Следвайте ни

Иван Тотев стана уиски инфлуенсър

Ако не с друго, бившият кмет на Пловдив ще остане в историята като вдъхновител на изкушените от меката карамелена напитка за вълнуващи турове до Шотландия

viber icon

Ако има нещо, което обединява новите богаташи, политиците, магистратите и целия ъндърграунд извън страстта към парите, това е уискито.  

Карамелената напитка с корени от Шотландия отдавна е символ на просперитета. Преди половин век го пиеха само партийните величия, дипломатите, някой друг представител на социалистическия арт и инженерно-медицинската интелигенция, натрупала долари от гурбета в Либия или Ангола. Днес то е любимо на всички, изкушени от лукса и нощния живот.   

Пловдивските политици не остават по-назад от началниците си в столичните партийни централи и също минаха на уиски. Увлечението по напитката се задълбочи през последните години, когато първите мъже на града като истински джентълмени започнаха да разпускат не по екзотични дестинации, а на специално организирани уиски турове из Европа. А в техен флагман и вдъхновител съвсем естествено се превърна Иван Тотев. Бившият кмет дори навлезе в дебрите на старата технология и може спокойно да заработва занапред като уиски инфлуенсър. Тотев е свързан с напитката и по бизнес линия, защото в семейния хотел на фамилията се намира най-големият уиски бар в Южна България. 

Ако не с друго, бившият кмет на Пловдив ще остане в историята като вдъхновител на изкушените от меката карамелена напитка за вълнуващи турове до Шотландия

Тотев няколко вечери лично застана зад тезгяха, за да разлива на гостите от меката карамелена течност. Бившият градоначалник обаче не се задоволи само с ролята на барман и поведе цяла кохорта от свои подчинени и приятели на уиски турове до мъгливия Албион. Във времето по хобито на кмета се запалиха десетки, като сред най-ревностните последователи на Тотев са кметът на "Западен" Димитър Колев, бившите вицета на градоначалника Розалин Петков, Димитър Кацарски и Златин Велев, доскорошният шеф на РИОСВ - Пловдив Стефан Шилев, управителят на ВиК ЕООД Спартак Николов, депутатът Атанас Ташков и редица други местни величия.

Уиски пътешествието със сигурност е вълнуващо. И като всички незабравими мигове - доста скъпо. 

Проверка на "Марица" показа, че подобен 7-дневен тур за любители на уискито до Шотландия започва от 3000 лева и стига до над 10 бона. Но като всички подобни преживявания явно си струва парите. Особено като ги имаш в излишък. 

 

Гаро Узунян написа "Уиски хроники"

Гаро Узунян е добре познат пловдивски визионер, предприемач в квартал „Капана" и създател на Библиотека за идеи и събития, през която се организират запомнящи се културни мероприятия. Пловдивчанинът от арменски произход е познат с любовта си към уискито, на което посвети цяла книга. 

„Уиски хроники" е първият подобен печат на българския пазар и разказва за произхода на шотландското уиски, свързани с развитието му, легенди и любопитни факти. Тя излиза след две години на учене и търсене на информация, споделянето й в социалните мрежи и едно интересно обучение в Академията за уиски в Единбург. Съчетава не само истории за напитката, но и икономическото й влияние като бизнес, чиято ниша намира огромен спектър в алкохолния бранш. Уискито е инвестиционен инструмент, използван от Шотландия, Ирландия и Япония като разширяване на търговията и икономиката им.

 

Кои са най-продаваните марки по света 

В класацията на най-продаваните марки уиски по света има само две изненади, а топ 10 очаквано се води от класиката Johnnie Walker. В десетката пробиват едва две екзотични имена, които не са от най-масовите уискита - канадското Crown Royal и японското  Suntory Kakubin.

Като цяло през последните десетилетия напитката става все по-популярна у нас, като се употребява основно по нощните барове и дискотеки. Уискито обаче отдавна е любимо на новите български богаташи и политиците, които погрешно смятат, че то върви най-много с пурата - друг символ на финансовия и властови просперитет.

Като цяло обаче пазарът на уиски в България е твърде малък и не оказва почти никакво влияние за статистиката на потреблението в световен мащаб.

ТОП 10 ПО ПРОДАЖБИ

1. Johnnie Walker

Над 210 млн. бутилки годишно

„Джони Пешеходецът" продължава да е най-популярното блендед уиски и запазва палмата на първенството в Килмарнок, Айршир, Шотландия. Освен на доброто качество производителите му разчитат и на вдъхновяващите реклами, с които марката е известна от десетилетия. 

2. Jack Daniel’s

150 млн. бутилки

Американският бърбън от Тенеси става все по-популярен. Обикновено се рекламира като „Тенеси уиски”, но си е чист бърбън.

3. Jim Beam

100 млн. бутилки

Още една американска бърбън марка, този път от Кентъки. Jim Beam е по-популярен сред младите и продължава да е най-мощно рекламираната марка по света след .   

4. Ballantine’s

82 млн. бутилки

Добре познатото и у нас още от времената на „Балкантурист" и „Кореком”, то е втората по продажби шотландска гордост.

5. Jameson

76 млн. бутилки

Ето го е ирландския фаворит, който се катери ежегодно нагоре в класацията с над 320% ръст в продажбите през последното десетилетие.

6. Crown Royal

81 млн. бутилки

Първата не съвсем популярна марка в топ 10 идва от Канада и бележи постоянен ръст в продажбите, с което застрашава британско-американската хегемония в бранша.

7. Chivas Regal

55 млн. бутилки

Любимата напитка на изтънчените ценители, известна като „Делукс бленд уиски”. То е по-скъпо от обикновените блендед уискита и затова се харесва на топ баровците по света.  

8. Grant’s

54 млн. бутилки

Още една отдавна позната у нас марка. Известно е като уиски за масовата публика и държи добрите си продажби на по-ниските цени.

9. J&B

3,5 млн. кашона (45 млн. бутилки)

Най-светлото уиски е много добре прието на пазара в Европа, включително и в България. Различава се от конкурентите, защото не е боядисано с карамел.

10. Suntory Kakubin

40 млн. бутилки

Масовото японско уиски е сред най-бързо растящите по продажби марки уиски в света и изпреварва далеч по-популярни доскоро напитки като френското William Peel и мекото ирландско Tullamore D.E.W.

Станимир Кронев

Станимир Кронев

Репортер-редактор - екип "Бизнес"

Станимир Кронев е завършил журналистика в СУ и финанси в ПУ. Участва в създаването на редица културни и развлекателни събития в Пловдив. Публикува в американски издания.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?