2374

Четете в "Марица": Защо никой не иска да се вози в градските автобуси?

Предпоследният ден от работната седмица няма да ви е скучен, ако преди работа прочетете вестник "Марица". Ето и някои от акцентите:

Слагаме солари на покрива без разрешително

Добра новина дойде от парламента за всички българи, които се канят да сложат соларни панели на покрива. За тях домакинствата могат да получат безвъзмездно до 15 000 лева. Народното събрание прие вчера на второ четене промени в Закона за устройство на територията, с които се премахва разрешителното за строеж и други процедури при инсталацията на фотоволтаици на покриви на къщи с мощност до 20 киловата. Така инсталирането на възобновяеми енергийни източници за производство на електроенергия или за затопляне на вода в населени места с такава мощност минава на уведомителен режим, когато получената енергия ще се използва само за собствени нужди на потребителя.

Защо никой не иска да се вози в градските рейсове или какво е състоянието на обществения транспорт?

Автобуси, претъпкани в пиковите часове, навъсени шофьори, които подминават спирки като малки гари, изтормозени и често озлобени кондуктори, изнервени пътници, „щъркели“, в които човек се чувства като в консервна кутия - това е състоянието на градския транспорт в Пловдив. Качеството на услугата непрекъснато се влошава, въпреки многобройните и неуспешни опити на местната власт да го направи най-привлекателното средство за придвижване и да разтовари поне частично растящия трафик от леките коли. В същото време частниците нямат достъп до европейски средства и ресурс сами да модернизират транспорта. 

Да се пусне трамвай вместо градска железница в Пловдив

Пловдив ще стане по-зелен, с напълно дигитализирани услуги и с много по-разтоварен пътен трафик, но ако бъдат изпълнени 38-те проекта от Плана за интегрирано развитие на общината (ПИРО), чийто хоризонт е до 2027 година. Проектите, което са разделени в 6 приоритета, бяха представени на обществено обсъждане от зам.-кмета по инвестиции Стефан Стоянов. Общественикът Огнян Дюкенджиев предложи и вместо градска железница, издигната на бетонни пилони, да се пусне на това трасе трамвай.

Студентка прави смарт кафе занималня

Третокурсничка от специалност „Софтуерни технологии“ спечели конкурс по предприемачество със стартъп проект за кафе занималня "Смарт лаб". А с подкрепа от преподавателите и бизнеса Милена Русева от ПУ "Паисий Хилендарски" е напът да реализира идеята си.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
Умирай трудно!

Умирай трудно!

12.01.2023 | 05:58

Защото няма адекватна транспортна схема!Защото всички се надпреварват да минават през центъра и така създават трафика!Защото намалиха разсписанията и ги разредиха о не създават сигурност в пътниците!Защото ни еозят с пълни и мръсни маломерни душегубки!Защото от 290 -300 автобуса сега са 200 в експлоотация!Защото не им плащат добре на хората и ги осигуряват на минимални заплати!Защото всички станаха чорбаджии и хокат и нагрубяват шофъори и кондуктори!И най накрая защото Общината сама инищожи фирма Градски транспорт и тролеите за да може г-н Зи и неговите ментори от Гакакси и Инса да му откраднат имотите и да откраднат недта от мрежата!Затова в Пловдив след една година няма да има обществен транспорт!

Отговори
7 2
Спокоен

Спокоен

12.01.2023 | 07:29

Нали искахте руски олигархичен "капитализъм" бе, тъп@н@р? Е, ПОЛУЧИХТЕ СИ ГО!

Отговори
23 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?