Следвайте ни

Ето какво е състоянието на техника от падналия Ми-17

viber icon

Раненият борден инженер Алексей Каменов, който се възстановява във ВМА, е в стабилно състояние, но по последната информация, която имаме, най-опасна за него остава белодробната травма. Това заяви в "Събуди се" бригаден генерал Петьо Мирчев, зам.-командир на ВВС и експерт по вертолетна авиация.

"Той е в съзнание, но все още кислородозависим", посочи Мирчев.

По думите му две са вероятните причини за инцидента с падналия край Пловдив хеликоптер Ми-17, при който загинаха двама пилоти. "Или технически проблем, свързан с опашния винт, или допусната грешка от страна на пилотите. Засега обаче всичко е в сферата на догадките", каза Мирчев.

Назначената Военна комисия не е приключила своето разследване все още и причините остават неясни, обясни той.

Появиха се съмнение и в изправността на военно-транспортния хеликоптера Ми-17.

"Тази машина е била ремонтирана. Поддържа се според възможностите ни, защото имаме ограничени ресурси", обясни Мирчев. „Единствено комисията има достъп до черната кутия в нея и все още нямаме данни какво е показала тя”, поясни ген. Мирчев.

Той допълни още, че армията е една от най-реформираните в държавата и състоянието на авиацията е на санитарния минимум. 

Бригаден генерал Петьо Мирчев се съгласи с това, че летателните часове на пилотите са твърде малко.

„Вярно е, че спрямо стандартите на НАТО, България изостава много. Търсим възможност да намалим влиянието на тези рискове”, поясни той.

Припомняме, че военен хеликоптер Ми-17 с трима души екипаж падна край Пловдив. На място загинаха двамата пилоти. Третият член на екипажа – бордният инженер, бе настанен в стабилно състояние в УМБАЛ "Св. Георги" в Пловдив с фрактури на глезена и на ребрата.

Двамата пилоти, които загинаха при падането на хеликоптер  край Пловдив, бяха повишени в звание посмъртно със заповед на военния министър. Инцидентът стана близо до авиобаза „Крумово” по време на тренировъчен полет. 

Полетът е бил тренировъчен, на височина между 30 и 50 м., а задачата е била спасителна акция. Това е бил четвъртият полет на хеликоптера за деня с различни екипажи. Според свидетели машината се завъртяла на 180 градуса и после рязко е паднала, станало е толкова бързо, че пилотите не са успели да съобщят в базата. Хеликоптерът е минал през основен ремонт в "ТЕРЕМ - Летец" през 2016 г. Приет е на въоръжение през октомври 1989 г. Никой от предишните екипажи, летели с него същият ден, не е съобщил за технически проблеми. Упражнението е било рутинно.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?