4020

Гневни пловдивчани питат Общината: Защо транспортният кошмар "Дошков" мина метър отново

Защо кошмарът за градския транспорт в Пловдив инж. Веселин Дошков беше пожален отново от Общината? Това питат гневни пътници, които ползват обслужваните от фирма "Хеброс бус" линии на градския транспорт. Отдавна рейсовете на Дошков имат кошмарната слава на шампиони по неспазването на разписанията. Въпреки това "Хеброс бус" мина метър при прекратяването от Община Пловдив на договора за 8 автобусни линии от общо 29, обявено миналия петък.   

Решението на градската управа дойде, след като месеци наред към превозвачите, които карат рейсовете през куп за грош и без работещи климатици, се отправят предупреждения и се налагат символични глоби, които не променят ситуацията. В началото на юли местната власт размаха брадва, като се закани да прекрати два договора общо за 21 градски линии.

Оказа се, че  брадвата е перце, с което за пореден път бяха погалени превозвачите, чиито автобуси клетите пътници чакат по половин час и повече на спирките, особено в почивни дни. Вместо двата проблемни договора, подписани през 2016 и 2018 г., Община Пловдив реши да прекрати от 10 септември само един -за линиите  9, 11, 17, 21, 25, 26, 36 и 113.  Автобусите по линии 9, 11, 25, 26 се обслужват  от „Автобусни превози“ на Петко Ангелов, 36 - от КТ „Златанови“ на Татяна Златанова, а 17, 21 и 113 -  от „Автотранс Чолаков“ на Димитър Чолаков, който според данните на Общината също има много пропуснати курсове.

Решението звучи куриозно, да не кажем абсурдно. Системата GPS на ОП „Организация и контрол на транспорта” засича, че най-добро изпълнение на курсовете имат фирмите „Автобусни превози ​- Пловдив” и „Златанови” ​- 97-99%, които попаднаха в черния списък, тъй като участват в общ консорциум по договор от 2016 г. От 10 септември те или пак ще подкарат линиите, или излизат на трудовата борса, което е парадоксално.

Инж. Веселин Дошков. Снимка Наташа Манева

 

Чадър обаче е разпънат над фирма „Хеброс бус” на Веселин Дошков,  от която беше пропищяла предишната местна власт, а сега и настоящата заради най-бруталното неизпълнение на разписанията. Превозвачът си запази линиите, въпреки че според данните на GPS, цитирани неведнъж и от Савина Петкова, изпълнението по неговите маршрути с номера 29, 37 и 99 често е под 50%.

Трите линии на "Хеброс бус" са включени в договора, подписан с консорциум от пловдивските фирми през 2018 г.  Маршрутите са общо 13, както бяха разпределени навремето -  1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222, и за изпълнението на разписанията по част от тях също има проблеми. Това касае най-вече трите линии на „Хеброс бус”.

В началото на юли от Община Пловдив беше изпратено предупреждение до участниците в консорциума, че освен договора за 2016 г. ще бъде прекратен и договорът от 2018-а, ако до 5 август изоставащите превозвачи не влязат в крачка. Мярката обаче отново е отложена, и пак за сметка на пътниците.

Чакаме на спирката под палещото слънце. Снимка от Наташа Манева

 

На логичния въпрос на какво се дължи този явен и учудващ компромис, ресорният зам.-кмет Савина Петкова каза: „Даваме на фирмите последна възможност да се разберат помежду си, като един от вариантите е „Хеброс бус“ да предостави една или две линии на друга компания. Ако това не се случи в кратко време, и този договор ще бъде прекратен. От превозвачите зависи дали искат да го спасят“. 

Преди време „Хеброс бус” на Веселин Дошков беше основен превозвач както в градския транспорт в Пловдив, така и в извънградския. След възхода на бизнесмена, приватизирал в края на 90-те години и трите автогари, започна неговото падение и в последните години то е стремглаво.

Автобусите по линия № 37 приличат на консервни кутии. Снимка от Наташа Манева

 

Към 2019 г. Дошков обслужваше 14 линии в Пловдив, или почти половината от цялата транспортна схема, в момента крета едва с три маршрута, след като неговите съдружници в консорциумите са поели четири от маршрутите му заради невъзможността да осигури редовни автобуси.

Странно е, но месеци наред към проблема с „Хеброс бус” се подхожда с кадифени ръкавици ​- с препоръки и обещания от страна на превозвача, които не се спазват, макар че в договора е записано черно на бяло - при неизпълнение на задълженията възложителят е в правото да прекрати взаимоотношенията  с изпълнителя. 

Савина Петкова по време на демонстрация на външна фирма, която беше докарала в Пловдив електробус
Снимка от Наташа Манева

 

По думите на Савина Петкова, тази седмица ще искат от областния управител проф. Христина Янчева тъй наречената спешна мярка - възлагане на осемте линии на транспортни фирми със срок до провеждането на конкурс и възлагане на нова поръчка. Временната мярка се разрешава до две години. Кога ще бъде подготвена поръчка, с какви условия, за какъв срок и дали търгът ще мине без обжалване, не е ясно.  Както не е ясно и дали ще се стигне до прекратяване на проблемния договор от 2018 г. На мътните води явно разчитат и в „Хеброс бус", уповавайки се и на благосклонността на Савина Петкова. Мнозина пък вече са убедени, че ресорният зам.-кмет няма да успее да въведе ред в градския транспорт.  Макар да е опитен юрист, диалогичен и коректен човек, тя е с нулеви познания в бранша, твърдят нейни опоненти. И прогнозират, че много скоро на кмета Костадин Димитров ще му се наложи да търси нов заместник по транспорта, който да спасява положението. 

