Финалът на "Модър-Царевец" в ръцете на ВиК-Пловдив СНИМКИ
- 08:00, 16.02.2022
- 09:26, 16.02.2022
- 3916
- 6
Строителството на сложното съоръжение върви по план, твърдят от "Драгиев и ко". Проблем със сроковете може да има, ако се забави полагането на тръбите от Южния обходен колектор
Транспортният подлез „Модър - Царевец”, който ще свързва директно кв. „Христо Смирненски” с "Кючук Париж", продължава да се строи с пълна пара, за разлика от ул. „Даме Груев” в „Южен”, където ремонтът не помръдва.
Бързаме да свършим със задачата, защото всеки ден забавяне оскъпява още повече строителството, обясняват от фирмата изпълнител „Драгиев и ко”. До този момент не са поискали анексиране по договора за обществената поръчка, сключен с Община Пловдив за 12 млн. лева. Ценовата оферта е подадена преди две години, когато драстичното увеличение на тока, горивата, а съответно и строителните материали не беше на дневен ред. Както "Марица" писа, изпълнителите на 7 детски и учебни заведения чакат анекси към договорите за повече пари и не започват обектите. Общината обаче няма право по закон да променя цените.
"И на нас ни е трудно, но няма как да се промени договорът, защото има закон", каза управителят на фирмата инж. Цанко Драгиев.
Според договора пусковият срок на обекта с разширението в двете посоки от жп линията - на ул. „Модър” до Коматевско шосе и „Царевец” до бул. „Хаджи Димитър” - е краят на 2023 г. Имаме още година и половина, но и работата е много, обясняват строителите.
На ул. „Модър” бригада реди плочки и пътни ивици на тротоара и велоалеята. Кварталната улица вече има и второ платно, също с ширина 7 метра, но настилката още е на чакъл. Асфалт ще слагат, след като се изгради подлезът, в който колите ще започнат да слизат от последната пресечка преди жп линията - ул. „Колхида”. Под новото платно е изградена подземната инфраструктура. Велоалеята е широка един метър, а тротоарът на места е като пешеходна алея с настилка от светлосиви плочки.
Районът до жп линията е строителна площадка, на която сноват камиони с натоварени тонове пръст. От южната страна на железницата се копае на 10 метра дълбочина и трасето - две платна с по две ленти - вече се оформя. „Направихме дренажната система и монтирахме помпа с два цола дебит, която временно, докато строим, ще отводнява подпочвените води. Иначе ще бъдат сложени две постоянно действащи помпи с по-висок дебит. Те ще изсмукват водата в моменти, когато нивото се вдигне”, разказаха строителите.
Пробивът е отворен частично и жп линията сякаш е увиснала във въздуха. Конструкцията е здраво укрепена, уверяват железничарите. В началото на подлеза е подготвено място за асансьор, който ще бъде сложен на финала на строителството за инвалиди, майки с детски колички, велосипедисти. От страната на ул. „Царевец” до жп линията е изградена бетонна плоча за обръщало на колите.
Строителите чакат през март да се даде старт на проекта за Южен обходен колектор. Гигантските тръби с повече от два метра диаметър минават през подлеза и по улиците „Модър” и „Царевец”. От ВиК ЕООД обещават, че строежът на това сложно съоръжение за дъждовни и обратни води ще започне именно от пробива, за да не се бави завършването му.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни





