Следвайте ни

Инж. Ангел Велчев: Лицензът на софтуера VISUM е изтекъл още през 2009 г.

viber icon

Инж. Ангел Велчев е ръководител на Центъра за управление на трафика към ОП "Организация и контрол по транспорта". Завършил е специалност "Транспортно строителство" във ВИАС.

 

- Инж. Велчев, какви модули от софтуера VISUM е закупила Общината?

- Става дума за два модула - VISIM и VISUM. И двете програми, за да работят, трябва да бъдат захранвани с данни постоянно. VISIM служи за симулиране на трафик. Ако имате група от две или три кръстовища и ги натоварите с информация, може да видите къде моделът ще се счупи, когато има тежък трафик например. Така могат да се взимат по-информирани решения. Втората програма - VISUM, е доста всеобхватна. Освен че дава идеи за Генерален план за организация на движението, предлага възможности за разписания на градския транспорт, за оптимизиране на маршрутите, но също трябва се захранва с данни, например за преброен пътникопоток.

- Как открихте изгубения VISUM?

- Когато миналата година започнахме да говорим за управление на трафика, за модернизация и надграждане, открихме в Голяма община този софтуер. Проблемът е, че той вече е остарял. Написан е за Windows XP и на новия Windows не работи. Според мен е закупен през 2008 г., защото лицензът му е изтекъл през 2009-а. В момента е напълно неизползваем. Обадихме се във Виена, защото те отговарят от PTV, чийто софтуер е VISUM, за България. Обяснихме, че имаме стар софтуер и искаме да го обновим, за да може да работи на новия Windows. Направихме запитване за оферта и те ни отговориха, че обновяването му ще струва от порядъка на 10 000 евро.

- По наша информация първоначално софтуерът е струвал 100 000 евро...

- Това звучи скандално и няма как да е истина. Не успях да открия никаква следа колко е струвал, нито имейл, нито фактура. Колегите се разровиха в системата, но им излязоха само имейлите, без прикачени файлове, защото писмата са от години. Не знам колко пари са дали тогава, през 2008 г. съм бил ученик.

- Работил ли е някой с тази програма, преди да <210> изтече лицензът през 2009 г.?

- Няма как да кажа, тъй като чак когато стана въпрос, че искаме да управляваме трафика, казаха, че в Общината има такъв софтуер. Открихме го в IT отдела, но как е стигнал до там, кой го е дал на програмистите и откога стои, не мога да ви кажа. Те обясниха, че не могат да го пуснат, аз го инсталирах, но не тръгна и при мен. Пишеше, че лицензът е изтекъл.

- Имало ли е експерт, който да работи с тази програма?

- Този, който я е купил 2008 г.,трябва да ви отговори. Даже не знам кой е бил кмет тогава.

- Необходимо ли е човек да е инженер, за да си служи с този софтуер?

- Задължително. И трябва да разбира минимум английски, да не кажа и немски. Трябва да е инженер, който разбира от пътища и трафик.

- Вашата специалност каква е?

- Завършил съм Транспортно строителство, пътища, във ВИАС.

- Тоест, сте правилният човек, който може да работи с този софтуер?

- Да, образованието ми го позволява.

- С този софтуер може ли да работи техник, специалист по безопасност на движението?

- Нашата работа е доста специфична. Да намерите някого със стаж в нея, е почти невъзможно.

Илияна Караланова

Илияна Караланова

Отговорен редактор Marica.bg

Илияна Караланова е завършила „Славянска филология” в ПУ „П. Хилендарски”. Работила е в Топ ТВ, в. „Труд” и plovdivweek.com. Била е зам.-главен редактор на в. „Строителство Имоти”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (3)

Мария

Мария

09.03.2021 | 21:00

На мен ми намирисва на предизборна агитация. Незнаел 2009 кой е бил кмет айде айде повярвах ти! За една година ако си толкова кадърен трафика в Пловдив трябваще да е перфектен а той от денна ден става по зле. Вече не за 30 мин се пребирам а за 90 мин. НИЩО НЕ работите съгласна съм че подпирате само бюрата в този център!

Отговори
4 0
Пловдив

Пловдив

09.03.2021 | 20:47

Този господин защо не каже как е назначен като консултант в ОКТ? Колегато по горе много правилно е написал че там работят само калинки по партийна линия! Къде е пътното строителство къде е трафика пък и чак със софтуер му позволява образованието да работи! Това момченце кога завърши пък и трудов стаж натрупа ? Ела да те пробвам да видиш как се проектира път /ако имаш необходимия печат/ и да минеш през цялата процедура пък тогава ще си говорим. Пловдив стана вечекато бащения за определени групи хора! Трафика е ужасен вече няма час пик на всякъде задръсвания стигане до работа на време е вече мисия невъзможна. Само си играят с тизе светофари един ден едно на другия друго време засичам ги доката си вися в колата. Иска пълна чиска в този център и назначаване на хора с правилното образование и стаж!!!!

Отговори
4 0
Инженер

Инженер

09.03.2021 | 20:22

1. Велев не е ръководител на ЦУТ той е консултанг на граждански договор в ОКТ от 01.03.20 г. с доста голяма заплата. Няма и необходимия лиценз за работа с този софтуер!!! 2. Специалист управление на трафика е Митов с диплома от ТОХ "сервитьор" 3. Диспечерите са двама пенсионери и един новопостъпил шофьор 4. Транспортно строителство няма нищо общо за тази длъжност трябва инженер ИТ Айде стига само плюнки никой нищо не разбира в този център. Тава са калинки назначени по партийна линия. Ние балъците ще си висим в огромните задръствания, а те ще си клатат краката.

Отговори
6 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?