71

Деливъри бизнесът - още един голям враг на трафика в Пловдив

Бусове и пикапи "по бизнес" стесняват булевардите след куриерите и тарикатите, спиращи на аварийни "за една баничка"

Бусове и пикапи, спрели в десните ленти "по бизнес", стесняват основните булеварди. В кварталните улици доставчици и куриери правят огромни задръствания. Никой не следи къде се откриват офиси и магазини, за да не се пречи на движението. 

 

Задкормилните устройства, а не броят на автомобилите и състоянието на пътната инфраструктура са най-големият враг на трафика в Пловдив, твърдят препатили шофьори. Десните ленти на половината основни булеварди на практика са неизползваеми заради тарикати, които спират на аварийни "за една баничка". Към тях през последните години се добавят всякакви доставчици от деливъри бизнеса. Заедно с бусовете и пикапите на куриерските фирми те правят истински задръствания в малките квартални улици. В същото време се оказва, че никой не следи къде се отварят офисите на съответните фирми и магазините и до какво ще доведе безразборното спиране на служители и клиенти. Всичко това заедно с непрекъснато нарастващия брой на колите, които се движат по пловдивските пътища или преминават през града, правят шофирането истински ад. Много по-зле сме от София, признават водачи с огромен стаж. Повечето ни улици приличат на албански кръстовища, където организацията на движението се осъществява с ръкомахане, и когато то не свърши работа - с нахални и некоректни маневри. Често се стига до псувни, а понякога - и до бой.   

Паркирането "за минутка" е все по-често срещано явление в Пловдив

 

Куриерите не се спират пред нищо  

Сред най-големите врагове на трафика в Пловдив са куриерските офиси, разкрити и обслужващи своите клиенти в обекти, които са на ръка разстояние от натоварена улица или булевард. В час пик, когато повечето от жителите на града се прибират от работа и са достатъчно изнервени, се започва едно спиране на аварийни точно пред конкретния офис, а някои дори се качват по тротоарите, уж за да не пречат на колегите си по волан, но пък пречат на други. А и не само. Нарушават закона и то за да си вземат ценната пратка и да не им се налага да вървят много. Примери за неподходящи места на офиси на „Еконт“ и „Спиди“ в града има десетки. По-фрапантни са локациите на булeвардите „Пещерско шосе“ и "Марица", също на улиците „Константин Геров“ и ул. „Петко Каравелов“. На тези направления трафикът винаги е интензивен, още повече улиците са толкова тесни, че едва се разминават две коли. Когато има спрели на аварийни возила, преминаването се превръща в мисия невъзможна. Спирайки по булевардите пък, шофьори затапват цяла една крайна лента, което затормозява до голяма степен движението, а и е предпоставка за сериозни пътни инциденти.

Мъж разтоварва стока за изпращане пред куриерски офис на бул. "Марица"

 

Контрол няма

Проверка на "Марица" на място показа, че безразборното спиране пред изброените офиси създава огромни рискове както за седналите зад волана, така и за пешеходците, а контрол няма. В рамките на само 5 минути пред куриерския обект на бул. "Марица" например спряха шест коли. Шофьорите ги оставиха на аварийни и необезпокоявано влязоха, за да изчакат своя ред. Докато си свършат работата въпросните шестима шофьори, зад тях започват да се нареждат други и нишката става безкрайна, със заместване на возилата. Всичко това се разиграва в моменти, когато движението по булеварда е задръстено от така или иначе ужасния трафик. Идентична ситуация репортер на медията ни наблюдава и на ул. "Константин Геров". Шофьорите спират, без дори да помислят за миг дали пречат на някого, или по-скоро това въобще не ги вълнува, пускат аварийните и с бърза крачка влизат в куриерския офис. Примерът на бул. "Пещерско шосе" е особено показателен, особено когато има спуснати бариери на близкия жп прелез. В близост до офиса има и кафенета, и обекти за бързо хранене, което прави едната лента абсолютно неизползваема.

Доставчиците като камикадзета на пътя 

Преди време се твърдеше, че най-нетолерантни на пътя са таксиджиите. Сега обаче доставчиците на различни стоки, които шпорят със служебни коли по улиците и булевардите, слагат в джоба шофьорите на жълтите коли. С идеята, че си вършат работата, те се оправдават, че няма как да спазват правилата, макар законът да говори точно обратното.

