1553

Четете в "Марица": Сателитни градчета спасяват Пловдив от трафика и  мръсния въздух

Нова седмица, нов силен брой на "Марица". Акцентите са достатъчни, за да ви накарат утре сутрин за купите вестника на Пловдив и региона!

 

Ставаме касиери без надница, но финтираме опашките в магазина

Когато преди повече от две десетилетия у нас отвори първият голям хипермаркет по западен образец, някои дълго се дърпаха от пазаруването там, въпреки изгодните цени и промоциите. Аргументите им бяха, че в големия магазин го няма приятелското отношение и внимание - такова, каквото съществува в кварталната бакалия - продавачът да се усмихне, да попита как са децата и да подаде киселото мляко от желаната марка, без дори да попита. На конвейера в хипермаркета касиерите само казват „добър ден“ и „довиждане“ и ако няма някакъв проблем със стоките или плащането, диалогът се изчерпва с това. Сега не само че повечето българи с охота пазаруват в големи търговски обекти, но и съвсем нямат нужда от касиери, които да ги поздравят и обслужват.

Още  за самообслужване до дупка  четете в новия брой на „Марица”.

 

Българите в Ливан са в капан, трудно ще намерят спасителен маршрут   

твърди в интервю проф. Владимир Чуков, анализатор. Пейджърите бяха предвестник на нещо, което очевидно можеше да бъде задълбочено или не. Самият Хасан Насрала няколко дни по-късно спомена, че след акцията с пейджърите са му предлагали да приключи бомбардировките над Израел, да не свързва северния с южния фронт на Израел и Газа да си бъде сама за себе си. Той е отказал и тогава, още на следващия ден, се появиха взривовете с уоки-токи устройства. Оттам насетне нещата се завъртяха. Взето е било решение Насрала да бъде елиминиран, описва проф. Владимир Чуков в интервю за „Марица”

 
 Ако Общината и КАТ разрешат: Затварят частично кръстовището на Пещерско шосе с "Царевец"

Кръстовището на ул. "Царевец" и Пещерско шосе ще бъде частично затворено. Това се налага, за да може строителите да свържат обходния колектор от ул. "Царевец" с канализационната мрежа на Пещерско шосе. Планът за временната организация на движението е изготвен от консорциум "Еко Проект", който изпълнява договора с държавното дружество ВиК ЕООД за изграждане на Южен обходен колектор и подмяна на водопровод. 

 
Две села блокираха Карловско шосе, не им се виси с часове по спирките

Десетки жители на пловдивските села Труд и Войводиново блокираха вчера Карловско шосе. Минути след 13 часа протестиращи излязоха на възловата пътна артерия, водени от народни и революционни песни, и спряха движението на коли по трасето от светофара на село Труд до кръговото в посока Пловдив. 

Жителите настояха да имат редовен транспорт до града. В село Труд искат рейсовете по линия №1 да се движат до населеното място, както е било преди повече от 10 години. Във Войводиново пък настояват да се възстанови маршрутът на автобусите по линия №15, която доскоро превозваше пътници между селото и Пловдив.  

Всичко за протеста и мненията  на общинарите – в новия брой на „Марица”
 

Сателитни градчета спасяват Пловдив от трафика и  мръсния въздух

Всеки делник по два пъти на ден индустриалните зони край Пловдив приличат на гигантска автогара. Над 45 000 души работят в заводите край областния град, а почти всяка компания има своя или е наела транспортна компания, която да превозва хората с автобус. Работници и служители губят един час на отиване и още един на връщане от работа, висейки в задръствания. 

От друга страна, в Пловдив бясно се строи, като една от причината е именно да се отговори на повишеното търсене на имоти от хора, дошли от други градове, за да търсят препитание тук. Това води до редица неудобства, транспортен хаос, инфраструктура, която не може да издържи на наплива, мръсен въздух, задръстен и бетониран град и в крайна сметка, снижава стандарта на живот на всички.   

 

Оцени новината

Оцени новината
5/5 от 1 оценки
5/5 от 1 оценки

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?