Следвайте ни

Десетки недоволни пловдивчани пред гишетата за работа с клиенти във ВиК

От дружеството отговарят по шаблон на гражданите

viber icon

На редакционната поща на "Марица" пристигна пореден сигнал във връзка с недоволство на граждани от получени сметки за вода. Публикуваме го без редакционна намеса:

"Показанията, по които се начислява разходваната вода, са абсолютна стъкмистика- плод на въображението и математическите способности на инкасатора.

В опита си да разберем по какъв начин се е формирала почти двойно по-скъпата сметка за вода на входа на ВиК ни отправиха към центъра им за работа с клиенти.

След справка в тяхната система служителят не намери логични обяснения, за да обясни ясно и точно на каква база и по какъв отчетен метод е начислена сметката, която официално и документално ние трябва да платим. Многократно повтори, че пандемията е причина за големите разлики и, че самият той не намира логично обяснение за двойно по-голямата консумация.

Да се обърнем към инкасаторката и с нея да се разбираме как да и пращаме показания и т.н и т.н. Все общи приказки, които повишиха тона на разговора до момента, когато влезе колежката му. Видимо обиграна в решаване на подобни казуси, тя се опита да каже, че ще се обадят на инкасаторката "да пише някакви кубици там".

Това още повече ни накара да мислим, че нещата във ВиК се случват по начин, абсолютно неприемлив за едно съвременно общество. След като съпругът ми и отговори, че това, което говори, са пълни глупости, въпросната служителка каза, че ще извика охраната да ни изхвърлят, ако продължаваме спора по този начин.

Много фирми имат структура наречена " Център за работа с клиенти", но там служителите са обучени и не си позволяват такова безцеремонно отношение към "клиента". Клиентът не случайно е в кавички. За ВиК това е така!

В крайна сметка ни отправиха към отсрещната врата в "Деловодство" където да си поискаме по-детайлна справка и да си напишем жалба която те ще разгледат. И понеже това на нас ни се случва за пореден път от личен опит мога да предвидя какъв ще е отговорът:

Стандартните отговори са:

1. Проверете си уредите, вероятно имате течове.

2. ВиК засича общия водомер. Сградната инсталация не е задължение на ВиК. Проверете си я. Най вероятно има течове.

3. Практиката е разликата да се разпределя пропорционално на апартаментите.

4. Намерете си лицензирана фирма и си платете да ви направи одит на ВиК инсталацията.

Сложната и безкрайно трудна и неориентирана към потребителя схема за оспорване на сметките обезкуражава и малкото дръзнали да спорят или да се опитат да разберат за каква услуга и консумация плащат."
-- 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (7)

Стоичков

Стоичков

03.02.2021 | 19:03

Съдържание на фактура от ВиК:1.Вода 2.Канал 3.Пречистване 4.Разлика от общ водомер Всичко е точно,докато не се начисли разликата от общия водомер,колкото и да е малко като количество/давам пример с моята фактура 0.591 литра,на стойност 1.10ст без ДДС/ изразходвана вода по водомера на апартамента е 4м3,цената за плащане 10.22ст.На общия водомер са 35 апартамента,които трябва да покрием разлика от 17м3/нямам идея как са постигнали това количество което са ми начислили/.Няма да забогатея с няколкото стотинки които ще вземат от мен,но колко хиляди водомера има в Пловдив и както се казва"капка по капка,вир става".И както се казва в един стар виц,а ВиК ли сте и на вас да ви го нач.......

Отговори
4 1
Абонатите...

Абонатите...

03.02.2021 | 18:11

Винаги плащат повече пари за отчетена но неизразходвана вода. Защо> защото ако изразходиш примерно 1000 литра вода при едно пускане то отчета на водомера ще е 1000 литра. Но ако тази вода я източиш 1000 пъти по един литър то показанията на водомера ще е много повече от 1000 литра. Това във водомерна лаборатория го знаят много добре.Хватката е в смохода на вдомера което разбира се е узаконено чрез стандарта на уреда.

Отговори
8 0
Защо?

Защо?

03.02.2021 | 17:59

ВиК не издава фактури при плащане на вода от абонати а само касови бележки?

Отговори
8 1
И  аз  съм  недоволен...

И аз съм недоволен...

03.02.2021 | 17:51

...От метдиката на ВиК.Защо :1.Електроснабдяване например не работи като ВиК т.е. да има общ електромер и по него да прави изравнителни сметки.Смятам че ВиК признава единствено като измерителен търговски уред партидния апартаментен водомер и клиентите получават сметките си по апартаментния си водомер.това е признание и от двете договорящи страни че това е уреда за плащане. единствено по усмотрение на ВиК се правят изравнителни сметки по общ водомер.При това общия водомер е с относително по малка точност поради различния диапазон на измервания.2. Неедновременното засичане на общия и апартаментните водомери води до ощетяване както на абонатите така и на самата ВиК.Това може да бъде така ако във всяка сметка се дават в отделни графи и нерегламентираните отчитания по незнайна методика.

Отговори
13 1
водопроводчик

водопроводчик

03.02.2021 | 17:47

Спартачето заедно с леля Менда гонят големите кинти-Воден проект, обществени поръчки за охрана, доставки..........Въобще не ги интересуват гражданите.Организацията на по-ниско ниво е на баба Анче Лафчиева-бивша секретарка на ГЕРБ Източен и на поредния и неуспешен любовник, четвърти по ред във ВиК ,дядо Живко Папучаров.Не ми се иска да съм на мястото на горе изброените, кагато ще дойде някой читав Управител.Рано или късно това щуе се случи.

Отговори
12 3
петко

петко

03.02.2021 | 16:52

Абе нали Спартачето накрая на годината ще си раздели бонус 100 000 лева със заместника... На Спартак Лъвов нали му изтече мандата? Защо не се направи конкурс и да се назначи нов управител на ВиК? Може пък новият да не е токова крадлив.

Отговори
18 1
Видими резултати

Видими резултати

03.02.2021 | 16:16

Ето това са видимите резултати от режима на мутрата

Отговори
11 12

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?