Оцени новината

Оцени новината
3.1/5 от 9 оценки
3.1/5 от 9 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
29 коментара
Чета и не вярвам

Чета и не вярвам

18.08.2024 | 03:55

На глупостите в изявленията на Петкова. Срамно нахалство на некадърна общинарка! Няма ли кой да да я изгони? Изглежда, че ние гражданите трябва да й помогнем да се върне на село да гледа домати.

Отговори
10 0
Боко тиквата

Боко тиквата

17.08.2024 | 17:41

Защото хубаво ми пълни чекмеджето. А вие духайте!

Отговори
6 2
Ивелина

Ивелина

16.08.2024 | 14:00

Пълно разочарование от кмета и неговия екип, които имат добър медиен чадър и много рядко излизат критични материали. Особено новата звезда Темелков, който си повярвал, че е следващият кмет. Жалко за излъганите надежди.

Отговори
7 3
КЕТКА

КЕТКА

15.08.2024 | 11:55

Костадин Василев 0890588882 Реф.№ 300 Вид на имота: Къща Местоположение: НА СА.... ВИНА ПРЕДЛАГАМ ДА ПОЛЗВА ЕДНА СЕДМИЦА ТОВА ЗА КОЕТО ОТГОВАРЯ...

Отговори
4 0
управление

управление

15.08.2024 | 08:02

Не знам, какъв ще е Градският транспорт, но със сигурност някакви пари се местят от едни чекмеджета в други! И тези пари ги плащат всички граждани на Пловдив.

Отговори
11 0
Вижте Петкова на снимката

Вижте Петкова на снимката

14.08.2024 | 04:51

Дали ви изглежда като някой, който може да разреши проблемите с транспорта? На мене ми изглежда като влюбена в себе си некадърна бюрократка.

Отговори
26 0
Предизвикателство към кмета и Петкова

Предизвикателство към кмета и Петкова

13.08.2024 | 23:46

Пътувайте поотделно един ден поне по 5 линии придружени от един ЧЕСТЕН журналист (ако все още има такива) и опишете преживяванията ви.

Отговори
29 0
Не е важно Пловдив да има градски транспорт !!!

Не е важно Пловдив да има градски транспорт !!!

13.08.2024 | 23:03

Важното е ограбването на държавата да продължи ...

Отговори
18 0
Не е важно Пловдив да има градски транспорт !!!

Не е важно Пловдив да има градски транспорт !!!

13.08.2024 | 23:02

Важното е да се пълни касичката на ГЕРБ от имитацията на градски транспорт... Градският транспорт е огледало на положението на цялата държава . Грабежът трябва да продължи ...

Отговори
19 3
Бате Харо

Бате Харо

13.08.2024 | 20:05

Трагично наследство. Как си представяте проблеми обвързани с договори да се решат за кратък период. Цяло чудо е, че Пловдив въобще има транспорт към момента. Това се дължи на кмета Димитров и отличното му попадение на зам. Кмет по транспорта. Този екип постигна до момента отлични резултати и води правилна политика спрямо превозвачите. Самите резултати ще видят в срок поне до една година защото това е бавен процес. А опонентите им, разбира се с накърнени корупционни интереси неистово прогнозират смяната на зам. Кмета по транспорт Г-жа Петкова. Във връзка с прекратяване на корупцията в транспортния сектор едва ли Г-н Димитров ще се раздели с зам. Кмета, даже напротив, неините качества ще я бетонират на този пост.

Отговори
12 15
Еко активист

Еко активист

13.08.2024 | 20:25

Гледай мача. До няколко дни Савина е аут

Отговори
7 1
Бате Гойко

Бате Гойко

13.08.2024 | 20:27

Блажени са верващитеее!Ми на хората вече им се изчака чакалото!Ми те и без това си чакат в жегите по един час на спирките и като дойде рейса в него жегата два пъти повече от на спирката!И от горе на това една потна и миризлива лелка кондуктор,ги навиква и обижда ако не и върнат билета за да го продаде още веднъж !А шефиора пуши в рейса и не му пука и никаква управия!Лъжат и баламосват народа с години и той се премирява!Ама незнае да вземе една гьостерица и да ги подпука от горе на долу и да разберат ,че търпението на народа е изчерпано !

Отговори
20 0
Умря циганката

Умря циганката

13.08.2024 | 21:32

Която хвалеше кмета Димитров. Замести я циганин. Все продажни хвалячи, шурита и баджанаци. Абе Харо, тази корумпирана община е държавно учреждение. Щом общината даде срок на превозвачите до 5 август за решаване на проблемите, на 6 август договорите трябва да са анулирани. Но не! На 6 август им бе дадена НОВА ВЪЗМОЖНОСТ, при това БЕЗСРОЧНА! за решаване на нерешимите проблеми. Скоро няма да има даже и цигани и баджанаци да хвалят тези некадърници. Петкова хабер си няма от транспорт, но и тя иска да лапа голяма заплата и повече… Некадърен кмет се оправдава с предишните некадърници … и така до края на света… А гражданите си чакат по спирките в жега или студ. На никой не му пука!

Отговори
33 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?