Следвайте ни

Гигантски стени ще крепят подлеза "Модър - Царевец" СНИМКИ

viber icon

Строителите започват да вдигат през идната седмица шлицови стени  на един от възловите пътни обекти в Пловдив – подлеза „Модър – Царевец”. Те служат за укрепване на изкопа, който ще се прави за тунела под жп линията.  

След 10 май  „Драгиев и ко”, която изпълнява обекта по договор с община Пловдив,  очаква бригада на фирма, специализирана в строителството на укрепителни стени.   „Те  се изграждат според изискванията  на проектантите, с много високи показатели за здравина и якост, тъй като на тях ще  се държи цялата конструкция на подлеза. Височината на шлицовите стени  е от 8 до 28 метра”, обясни  техническият ръководител  инж. Валентин Алексиев от фирма „Драгиев и ко”.

Най-високите  стени ще се строят под жп линията, най-ниските – в точките, от които  започва плавното слизане в тунела по ул.  „Модър” и „Царевец”. 

И  на двете улици  само за няколко месеца от старта на обекта е свършено доста работа.  На ул. „Модър”  вече е прокарано новото платно  с водопровод, канализация и газопровод  в участъка от Коматевско шосе  до бъдещия подлез. Трасето минава покрай Транспортна болница, на чакъл е, в момента се редят  бордюри и се полага тръбно – канална мрежа под бъдещия тротоар. 

За разширение се подготвя и ул.  „Царевец”. От жп линията до пресечката с бул. „Хаджи Димитър” ще се прокарва още едно платно с ширина 7,50 метра и разделителна ивица, широка 2,10 метра, разказа ръководителят на обекта инж. Григор Цанев. Миналата събота са изпитали новия газопровод, прекарана е и канализация, а от западната страна, покрай УМБАЛ „Каспела”, в дълбок изкоп се изграждат шахти за тръбно – кабелна мрежа.  И тук, на стотина метра от жп линията, се очаква да започне изграждане на шлицови стени.

 

По цялото трасе – ул. „Царевец”, подлеза под жп линията и ул. „Модър” – ще минава Южен обходен колектор. Тръбите за отходни и дъждовни води  с огромен диаметър  и ще се прокарват в съществуващите платна на двете улици, а не в разширението.  По проект са предвидени нов магистрален водопровоод  и по-малък - към сградите. 

Южният обходен колектор ще се изгражда от друг изпълнител, с който  ВиК ЕООД наскоро подписа договор.  В момента се подготвя проект, казаха от държавното дружество. 

Снимки от Наташа Манева

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (4)

по примера на

по примера на

05.05.2021 | 21:04

Голямо "усвояване" на обществени средства ще пада....

Отговори
4 5
Славчо Атанасов

Славчо Атанасов

05.05.2021 | 21:13

Аз ако бях, щях да сам до изкопая дупката на подлеза с една лопата без пари. Дори на живущите наоколо щях да раздам по пет леа да пият по една ракия за хаир.

Отговори
5 4
Обещания

Обещания

05.05.2021 | 17:43

От като се обяви, че ще има подлез и започне да се прави легендата Модър-Царевец, колите ще станат електрически, а може и да летят.

Отговори
15 6
ПОД  ГАРАТА =  ДЪЛБОКО В ...ЧОРБАТА!

ПОД ГАРАТА = ДЪЛБОКО В ...ЧОРБАТА!

05.05.2021 | 19:35

Съсипията около тоя ..."ПОДЛЕЗ" е дребна цаца в сравнение с опустошенията в ПРЕДгаровите пространстава -както впрочем и отвъд релсите в Кючука- когато задълбаят по "открит способ" за гребна база под Гарата. Вместо лесно, евтино и бързо да премостят с ажурни стоманени структури високо над ...жирафите, както китайците прекосиха половин Африка. ТЪПОЪГЪЛНОТО БГ-СТАНСКО ИНдЖИНЕРСТВО СЕ ПОДГОТВЯ ОТ КАЛИНКООБРАЗНИ ЗАПЛАТАДЖИИ АКАД. ПРОФ. Д-РИ, ЧЛ-КОРЕСПОНДЕНТИ на БАНда. В Пловдив "подлез" е мръсна дума с високите подпочвени води и само дървени глави кО'пат (ИЛИ ДАЛАВЕРят?)

Отговори
14 6

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?