Шофирането по пловдивски, на всяко кръстовище се делим на тарикати и балъци, а даването на предимство на другите зад волана или на пешеходците е досадна и непристижна работа от години създава опасности, които пращат града на първите места в черната статистика за катастрофи с фатален край. Предложенията за решаването на проблема са много, но ефективните се броят на пръсти, като например това - да се налагат повече и по-сурови санкции за всяко подобно нарушение и повече полиция на пътя. И най-важно - да се търсят начини да се надгради шофьорският морал. 

А дано, ама надали...

 

КАТ глобява, но фишовете не стряскат тарикатите

От сектор "Пътна полиция" в Пловдив се стремят да обхванат максимален брой шофьори, които спират на неподходящи места и пречат на движението. Всеки един, който е хванат в крачка, отнася глоба в размер 20 или 50 лв., в зависимост къде точно е паркирал возилото си - пред обекта, на спирка, в кръстовище или на пешеходна пътека.

"Сектор "Пътна полиция" няма отношение към разрешителния режим. Например един обект за продажба на дюнери, който е открит във вече съществуваща сграда и за него не се прави паркинг, при нас няма съгласуване на организация на движението, защото реално няма промяна. Общината е тази, която отговаря за разрешителния режим", обясни пред "Марица" началникът на сектора в Пловдив гл. инсп. Йордан Милушев. 

Той обясни, че полицията взима роля, когато става дума за неправилно паркиране покрай въпросните обекти, като куриерски офиси, заведения за бързо хранене, търговски обекти и т.н. По думите на Милушев, униформени следят за нарушители, особено по участъци, където проблемът е в по-голям мащаб. Той даде пример с неправилно спиране по бул. "Шести септември" до прокуратурата. "Там много пречат на движението и ги санкционираме", посочи Милушев. Мнозина от шофьорите се оправдават с думите: "Аз само за минутка-две", но и това не им помага. 

 По отношение на проблема с превозни средства, зареждащи магазини, или куриери, които спират, за да доставят пратка, той коментира, че проблемът е по-различен, тъй като за тях не е осигурен специален достъп да си вършат задълженията. По думите на Милушев, за такива случаи от Общината трябва да поставят табели, с които се разрешава временно паркиране в определени часови интервали. Такава организация обаче в по-голямата част на града липсва. Така често се стига до спорове и конфликти между доставчици и шофьори.

 

Бивш полицай сложи незаконна скоба, за да си пази място пред гаража

Пловдивчани, живеещи в центъра на Пловдив, пропищяха от действията на свой съсед. Въпросният мъж, който, по думите им, е бивш полицай, хем си пазил паркомясто, за да не му спират пред гаража, хем е декларирал, че няма гараж, за да спира без пари в синя зона.

Казусът, с който се сблъскват хората, касае участъка на ул. “Д-р Г. М. Димитров“, между улиците “Кръстю Пастухов“ и “Кракра“, а за него ни сезира адв. Юлиан Ковачев. По думите му, изпълнението на маркировката в зоната за платено паркиране синя зона там е осъществена от външна фирма, като счита, че ОП “Паркиране и репатриране“ не успяло да осъществи необходимата координация с общинските структури и други звена, имащи отношение към паркирането на МПС в рамките на район “Централен“.

"Така в посочения участък от осем паркоместа, съществуващи преди маркировката, въпросната фирма разграфи само пет, които са с размер, несъответстващ на нормативно установения, и не са съобразени с действителното състояние на градоустройствения план в посочения район. В цитираната отсечка на ул.“Д-р Г. М. Димитров“, заключена между улиците “Кръстю Пастухов“ и “Кракра“, движението е еднопосочно, регламентирано в посока североизток-югозапад, като паркирането е разрешено от дясната страна - в случая от страната на четните номера. Поземлените имоти, които граничат с улицата, са административен адрес ул.“Кракра“ № 5; административен адрес ул. “Д-р Г. М. Димитров“ № 22А; административен адрес ул. “Д-р Г. М. Димитров“ № 22 и административен адрес ул.“Кръстю Пастухов“ № 12, като в последния имот има сграда с функционално предназначение за гараж и вход/изход към ул. “Д-р Г. М. Димитров“. Тоест, осъществяването на маркировката в разглеждания участък на улицата следва да се съобрази само и единствено с осигуряването на излаз за автомобил от посочения гараж. Това на практика не е осъществено, тъй като собственикът многократно и със завидно постоянство предприема разни и разнообразни противоправни мерки, с които да “убеди“, включително и себе си, че входната му врата е вход за гараж и пред и около нея е забранено да се спира и/или паркира", обясни юристът пред "Марица". 

По-интересното според него е, че въпросният пловдивчанин редовно звъни на ОП “Паркиране и репатриране“ да изпращат паяк, за да отстраняват “неправилно“ паркирани автомобили пред гаража му.

