Екипът на Здравко Димитров задвижи проекти за 200 млн.
- 06:50, 11.03.2020
- 09:55, 11.03.2020
- 4207
- 20
За 4 месеца новата администрация спаси 40 млн. по ОП "Региони в растеж" и стартира чакания цяло десетилетие воден цикъл. С помощ от държавата Ботев и Локомотив най-после ще имат модерни стадиони, а 5 училища - физкултурни салони
Пловдив най-после се сдоби с прагматичен и делови кмет, който не си пилее ценното време за ефектни, но неизпълними идеи, и не залъгва хората с празни обещания. Резултатът е налице - само за четири месеца от мандата екипът на Здравко Димитров започна реализацията на проекти за близо 200 млн. лева. Така за пръв път от много години градът излиза от сянката на София и Бургас и се очертава като национален лидер в изграждането на пътна, комунална и социална инфраструктура през 2020 година. За строителните фирми се задават много силни години, защото освен общината в Пловдив предстоят многомилионни инвестиции на Националната компания "Железопътна инфраструктури" (над 200 млн. лева за модернизация на Жп възел - Пловдив и пробив под Централна гара) и ВиК (близо 100 млн. лева за реализацията на Южния обходен колектор). При това само малка част от очакваното строителство за над половин милиард е за сметка на местните данъци и такси на пловдивчани.
Водният цикъл излезе от фризера
Реконструкцията на старата ВиК мрежа в район „Северен” и модернизацията на Пречиствателната станция е на обща стойност 115 млн. лева. Проектът стартира след 9 години чакане. Екипът на предишния кмет Иван Тотев провали първия разписан воден цикъл, а постави в риск и втория. Така имаше опасност Пловдив да загуби още веднъж безвъзмездната финансова помощ по Оперативна програма „Околна среда 2014 - 2020”, за разлика от много други общини, чиито кметове са сменили подземните комуникации, възползвайки се от европейските средства.
Без да се бавят, експертите на Здравко Димитров провериха документацията по обществените поръчки, за да е коректно разходването на публичните средства. Оказа се, че при полагането на нов колектор на бул. „Дунав” и „Брезовско шосе” могат да бъдат спестени пари за две детски градини, ако реконструкцията се изпълни за сумата до 18 млн. лева вместо за 25 милиона, предвидени за тази поръчка в предишния мандат.
Смяната на водопровод и канализация започна с реална работа, а не с голи обещания, от ул. „Средец” и „Полк. Дрангов”. Строителните фирми „Европейски пътища” и „Пътинженеринг” имат задачата да обновят подземните комуникации общо на 43 улици в карето между Панаира, бул. „Марица-север”, „Победа” и „България”. В новите тръби в тези квартали през тази и през 2021 г. ще бъдат инвестирани 16,5 млн. лева. Това са 12,5 км водопровод, 13,5 км канализация и 700 отклонения към сгради.
Предстои да започнат строително-монтажните работи на Пречиствателната станция. Договорът, подписан от Здравко Димитров по този компонент от проекта за воден цикъл, е на стойност 70 млн. лева.
Въпреки ограничените средства в бюджета Здравко Димитров пое ангажимент, че Община Пловдив ще осигури необходимото съфинансиране по проекта. Това са 34,6 млн. лева. След смяната на водопровод и канализация ще бъдат изцяло асфалтирани улиците, а не само частично, където ще се полагат тръбите. Финансистите търсят свободни ресурси в бюджета и за ремонт на тротоарите.
Екипът на Здравко Димитров спаси 40 млн. лева от ЕС
за Пловдив. В предишния мандат, през 2015 г., на града беше предоставена възможност да кандидатства за финансиране по Оперативна програма „Региони в растеж” на обща стойност 81 млн. лева. Предишната местна власт е успяла да усвои само половината от тези средства. Екипът на Здравко Димитров спешно подготви проекти за останалата част от европейските средства, включително и за пътната инфраструктура в кв. „Гладно поле”, за над 11 млн. лева.
Предстои ремонт на няколко улици в квартала, разширение на ул. „Лев Толстой”, изграждане на продължението на ул. „Богомил”. По същата програма ще се строи нова сграда на ДГ „Каменица” в центъра и ново крило за пет групи на ДГ „Зорница” в „Южен”. С европейски средства ще се вдигат първите 74 социални жилища, а други пет жилищни блока ще се санират.
През тази година продължават ремонтите и благоустрояването в зоната между бул. „Кн. Мария Луиза” и „Марица-юг”, където през 2019 г. бяха инвестирани 20 млн. лева по Оперативна програма „Региони в растеж”. Завършва санирането на ДГ „Снежанка” и „Перуника”, строи се физкултурен салон в СУ „Любен Каравелов”, а до три месеца ще бъде обновена и втората сграда на училището с очакван от учениците бонус - звукозаписно студио.
Нови стадиони и физкултурни салони
с целева държавна субсидия за стадионите „Христо Ботев” и „Локомотив”. От републиканския бюджет по настояване на премиера Бойко Борисов за двата спортни комплекса се предоставят 37 млн. лева, от които 25 млн. лева за „Ботев” и 12 млн. лева за Локото.
Тази финансова помощ слага край на мъчителните и неуспешни опити на футболните клубове сами, на концесия, да си стегнат стадионите.
Бившият спортист Здравко Димитров поема реконструкцията на „Ботев” и „Локомотив” в свои ръце. Преди два месеца по негово предложение беше прекратен договорът за концесията на стадион „Христо Ботев”, а на сесията на Общинския съвет в четвъртък ще бъдат отменени процедурите за „Локомотив” и тренировъчен комплекс на Локото в „Тракия”.
Общината си връща правата на собственик на двата спортни комплекса. Футболните дружества са предали проектите за модернизиране на стадионите на администрацията. Подготвят се процедури за обществени поръчки за избор на изпълнители със задачата да бъде завършен „Ботев” и реновиран „Локомотив”.
Зико издейства пари и за спортните зали в пет училища от държавния бюджет. Пари за салони получават СУ „Душо Хаджидеков” ,„СУ „Свети Седмочисленици“, СУ „Софроний Врачански“, СУ „Найден Геров“ и ОУ „Антим І“. От години учениците играят физическо или в пригодени помещения, или на двора, защото изобщо нямат салон.
Въведе нощни ремонти на възлови улици
Нов начин на преасфалтиране на натоварени улици въведе кметът Здравко Димитров. Две кръстовища - на бул. "Никола Вапцаров", бул. "Цар Борис III Обединител" покрай Панаира и кръстовището на бул. "Северен" до моста на Адата, бяха ремонтирани през нощта и в почивните дни, за да не се създава хаос в трафика.
Градоначалникът и неговият ресорен заместник Пламен Райчев имат намерение тази практика да продължи, когато това е възможно. Предишните местни управници обясняваха, че няма как да накарат строителите да наливат нощем асфалт. Оказа се, че това не е сложно.
Електронните табели се събудиха
Електронните табели на спирките дават по-пълни и по-точни данни за пристигането на градските автобуси. Стъпката напред е направена в резултат на огромните усилия, които новият управленски екип положи за въвеждането на електронната система. Още в първите дни от встъпването на кмета Здравко Димитров в длъжност от Община Пловдив бяха изпратили покана до ръководството на испанската фирма изпълнител "Индра" за среща, на която да се изясни защо няма полза от усвоените преди четири години 20 млн. лева. Двата екипа - пловдивският и испанският - се опитват да съживят автоматите за продажба на електронни билети и карти на спирките. Може и да успеят.
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни