Доживяхме! Асфалтират подлез „Модър – Царевец“, но кога е откриването? СНИМКИ
- 09:30, 26.08.2023
- 13:00, 26.08.2023
- 14 102
- 12
На строителите на подлеза остава да изградят 20 – 30 метра на ул. „Модър“ около жп линията, но тепърва ще се работи на ул. „Царевец“. Бързат да наваксат принудителния престой, продължил повече от половин година заради голямото забавяне на проекта на ВиК –Пловдив за Южен обходен колектор.
Асфалт започнаха да полагат тази седмица строителите в подлез „Модър – Царевец“, който ще свърже директно районите „Южен“ и „Западен“, без да обикаляме през Стоматологичния факултет към "Христо Смирненски".
Под жп линията е изградена бетонова плоча и вчера работниците монтираха хидроизолацията и наливаха битумна смес – биндер, включително на подходите в подземното съоръжение на ул. „Царевец“ до УМБАЛ „Каспела“ и от южната страна на железния път.
Инж. Цанко Драгиев, управител на фирмата изпълнител „Драгиев и ко“ , обясни, че са решили да изпълнят изцяло настилката в подлеза, като сложат и последния износващ пласт.
„За отводняването на транспортното съоръжение още в началото на строително – монтажните работи сме изградили дренаж и съвременна отводнителна система с два резервоара. Отстрани ще се монтират две помпи, които ще бъдат доставени през септември“, обясни инж. Драгиев.
Строителите бързат да наваксат принудителен престой, който продължи повече от половин година заради голямото забавяне на проекта на ВиК –Пловдив за Южен обходен колектор.
Хората на „Драгиев и ко“ бяха принудени да чакат, докато колегите им от консорциума „Еко проект Пловдив“, на който ВиК възложи реконструкцията на водопровод и канализация, прекарат гигантския колектор с диаметър 2,20 метра по ул. „Модър“ и под жп линията към ул. „Царевец“.
От консорциума обещаха до края на юни – в началото на юли да освободят фронт за работа на „Драгиев“. Те изградиха колектор под железницата, но и до днес не са завършили монтаж на нов водопровод на ул. „Модър“ при жп линията. Сега пък ново 20 – трябва да изместят 20 – киловолтов електрически кабел и след това да сменят водопровод.
На строителите на подлеза остава да изградят 20 – 30 метра на ул. „Модър“ около жп линията. По цялата дължина на „Модър“ покрай Транспортна болница до Коматевско шосе те отдавна направиха второ платно с габарит 7,50 метра, велоалея и пешеходни тротоари. За куриоз, техните колеги от консорциума ползват новото трасе за строително депо, тъй като колекторът се прокарва в старата част на улицата. Фирмите, наети от ВиК, са длъжни да възстановят и пътната настилка.
Тепърва ще се работи на ул. „Царевец“.
Подлез „Модър – Царевец“ се строи по договор с Община Пловдив с пусков срок до края на тази година. Транспортното съоръжение, което значително ще улесни трафика, щеше вече да бъде завършено, ако не беше се забавила работата по колектора. В договора са включени и двете улици - "Модър" от Коматевско шосе и "Царевец" до кръстовището с бул. "Хаджи Димитър".
Преминаването с кола и автобус през подлез "Модър - Царевец" няма да се случи днес или утре, но догодина - със сигурност.
Снимки от Наташа Манева
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни
Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.