски компании ще разкажат за стъпките, които предприемат в името на голямата цел  - по-чист град.  

 Фотоизложбата "Да живеем в по-чист град" може да бъде разгледана до 30 септември.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?