Искат ограничаване на скоростта и каски за водачите на е-тротинетки под 18
- 11:27, 27.04.2023
- 13:58, 27.04.2023
- 1160
- 3
Наредба за ползване на електрически превозни средства ще гарантира по-голяма безопасност на трафика, категорични са общинските съветници
Групата на „Съюз за Пловдив“ внася за обсъждане в Общинския съвет проект на Наредба за предоставяне, ползване, паркиране и безопасност на движението на индивидуални електрически превозни средства /ИЕПС/ на територията на община Пловдив.
Проектът е подготвен в съответствие със Закона за движение по пътищата /ЗДвП/ от общинския съветник Владимир Темелков. Той категорично счита ,че изключително важно е да се приемат правила с цел да се гарантира по-голяма безопасност както на водачите на тротинетки, така и на останалите участници в трафика. Наредба не се прилага за велосипеди и самобалансиращи се превозни средства.
Проектът забранява деца под 14 г. да управляват електрически тротинетки. Тийнейджъри на възраст между 14 и16 години могат да карат само по велоалеите, а навършилите 16 г. – и по уличната мрежа,за която е определена максимална скорост до 50 kм/час.
Разрешената максимална скорост за движение на ИЕПС е 25 км/час, предлагат вносителите на Наредбата.
Водачите до 18-годишна възраст са длъжни винаги да използват предпазна каска и светлоотразителна жилетка. Тротинетките задължително трябва да са оборудвани със спирачки, механичен или електронен звънец, като не се използва друга звукова сигнализация; устройство за излъчване на бяла или жълта светлина отпред и на червена - отзад.
Правилата предвиждат категорична забрана за водачите на ИЕПС да развиват скорост, по-висока от 25 km/час, да се движат по пешеходни пространства, да употребяват алкохол и наркотични вещества, да превозват други лица, да карат, без да държат кормилото с ръка, и да говорят по GSM.
Забрана за придвижване с тротинетки се въвежда за тротоарите, паркове, градини, зелени площи, пешеходни подлези, детски и спортни площадки.
Според проекта с цел безопасност се забранява движението на всички ИЕПС по улица "Княз Александър I", площад „Централен“, на Хълма на Освободителите, Младежки хълм, а също така в центъра на Пловдив - по ул. "Райко Даскалов", "Опълченска" (в отсечката от "П. Каравелов " до "Р. Даскалов"), "Дондуков", "Найден Геров", "Гурко", "Патриарх Евтимий" и "д-р Вълкович" (от "Княз Александър I" до "Отец Паисий"), ул. "Хан Кубрат" от "Р. Даскалов" до "П. Каравелов".
Редът за определяне на задължителните зони за паркиране на тротинетки се определя със заповед на кмета на Община Пловдив, като местата се ползват безплатно.
В Наредбата е заложено споделено използване на индивидуални електрически превозни средства, въведено в Пловдив в сътрудничество между Общината и частна фирма. В проекта изрично се посочва, че подобни услуги на партньори трябва да са безопасни, да не пречат на трафика и да се извършват при спазване на разпоредбите в ЗДвП и Наредбата.
Контролът на спазването на правилата ще се осъществява от кмета на Общината или определени от него с писмена заповед длъжностни лица, както и от службите на МВР.
За нарушения се предлагат глоби в размер от 10,00 до 50,00 лв. За нарушения, извършени от малолетни или деца до 16 години, отговарят техните родители, попечители или настойници.
„Често ставаме свидетели на нарушенията, които се допускат от водачи на индивидуални електрически превозни средства. Обикновено това са непълнолетни, които карат с висока скорост, не познават правилата и рискуват живота си, както и живота на други участници в движението. В страната вече има няколко тежки инцидента, затова е необходимо да се въведат правила и да се наложи строг контрол върху управлението на електрически скутери, за да се избегнат нови жертви“, коментира Владимир Темелков.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни
Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.