Във времето назад мъжът, който спори непрекъснато със съседите, изпробва различни методи за запазване на място. От ОП “Чистота“ на няколко пъти идвали да изкъртват съоръжения, трайно прикрепени към пътната настилка, като най-много ги учудил залепеният напряко на платното за движение кол за лозе. В крайна сметка, съседът се спрял на скоба, с която да охранява въпросното място. 

Адвокатът е изпратил сигнала си до кмета на район "Централен" още през ноември, като настоява за извършване на необходимите проверки и отговор на няколко въпроса. Един от тях е дали има издадени строителни разрешения или друга релевантна документация, с която да е разрешено в част от административен адрес ул. “Д-р Г. М. Димитров“ № 22А да бъде обособено/изградено паркомясто/гараж/навес, което да служи за спиране и паркиране на лек автомобил и което да предполага осигуряването на излаз на превозното средство. 

"Марица" се свърза с районния кмет Георги Стаменов, който посочи, че е назначена проверка по сигнала. Той бе категоричен, че ако има поставена скоба, то тя ще бъде незабавно демонтирана. "Относно маркировката - проверява се дали е положена от ОП "Организация и контрол на транспорта", тъй като спирането пред гараж е забранено със закон. Чакаме отговор от тях. Ако човекът сам си е направил маркировката, трябва да се провери дали е по одобрена схема. Но там е синя зона, предполагам, че е по одобрена схема. Това е чисто съседска свада. Но трябва да се подчертае, че паркирането пред входа на гараж е забранено, независимо кой е собственикът на гаража", коментира Стаменов.

Подаденият сигнал е от името на юриста и още няколко съседи. 

 

 

 

 

 

 

Оцени новината

Оцени новината
3.4/5 от 5 оценки
3.4/5 от 5 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
11 коментара
Минаващ

Минаващ

09.06.2023 | 06:59

Най-големият враг на трафика в Пловдив е герб!!!!!

Отговори
0 0
Западняк

Западняк

03.06.2023 | 18:53

Марица, вижте си заглавието - почти 50 % чужди думи! Да не говорим за цялото неграмотно писание. Няма ли кой да прати бездарните ви редактори да научат български?

Отговори
18 0
намръщенЪ

намръщенЪ

07.06.2023 | 01:27

Поне още не мекат в І и ІІ спрежение, както правят във всички национални електронни медии.

Отговори
3 0
Славянка

Славянка

07.06.2023 | 23:29

Браво, че обръщате внимание! Стига с тези непонятни заглавия! Българи сме, не сме англичани/американци!

Отговори
3 0
Desi

Desi

03.06.2023 | 09:32

Айде сега настройвате всички срещу куриерите! Те не са виновни. Тия офиси, за да се открият вероятно минават процедури, разрешителни. Плащат данъци. По-скоро някой в общината не си върши работа. Как така се разрешава да се отворят такива офиси без да има определени и платени паркоместа пред тях?

Отговори
18 0
Манталитет

Манталитет

02.06.2023 | 19:05

За автора да използва по български думи, като куриери или пощальони се оказва не правилно. Излагация!

Отговори
20 0
Западняк

Западняк

03.06.2023 | 18:56

Авторът не е виновен, че е прост. Но къде са редакторите??? Срамен селски таблоид!

Отговори
15 1
Марин

Марин

02.06.2023 | 13:37

Управата направи така,че ул. Ясна Поляна, се превърна в околовръстен път.

Отговори
11 0
Арх

Арх

02.06.2023 | 12:00

При Тотев бяха стеснени улиците О. Паисий и Хр. Г. Данов в центъра, паркоместата бяха намалени наполовина, стеснени бяха булевардите М. Луиза и част от Марица юг, сега пък се планира напълно излишното превръщане на Ив. Вазов и “Тютюневия град” в пешеходна зона. Общината носи вина и за безумното презастрояване на града и увеличаването на населението му. Затова пък не е изграден нито един нов паркинг, дори вече планираните, по необясними причини много улици в центъра са със забрана за спиране, което обикновено не се спазва, но пък пълни бюджета от глоби. Кризата вече е налице

Отговори
32 0
намръщенЪ

намръщенЪ

07.06.2023 | 01:29

Градът не е само за тенекиите ви. Море, един спрей и по стъклата на такива дето задръстват.... А може и с шило по гумите

Отговори
0 0
Батко

Батко

02.06.2023 | 11:43

Пълни глупости!

Отговори
11 10

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?