Фондацията похарчи над 3 млн., за да удари тъпана за ЕСК
- 12.01.2020 | 19:15
- 12.01.2020 | 21:45
- Станимир Кронев
- 1313 прегледа
- 0 коментара
Свързани новини
Рекламата на "Пловдив 2019" стигнала до 2 млрд. души по света
Опитите за реклама на Пловдив като Европейска столица на културата погълнаха солиден ресурс. В голямата си част дейностите по домакинството на ЕСК бяха реализирани със собствени средства на община Пловдив, с които се разпореждаше първо самата градска управа, а после и фондация „Пловдив 2019“. Парите от държавата бяха за инфраструктура, а тези от Европа - за самото съдържание. Така голяма част от разходите останаха за сметка на местните данъкоплатци.
Едно от най-сериозните пера, свързани с "Пловдив - ЕСК 2019", се оказаха рекламата и маркетингът. Само преди стартирането на инициативата от Фондацията и Общината бяха похарчили над 1,3 млн. лева за реклами и пиар и изработване на различни промоционални материали. За тази цел отидоха и други 400 хил. лева, отпуснати от общинския бюджет за реализиране на маркетинговия план на "Пловдив 2019". Харчовете за популяризиране на ЕСК на практика обаче са още по-внушителни, защото освен тези 1,7 милиона лева във всеки един от одобрените проекти беше заложена отделна сума за собствено медийно отразяване на съответното събитие.
Отделно за реклама и маркетинг на ЕСК бяха отпуснати 352 000 лева без ДДС, разпределени в две обществени поръчки от 2017 и 2018 година, спечелени от една от най-големите рекламни агенции в страната - "Публисис" АД.
С обществена поръчка от 22 февруари 2019 година пък още 29 000 лева бяха дадени и на специализираното изложение за рекламисти ФАРА, което по традиция се провежда под тепетата от няколко години. Срещу тази сума общинската фондация си осигури присъствие на логото си по всички печатни и дигитални рекламни материали на феста.
В хода на самата 2019 година още 280 000 лева бяха отпуснати на "Пловдив 2019" за изработване на рекламно-информационни материали, готови брандирани изделия и широкоформатен печат. Предишните две поръчки, също както тази, неизменно бяха печелени от две фирми - плевенската „ЕА Принт” ООД и пловдивската „Колор Принт БГ” ООД.
БГ Радио пък получиха 130 хиляди лева, за да проведат церемонията за годишните музикални награди на радиото в Пловдив, като Фондацията беше официален партньор на събитието. 250 000 лева пък получи през лятото столичната рекламна агенция „Аргент-2002“ ООД. Срещу внушителната сума трябваше да се осигурят публикации в регионални и национални медии.
В началото на есента пък от Фондацията платиха 40 хил. лева на „Пункт“ ООД за дизайн на различни рекламни и имиджови материали. Близо 20 000 лева пък струва една публикация от октомври в изданието на ЮНЕСКО „World Heritage Review“ с фокус Епископската базилика. В крайна сметка удрянето на тъпана за ЕСК се оказа с голям финансов размах, но със съмнителен ефект. От популяризирането на града като културна столица доволни останаха само тези, които спечелиха и изпълниха обществените поръчки.
Коментари (0)
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни