Следвайте ни

Екипът на Здравко Димитров задвижи проекти за 200 млн.

viber icon

За 4 месеца новата администрация спаси 40 млн. по ОП "Региони в растеж" и стартира чакания цяло десетилетие воден цикъл. С помощ от държавата Ботев и Локомотив най-после ще имат модерни стадиони, а 5 училища - физкултурни салони 

Пловдив най-после се сдоби с прагматичен и делови кмет, който не си пилее ценното време за ефектни, но неизпълними идеи, и не залъгва хората с празни обещания.  Резултатът е налице - само за четири месеца от мандата екипът на Здравко Димитров започна реализацията на проекти за близо 200 млн. лева. Така за пръв път от много години градът излиза от сянката на София и Бургас и се очертава като национален лидер в изграждането на пътна, комунална и социална инфраструктура през 2020 година. За строителните фирми се задават много силни години, защото освен общината в Пловдив предстоят многомилионни инвестиции на Националната компания "Железопътна инфраструктури" (над 200 млн. лева за модернизация на Ж​п възел - Пловдив и пробив под Централна гара) и ВиК (близо 100 млн. лева за реализацията на Южния обходен колектор). При това само малка част от очакваното строителство за над половин милиард е за сметка на местните данъци и такси на пловдивчани. 

Водният цикъл излезе от фризера

Реконструкцията на старата ВиК мрежа в район „Северен” и модернизацията на Пречиствателната станция е на обща стойност 115 млн. лева. Проектът стартира след 9 години чакане. Екипът на предишния кмет Иван Тотев провали първия разписан воден цикъл, а постави в риск и втория. Така имаше опасност Пловдив​ да загуби още веднъж безвъзмездната финансова помощ по Оперативна програма „Околна среда 2014 - 2020”, за разлика от много други общини, чиито кметове  са сменили подземните комуникации, възползвайки се от европейските средства. 

Без да се бавят, експертите на Здравко Димитров  провериха  документацията  по обществените поръчки, за да е коректно разходването на публичните средства. Оказа се, че при полагането на нов колектор на бул. „Дунав” и „Брезовско шосе” могат да бъдат спестени пари за две детски градини, ако  реконструкцията  се изпълни за сумата до 18 млн. лева вместо за 25 милиона, предвидени за тази поръчка в предишния мандат.

Смяната на водопровод и канализация започна с реална работа, а не с голи обещания, от ул. „Средец” и „Полк. Дрангов”. Строителните фирми „Европейски пътища” и „Пътинженеринг” имат задачата да обновят подземните комуникации  общо на 43 улици в карето между Панаира, бул. „Марица-север”, „Победа” и „България”. В новите тръби в тези квартали през тази и през 2021 г. ще бъдат инвестирани 16,5 млн. лева. Това са 12,5 км водопровод, 13,5 км канализация и 700 отклонения към сгради.

Предстои да започнат строително-монтажните работи на Пречиствателната станция. Договорът, подписан от Здравко Димитров по този компонент от проекта за воден цикъл,  е на стойност  70 млн. лева.

Въпреки ограничените средства в бюджета Здравко Димитров пое  ангажимент, че Община Пловдив ще осигури необходимото съфинансиране по проекта. Това са 34,6 млн. лева.  След смяната на водопровод и канализация ще бъдат изцяло асфалтирани улиците, а не само частично, където ще се полагат тръбите. Финансистите търсят свободни ресурси в бюджета и за ремонт на тротоарите.

Екипът на Здравко Димитров спаси 40 млн. лева от ЕС

за Пловдив.  В предишния мандат, през 2015 г.,  на града беше предоставена възможност да кандидатства за финансиране  по Оперативна програма „Региони в растеж” на обща стойност 81 млн. лева.  Предишната местна власт е успяла да усвои само половината от тези средства.  Екипът на Здравко Димитров  спешно подготви проекти за останалата част от европейските средства, включително и за пътната инфраструктура в кв. „Гладно поле”, за над 11 млн. лева.  

Предстои ремонт на няколко улици в квартала, разширение на ул. „Лев Толстой”, изграждане на продължението на ул. „Богомил”. По същата програма ще се строи нова сграда на ДГ „Каменица” в центъра и ново крило за пет групи на ДГ „Зорница” в „Южен”. С европейски средства ще се вдигат първите 74 социални жилища, а други пет жилищни блока ще се санират. 

През тази година продължават ремонтите и благоустрояването в зоната между бул. „Кн. Мария Луиза” и „Марица-юг”, където през 2019 г. бяха инвестирани 20 млн. лева по Оперативна програма „Региони в растеж”. Завършва санирането на ДГ „Снежанка” и „Перуника”, строи се физкултурен салон в СУ „Любен Каравелов”, а до три месеца ще бъде обновена и втората сграда на училището  с очакван от учениците бонус -  звукозаписно студио.

Нови стадиони и физкултурни салони 

с целева държавна субсидия  за  стадионите „Христо Ботев” и „Локомотив”.  От републиканския бюджет по настояване на премиера Бойко Борисов за двата спортни комплекса  се предоставят 37 млн. лева, от които 25 млн. лева за „Ботев” и 12 млн. лева за Локото.  

Тази финансова помощ слага край на мъчителните и неуспешни опити  на футболните клубове сами, на концесия, да си стегнат стадионите.

Бившият спортист Здравко Димитров поема реконструкцията на „Ботев” и „Локомотив” в свои ръце. Преди два месеца по негово предложение беше прекратен договорът за концесията на стадион „Христо Ботев”, а на сесията на Общинския съвет в четвъртък  ще бъдат отменени процедурите за „Локомотив” и тренировъчен комплекс на Локото в „Тракия”.

Общината си връща правата на собственик на двата спортни комплекса. Футболните дружества са предали проектите за модернизиране  на стадионите  на администрацията. Подготвят се процедури за обществени поръчки за избор на изпълнители със задачата да бъде завършен „Ботев” и реновиран „Локомотив”.

Зико издейства пари и за спортните зали в пет училища от държавния бюджет. Пари за салони получават СУ „Душо Хаджидеков” ,„СУ „Свети Седмочисленици“, СУ „Софроний Врачански“, СУ „Найден Геров“  и  ОУ „Антим І“.  От години учениците играят физическо или в пригодени помещения, или на двора, защото изобщо нямат салон.

Въведе нощни ремонти на възлови улици

Нов начин на преасфалтиране на натоварени улици  въведе кметът Здравко Димитров. Две кръстовища - на бул. "Никола Вапцаров", бул. "Цар Борис III Обединител" покрай Панаира и кръстовището на бул. "Северен" до моста на Адата, бяха ремонтирани през нощта и в почивните дни, за да не се създава хаос в трафика. 

Градоначалникът и неговият ресорен заместник Пламен Райчев имат намерение тази практика да продължи, когато това е възможно. Предишните местни управници обясняваха, че няма как да накарат строителите да наливат нощем асфалт. Оказа се, че това не е сложно.  

Електронните табели се събудиха

Електронните табели на спирките дават по-пълни и по-точни данни за пристигането на градските автобуси. Стъпката напред е направена в резултат на огромните усилия, които  новият управленски екип положи за въвеждането на електронната система.  Още в първите дни от встъпването на кмета Здравко Димитров в длъжност от Община Пловдив бяха  изпратили покана до ръководството на  испанската фирма изпълнител "Индра" за среща, на която да се изясни защо няма полза от усвоените преди четири години 20 млн. лева.  Двата екипа - пловдивският и испанският - се опитват да съживят автоматите за продажба на електронни билети и карти на спирките. Може и да успеят. 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (20)

Пенчо Питанката

11.03.2020 | 21:32

Е, как да повервам аз на тая толкоз красива статия, като знам, че директор на Водния проект за 115 милиона е същият оня бобър с пуешката прическа, който беше директор и на Транспортния проект, където плати на испанците едни 20 милиона за това, че нищо от проекта не работи и до ден днешен. А, ся, де, как да вервам аз на таз уйдурма за нови 200 милиона? Па, само аз ли не вервам, а?

Отговори
3 2

Подкрепям развитието

11.03.2020 | 23:33

Димитров не ми е особено симпатичен, но е факт, че се раздвижиха нещата за 2-3 месеца, дано и занапред да е така, да не се пуснат по течението и да си забравят обещанията.

