Следвайте ни

Фондацията похарчи над 3 млн., за да удари тъпана за ЕСК

viber icon

Опитите за реклама на Пловдив като Европейска столица на културата погълнаха солиден ресурс. В голямата си част дейностите по домакинството на ЕСК бяха реализирани със собствени средства на община Пловдив, с които се разпореждаше първо самата градска управа, а после и фондация „Пловдив 2019“. Парите от държавата бяха за инфраструктура, а тези от Европа ​- за самото съдържание. Така голяма част от разходите останаха за сметка на местните данъкоплатци.  

Едно от най-сериозните пера, свързани с "Пловдив ​- ЕСК 2019", се оказаха рекламата и маркетингът. Само преди стартирането на инициативата от Фондацията и Общината бяха похарчили над 1,3 млн. лева за реклами и пиар и изработване на различни промоционални материали. За тази цел отидоха и други 400 х​ил. лева, отпуснати от общинския бюджет за реализиране на маркетинговия план на "Пловдив 2019". Харчовете за популяризиране на ЕСК на практика обаче са още по-внушителни, защото освен тези 1,7 милиона лева във всеки един от одобрените проекти беше заложена отделна сума за собствено медийно отразяване на съответното събитие. 

Отделно за реклама и маркетинг на ЕСК  бяха отпуснати 352 000 лева без ДДС, разпределени в две обществени поръчки от 2017 и 2018 година, спечелени от една от най-големите рекламни агенции в страната - "Публисис" АД. 

С обществена поръчка от 22 февруари 2019 година пък още 29 000 лева бяха дадени и на специализираното изложение за рекламисти ФАРА, което по традиция се провежда под тепетата от няколко години. Срещу тази сума общинската фондация си осигури присъствие на логото си по всички печатни и дигитални рекламни материали на феста.

В хода на самата 2019 година още 280 000 лева бяха отпуснати на "Пловдив 2019" за изработване на рекламно-информационни материали, готови брандирани изделия и широкоформатен печат. Предишните две поръчки, също както тази, неизменно бяха печелени от две фирми -  плевенската „ЕА Принт” ООД и пловдивската „Колор Принт БГ” ООД.

БГ Радио пък получиха 130 хиляди лева, за да проведат церемонията за годишните музикални награди на радиото в Пловдив, като Фондацията беше официален партньор на събитието. 250 000 лева пък получи през лятото столичната рекламна агенция „Аргент-2002“ ООД. Срещу внушителната сума трябваше да се осигурят публикации в регионални и национални медии. 

В началото на есента пък от Фондацията платиха 40 хил. лева на „Пункт“ ООД за дизайн на различни рекламни и имиджови материали. Близо 20 000 лева пък струва една публикация от октомври в изданието на ЮНЕСКО „World Heritage Review“ с фокус Епископската базилика. В крайна сметка удрянето на тъпана за ЕСК се оказа с голям финансов размах, но със съмнителен ефект. От популяризирането на града като културна столица доволни останаха само тези, които спечелиха и изпълниха обществените поръчки. 

 

Станимир Кронев

Станимир Кронев

Репортер-редактор - екип "Бизнес"

Станимир Кронев е завършил журналистика в СУ и финанси в ПУ. Участва в създаването на редица културни и развлекателни събития в Пловдив. Публикува в американски издания.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?