Следвайте ни

Дани Каназирева: Време е да спрем презастрояването на Пловдив

Опазване на зелените площи и мерки за по-чист въздух

Презастрояването на жилищните комплекси е напът да лиши Пловдив от въздух. Ние да позволим тази порочна практика да продължи.  Причината, довела до бетонирането на града ни, е, че вече 30 години кметовете безотговорно разпродават общинските имоти, за да напълнят бюджета и да задоволят корпоративни интереси.

Липсва на визия за развитието на Пловдив, няма никаква градоустройствена хигиена и никой не мисли за хората, които ще живеят в кварталите. Заради тази недалновидна политика в Пловдив почти не останаха терени за нови детски градини, ясли, училища, места за паркиране и зеленина. Затова първото нещо, което ще направим, е да спрем изменението на Общия  устройствен план, което се подготвя в момента. С този план

нови 2265 дка зелени площи се преотреждат за строителство.

Това ще бъде престъпление спрямо Пловдив, ако се допусне. Общият устройствен план е най-важният стратегически документ, който определя градоустройствената визия на града за години напред. Именно чрез този документ Общината може контролира строителството и да запази екологичен баланс в името на обществения интерес.Според ландшафния архитект Станимир Шаламанов, който е кандидат за общински съветник от „Съюз за Пловдив“ и с огромен опит в устройственото планиране, автор на редица екологични анализи, програми и стратегии за развитие на зелените системи в населените места и част от екипа по изготвяне на общия устройствен план на Пловдив - 2007 г.,

отново общественият интерес е предаден.

За пореден път, при това чрез актуализацията на ОУП, се посяга върху зелената система на града. „Това е скандално на фона на презастрояването, мръсния въздух, постоянно увеличаващото се население и проблема с трафика“, смята кандидатът за кмет адв. Дани Каназирева. Интерес от застрояването на зелените площи имат шепа инвеститори.

Заради корпоративни интереси се пренебрегва правото на всеки гражданин на по-добри условия на живот и по най-грубия начин се нарушава законът.

„Законът забранява да се променя предназначението на вече изградените паркови площи. Този принцип очевидно не важи за Община Пловдив, защото сега искат да удовлетворят мераците на няколко частни собственици“, категоричен е Станимир Шаламанов. 

1. От „Съюз за Пловдив“ сме твърдо решени да спрем измененията, които се подготвят в Общия устройствен план и хаотичната разпродажба на общински имоти.

2. Предвиждаме пълен анализ на междублоковите пространства и тяхното отреждане за зони за паркове и градини, както и служебното им проектиране и тяхното паркоустрояване и благоустрояване с наличните ресурси на общинските предприятия.

3. Ще създадем публичен регистър за всички зелени площи в Пловдив, защото най-големият нарушител е самата община. Хората трябва да имат публичен и свободен достъп до Общия устройствен план на Пловдив, всички подробни устройствени планове, както и на измененията в тях.

4. Ще създадем структура „Зелена система“ в общината, която да отговаря и планира всичко свързано със зелените площи в града.

5. При приемане на нови сгради предвиждаме стриктно спазване на предвижданията по проектите за благоустрояване и озеленяване и строг контрол върху инвеститорите, които имат задължението да почистват след края на строителството на новите обекти.

 

Безкомпромисни мерки за по-чист въздух: 

Проблемът с мръсния въздух не може да чака, защото той буквално убива пловдивчани. Според изследване на Европейската комисия, всяка година близо 15 хиляди българи умират от заболявания, свързани с мръсния въздух. Този проблем може да бъде решен.


1. Редовно миене на улиците. Годишният бюджет на община Пловдив за почистването на града вече достигна рекордните 36 милиона лева.

2. Разтоварване на трафика –правилно регулиране на светофарите, разтоварване на движението при четирите моста, включително преминаване към ръчно регулиране и реализиране на инфраструктурните проекти, които градът ни от години чака. 

3. Третата мярка е ключова: екологичен обществен транспорт. Преразглеждане на транспортната схема, за да има удобни връзки между районите и възстановяване на устойчивия екологичен транспорт, който Пловдив безхаберно изгуби с приватизацията на тролейбусната мрежа. 

4. Но нищо от това няма да проработи, ако не наложим контрол на твърдите горива и поетапно извеждане от употреба на ниско калорийните въглища и суровата дървесина.

5. Санкции в гетата срещу безразборното горене на отпадъци.

Когато комбинираме тези мерки с трайно озеленяване на Пловдив, ще дишаме наистина по-чист въздух.

6. Забрана за преминаване

през Пловдив на товарни автомобили над 12 тона и пренасочването им по околовръстните пътища. Преминаването им към момента амортизира градската инфраструктура, води до задръствания и замърсяване на въздуха с вредни емисии.


 

Коментари

За да публикувате коментари трябва да имате профил в сайта

Коментари (0)

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?