Гигантски стени ще крепят подлеза "Модър - Царевец" СНИМКИ

Строителите започват да вдигат през идната седмица шлицови стени  на един от възловите пътни обекти в Пловдив – подлеза „Модър – Царевец”. Те служат за укрепване на изкопа, който ще се прави за тунела под жп линията.  

След 10 май  „Драгиев и ко”, която изпълнява обекта по договор с община Пловдив,  очаква бригада на фирма, специализирана в строителството на укрепителни стени.   „Те  се изграждат според изискванията  на проектантите, с много високи показатели за здравина и якост, тъй като на тях ще  се държи цялата конструкция на подлеза. Височината на шлицовите стени  е от 8 до 28 метра”, обясни  техническият ръководител  инж. Валентин Алексиев от фирма „Драгиев и ко”.

Най-високите  стени ще се строят под жп линията, най-ниските – в точките, от които  започва плавното слизане в тунела по ул.  „Модър” и „Царевец”. 

И  на двете улици  само за няколко месеца от старта на обекта е свършено доста работа.  На ул. „Модър”  вече е прокарано новото платно  с водопровод, канализация и газопровод  в участъка от Коматевско шосе  до бъдещия подлез. Трасето минава покрай Транспортна болница, на чакъл е, в момента се редят  бордюри и се полага тръбно – канална мрежа под бъдещия тротоар. 

За разширение се подготвя и ул.  „Царевец”. От жп линията до пресечката с бул. „Хаджи Димитър” ще се прокарва още едно платно с ширина 7,50 метра и разделителна ивица, широка 2,10 метра, разказа ръководителят на обекта инж. Григор Цанев. Миналата събота са изпитали новия газопровод, прекарана е и канализация, а от западната страна, покрай УМБАЛ „Каспела”, в дълбок изкоп се изграждат шахти за тръбно – кабелна мрежа.  И тук, на стотина метра от жп линията, се очаква да започне изграждане на шлицови стени.

 

По цялото трасе – ул. „Царевец”, подлеза под жп линията и ул. „Модър” – ще минава Южен обходен колектор. Тръбите за отходни и дъждовни води  с огромен диаметър  и ще се прокарват в съществуващите платна на двете улици, а не в разширението.  По проект са предвидени нов магистрален водопровоод  и по-малък - към сградите. 

Южният обходен колектор ще се изгражда от друг изпълнител, с който  ВиК ЕООД наскоро подписа договор.  В момента се подготвя проект, казаха от държавното дружество. 

Снимки от Наташа Манева

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
4 коментара
по примера на

по примера на

05.05.2021 | 21:04

Голямо "усвояване" на обществени средства ще пада....

Отговори
4 5
Славчо Атанасов

Славчо Атанасов

05.05.2021 | 21:13

Аз ако бях, щях да сам до изкопая дупката на подлеза с една лопата без пари. Дори на живущите наоколо щях да раздам по пет леа да пият по една ракия за хаир.

Отговори
5 4
Обещания

Обещания

05.05.2021 | 17:43

От като се обяви, че ще има подлез и започне да се прави легендата Модър-Царевец, колите ще станат електрически, а може и да летят.

Отговори
15 6
ПОД  ГАРАТА =  ДЪЛБОКО В ...ЧОРБАТА!

ПОД ГАРАТА = ДЪЛБОКО В ...ЧОРБАТА!

05.05.2021 | 19:35

Съсипията около тоя ..."ПОДЛЕЗ" е дребна цаца в сравнение с опустошенията в ПРЕДгаровите пространстава -както впрочем и отвъд релсите в Кючука- когато задълбаят по "открит способ" за гребна база под Гарата. Вместо лесно, евтино и бързо да премостят с ажурни стоманени структури високо над ...жирафите, както китайците прекосиха половин Африка. ТЪПОЪГЪЛНОТО БГ-СТАНСКО ИНдЖИНЕРСТВО СЕ ПОДГОТВЯ ОТ КАЛИНКООБРАЗНИ ЗАПЛАТАДЖИИ АКАД. ПРОФ. Д-РИ, ЧЛ-КОРЕСПОНДЕНТИ на БАНда. В Пловдив "подлез" е мръсна дума с високите подпочвени води и само дървени глави кО'пат (ИЛИ ДАЛАВЕРят?)

Отговори
14 6

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?