Следвайте ни

Идея на "Марица": Всички приходи от Синя зона - за изграждане на паркоместа

viber icon

Платеното паркиране в жилищните комплекси, прието с  промените в Наредбата в началото на 2016 г., не даде очакван ефект. Малцина от живеещите в кооперации и блокове успяха да получат право на място под слънцето срещу месечна такса от  20 лева.

Оспорвана в съда от депутата и бившия кмет Славчо Атанасов, наредбата беше прегласувана в миналия мандат и действа до момента, но без желан резултат.  Проблемът е, че през последните 30 години много от незастроените терени бяха реституирани, а още повече продадени за строеж. Тази практика продължи и в последните два мандата, когато бяха ликвидирани почти всички общински имоти по 400-500 кв. метра, които биха могли да служат за паркиране. Но вече са застроени.

Другият проблем е, че платеното паркиране се разрешава само на специално отредените за тази цел пространства, а не на уличните платна. Строителството на паркоместа  изисква инвестиции и цената на едно място беше стигнала до 2000 лева. Но нито в годините назад, нито сега в общинския бюджет има достатъчно средства, за да направи паркинги във всички жилищни комплекси. 

Така идеята да се заменят грозните стари гаражи от бетон или ламарини с паркоместа се провали. Някогашните клетки обаче бяха добър източник на средства за районните кметове, които събираха парите и разполагаха с тях целево за благоустрояване на кварталите. Сега такива постъпления почти няма. Проблемът би могъл да се реши с идея, която "Марица" лансира отдавна - всички приходи от Синя зона да отиват целево за изграждане на платени паркоместа. 

 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?