Дани Каназирева: Загубата на перона не е проблем за концесията на летището

„Летище Пловдив“ ЕАД окончателно загуби битката за част от перона, но не и войната с частната фирма „Летище Пловдив“ АД, нито шанса си за концесия. Както "Марица" писа, със свое решение Висшият касационен съд /ВКС/ отреди част от пистата с площ 61752 кв.м., строена през 1982 г. в полза на частника.

Съдбата на по-новата част от перона от 47420 кв.м., изградена допълнително през 2009 г., тепърва ще се решава. Със същото решение ВКС връща делото именно в тази част, но то ще се разглежда от нов състав на  Апелативния съд в Пловдив. От началото на съдебната сага през 2015 г. до момента Окръжният и Апелативният съд в Пловдив дадоха становища в полза на частника.

Добрата новина е, че безвъзвратната загуба на старата част от перона, няма да се отрази на концесията на аеропорта. Заради неразрешения съдебен спор, двата перона, които по принцип са едно цяло от 1-ва до 13-та стоянка и на които рулират пристигащите самолети,  не са част от концесията, коментира областният управител Дани Каназирева. "Ще се борим докрай за новата част от 47 декара", увери тя. Нейните думи подкрепи и директорът на летището Спас Шуманов. Ако не се удължи отново, за сега срокът за подаване на заявления за концесията е до 12 октомври 2020 г.

След като спечели окончателно делото, не е ясно дали частното „Летище Пловдив“ АД ще предяви претенции за пропуснати ползи от 2015 г., когато бившият директор на летището Владимир Щърбанов /вече покойник/, разтури договора и спря да плаща наем за перона и прилежащите сгради. Преди това години наред държавата е плащала всеки месец наем в размер на 20 000 лв., който в един момент е скочил на 28 000 лв. Редно би било, ако има някакви претенции, те да не са към летището, а към Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ /ГВА/, която по принцип прибира всички такси, а не летищният оператор

Дали ще има претенции в тази насока и бъдещите планове въобще на частната фирма относно перона, попитахме адв. Станислав Тачев, който е член на борда на директорите. Той обаче категорично отказа коментар. Заедно с него в управата са 81-годишната Анка Сарандева и „БК Проджект“ ЕООД.

Капиталът на „Летище Пловдив“ АД, регистрирано в Пловдив на ул. „Плевен“, е 392 930 лв. Държавният аеропорт има дял в него в размер на 36.08%. Порталът ДАКСИ подсказва, че през годините в управителното тяло са участвали и чужденците Андрю Виктор Уилиям Вануел Грьоневелд – Грийтфилд и Поул Лунд Кристенсен, фирмата Нордик еърпорт инфрастракчър ей пи ес.

„БК Проджект“ ЕООД е регистрирано в София на бул. „Витоша“ 16 и е с капитал от 5 хил. лв. Основният му предмет на дейност е разработване и управление на проекти в областта на строителството и инвестиции в недвижими имоти.

Едноличното дружество участва в управлението на „Перелик риъл естейтс“ АД и на „Спортно – туристически център Перелик“ АД. Собственик на „БК Проджект“ ЕООД е „Апостолови Партнерс“ ООД, също с регистрация в София, на ул. „6-ти септември“. Негови равноправни съдружници с по 2500 дяла по 1 лв., са братята Красимир и Росен Апостолови.

В съдебната регистрация на фирмата е записано, че основната й дейност е данъчни, финансови и счетоводни консултации в областта на търговията и инвестициите и др. Освен в горните две дружества, братята участват в управлението на още 5 фирми, а дялови участия имат в други две.

Запознати коментират, че истинските собственици на частното летище са други, а не обявените на книга. Говори се също, че преди да стане ясен изходът от делото, перонът с юридически трикове е прехвърлен на трето лице, за да се запази като актив.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
Комина ванко 1

Комина ванко 1

12.08.2020 | 21:59

А, се разкарай. Марш да плуваш на незаконния си басейн. Може би ще те проверят някога.

Отговори
0 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?