46

Дигитализацията се бави: Асеновград със 155 онлайн услуги, в Пловдив са под 100

На местно ниво процесите по дигитализация на администрацията се движат сякаш с бавни стъпки. От 2021 година местната община е част от единния модел, като към настоящия момент за пловдивчани са достъпни близо 100 броя услуги през Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Държавна агенция електронно управление. Въпреки това други близо 60 електронни услуги, за които единната система дава възможност, все още не са активирани в Пловдив. 

За сравнение, няколко съседни общини се представят много по-добре. В малката Община "Марица" са активирани точно 130 услуги през единния портал, а Асеновград е абсолютен шампион в областта със 155 активни услуги през ССЕВ. От години в града на тепетата пък няма движение при собствените електронни услуги, достъпни директно чрез сайта на Община Пловдив. Те все така остават 11 на брой и са свързани основно с плащането на данъци, такси, глоби и фишове.

Най-големи проблеми местната община има в дигитализирането на услугите в сферата на транспорта. Пловдив е на опашката сред големите градове в страната и значително изостава с всяка следваща година. В града ни все още се пътува само с класически билет, купен с пари в брой от водача или кондуктора, докато София, Варна и Бургас вече предлагат възможности за закупуване на превозен документ директно чрез мобилно приложение и плащането му не само чрез банкови карти, но дори и чрез SMS. Друг голям проблем е разминаването между информацията от таблата по спирките и системата за онлайн разписания.

Пловдив обаче се представя повече от добре в сферата на дигитализацията в образованието. Под тепетата от няколко години приемът на ученици в първи клас и деца в детските градини се извършва изцяло по електронен път, а системата, внедрена в местната община, е послужила за ноу-хау и на други градове.

В последния годишен доклад за Индекса за дигитално управление на 27-те най-големи общини в България, изготвян ежегодно от Института за икономически политики, Пловдив заема 6-о място в страната, що се отнася до дигитализация на местната община и предоставените електронни услуги на граждани и бизнес.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
Явор

Явор

30.06.2022 | 11:53

В пловдив администрацията е гербаджийски слугинаж- малоумен, кво очаквате ? Закривай на 2/3!

Отговори
5 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?