Отговори
2 0

Лаков

11.03.2020 | 21:07

Ей, толкоз мазна статия не бях чел досега. То слуз направо тече от нея. Той Зико направо извънземен, бе. Само един лек кусур има. Като започва с чуждата пита помен да прави, поне да беше поканил човека, който изготви тия проекти - Славчо Атанасов. Да се покаже малко приемственост в управлението, джентълменство, един вид да има. Славчо навремето, като реализираше проекти от Чомаково време, си го канеше на откриванията - и на бул. Източен, и на други големи обекти. Ама откъде чутурата Зикина и Данкина да знае за джентълменството, те тия книги не са ги чели. Велик кмет Зикито, само дето му миришат крачката. И са му гумени коленцата, та Данка Измамата го е яхнала през врата и управлява града вместо него. То бива и може, ама пък толкова да не ставаш за кмет, просто е неприемливо и непростимо. Нищо, тя Здравка скоро ще му види сметката окончателно. Добре се е заела с него.

Отговори
1 2

Тонев

11.03.2020 | 21:02

Не е вярно, че Зико или Тотев имат заслуга за тези проекти. Проектите са изготвени още от Славчо Атанасов, а предишната управа ги мушна във фризера за 8 години, с което забави необратимо развитието на града, но пък за сметка на това успя да открадне огромни суми от ненужни и козметични уж ремонти. По хотелите ще ги познаете, както се казва.

Отговори
3 2

Ицо Х

11.03.2020 | 20:59

Не се радвайте, хора, тия 200 милиона солени ще ни излязат. Зикито и Данка Куртизанка - голямата Измамка ще оглозгат почти всичко. Приятелските фирми, които смучеха кръвта на Пловдив досега, отново са на линия. Зикито уж щеше да е различен кмет, нали съвестта му само му била началник. Дрън-дрън. Старите песни на нов глас се почнаха още от първия ден. Ще откраднат три четвърти от парите и ще се стане същото, както с Транспортния проект - нищо не работи, но парите са платени. Човекът взе мангизите и каза ще видим, взе парите, ха дръж го за петите.

Отговори
1 2

Радой Ралин.........от отвъдното

11.03.2020 | 20:38

трагично е когато пещерска гроздова и Делян Пеевски ти нареждат какво да пишеш.Тодор Колев имаше една велика песен - фалшив герой.И Зико и Тотев и Каназирева са фалшиви герои.Авие журналистите от тази медия сте още по-зле-- ОБСЛУЖВАЩ ПЕРСОНАЛ НА ФАЛШИВИТЕ ГЕРОИ.

Отговори
0 2

БЕДНИ, МИ БЕДНИ ПЛОВДИВ.....ТОВА Е БОЖИЕ НАКАЗАНИЕ

11.03.2020 | 20:12

ЗДРАВКО И ЗДРАВКА.БЕЗЦЕННО! АЛЧНОСТ, БОЛНИ АМБИЦИИ И НИСКА КУЛТУРА.СЛЕД МАМИНИЯ, ВЕЧЕ КОПАЕМ ДЪНОТО.

Отговори
3 2

тоя пар.....стигна дъното. моме ,не се хвали така политик.ефектът е 0

11.03.2020 | 20:05

И маминия и пинокио са срам за Пловдив.А марица заради пещерска гроздова ,така се на .....ла зикича,че и децата в Пловдив се срамуват.Да не говорим за оная шан......ка, която пинокио направи областен управител, от благодарност ,че извърши най-голямата измама в историята на изборите.

Отговори
2 2

Пълен срам за медията ви е тази статия

11.03.2020 | 16:47

Всички проекти до един са дело на Иван Тотев. Дори факта, че има какво да оправят за таблата пак е дело на Иван Тотев, защото и проектът е негов. Ако не беше той, нямаше да имате какво да се оправя. Всеки един от проектите го е подготвил предишният кмет о неговият екип. Здравко Димитров или някой от сегашните заместник-кметове пръста не си е мръднал за тези 200 милиона, за да фи получи Пловдив. Проекта на ВиК си е проект на ВиК, а вие сте нагаждаческа на властта медия.

Отговори
2 4

Тотяффф

11.03.2020 | 20:42

Ами защо не ги оправи тия табла по спирките Тотев? Щото е много "як"? А защо сложиха онова недоразумение Калев в пътното, защото е специалист или много добър в усвояването? Положението е зле и става все по-зле ... Жалко за града ...

Отговори
2 2

Георги

11.03.2020 | 12:52

По продажни текст не съм виждал. Дъното на журналистиката.

Отговори
5 5

Николай

11.03.2020 | 12:35

Браво на кметът и на зам.кметът Тимчев, който ръководи Европейските политики в общината. Екип, който работи за Пловдив.

Отговори
5 5

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?