71

Четете в „Марица“: Бум на сделките по морето, руснаците продават евтино и бързо  

Най-интересното от новия брой на "Марица".

 

Банковите такси с нов рекорд: 10 лева за превод

Таксите за превод на пари на гише в банка удариха нов рекорд. Цената на тази проста наглед операция вече е между 5 и 10 лв. В Банка ДСК преводът през БИСЕРА вече е 6 лв. Вътрешнобанковият превод, включително между собствени сметки на един и същ клиент, излиза 4.50 лв. Другият мастодонт в банкирането - УниКредит Булбанк, начислява същата такса. 6 лева е и вътрешнобанковият превод. ПИБ са с 10 стотинки по-долу и услугата за физически лица е 5.90 лв. Най-драстичен е скокът при ОББ. От април банката вместо 4 лв. начислява процент от сумата, в случая 1%. Има обаче допълнително условие - таксата не трябва да пада под 10 лв.

Ново шефско трио в аеропорта

Финансист, филолог и бизнесмен ще дърпат конците на Летище Пловдив

Новият борд на „Летище Пловдив“ ЕАД вече е в пълен състав. За втори независим член е назначен финансистът Тодор Шопов. Той има опит като член на борда на директорите на „Български енергиен холдинг“ ЕАД и на „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД. Бил е управител и на фирма за наземно летищно обслужване. 

Както „Марица“ писа, на 12 април 2022 г. целият предишен борд на аеропорта край Крумово бе освободен със заповед на министъра на транспорта и съобщенията Николай Събев. От състава на управлението излязоха директорът Пламен Спасов и Петър Георгиев - член на борда на директорите. На тяхно място бяха назначени доскорошният изпълнителен директор на „Летище София“ ЕАД Красимир Пешев, както и Дойчин Ангелов.

Преди да стане шеф на столичния аеропорт, той е бил съдружник или е участвал в управлението на 12 фирми. Дойчин Ангелов пък, който е филолог по образование, бе директор на пловдивската аерогара в периода 2009-2013 г. За момента няма яснота дали ще се рестартира концесията за летището. 

Областният управител Йордан Иванов:

Летището е нешлифованият диамант на  Пловдив

Летище Пловдив е нешлифованият диамант на областта. То дава огромни възможност за разгръщане на туризма, бизнеса и търговията. Така наречените „сити брейк“ пътувания за уикенда, които са много актуални в Европа през нискотарифните превозвачи, заедно с потенциала на Пловдив и съседните общини, както и на другите области предоставят перспективи за развитие. Ако използваме потенциала на аеропорта, в много кратки срокове можем да постигнем значими резултати, заяви за „Марица“ областният управител Йордан Иванов. 

Две години и половина Фондът за развитие на Летище Пловдив беше блокиран. Проблемите с транспорта и осветлението до аеропорта ще бъдат решени в най-кратки срокове. Интерес към развитието на летището има от целия Южен Централен район, каза Иванов. 

Интервю с Милен Керемедчиев: Европа плати $50 млрд. на Русия, с които Путин издържа армията си

Скоро военните действия няма да спрат. Войната няма да спре, докато и Русия, и Украйна са убедени, че ще спечелят. Това заяви за „Марица“ дипломатът анализатор Милен Керемедчиев. 

 Промяната в ситуацията настъпва и заради решението на САЩ да вкарат в сила закона от времето на Втората световна война „заем-наем“ за предоставяне на Украйна най-вече на тежко оръжие по натовски стандарти.

Путин нахлу в Украйна, за да спре разширяването на НАТО, а сега вкара в Алианса Финландия и Швеция. 

Европа проспа шанса да се отърве от руска газова зависимост преди 8 години. 

Европа се оказва основна финансираща страна на този конфликт, тъй като за последните два месеца и половина страните от ЕС са платили 50 млрд. долара за покупка на енергоизточници от Русия.

Предвид факта, че руските разходи за войната са над милиард долара на ден, се оказва, че едва ли не Европа плаща за военната операция в Украйна. И натискът върху Европа и от САЩ, и от Украйна за спиране на тези доставки ще е много силен, смята Керемедчиев.  

 

По „Патронажна грижа + в община Пловдив”

Социални сътрудници чистят, готвят и пазаруват за хора в нужда

Над 2000 възрастни и болни пловдивчани получават вече втора година социални и здравни услуги по проект за патронажни грижи, който е удължен и се нарича „Патронажна грижа + в община Пловдив”.

Услугите се извършват с безвъзмездна финансова помощ по оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020”, съфинансирана  от Европейския социален фонд с цел да се ограничи разпространението на ковид-19. Изпълнението на проекта беше представено от ръководителя на проекта Лилия Кичукова и от координатора Октай Шериф. 

"Проектът „Патронажна грижа +” приключи на 1 март и е удължен с още шест месеца, тъй като Европейските структурни фондове прецениха, че е значим. Общата му продължителност става 20 месеца.

Приложение Имоти 

Бум на сделките по морето, руснаците продават евтино и бързо  

Чужденците вече промениха имотния пазар в полза на морските и планинските градове

 

Едностаен апартамент от 34 квадрата, разположен в Слънчев бряг до Дюните, се продава за 24 500 евро. Жилището е напълно обзаведено, като допълнителен бонус ​- то е в комплекс с рецепция, ресторант, магазини и басейн. Двустаен апартамент от 42 кв. м отново в Слънчев бряг пък търси купувачи срещу 25 500 евро, като таксата за поддръжка е 480 евро на година, гласи друга обява. Страница във Facebook под името „Руснаци започнаха да разпродават“ примамва мераклиите за евтин имот на морето с още апетитни оферти. Освен жилища на нормални за пазара цени ​- над 60 000 евро - тук могат да се намерят и много доста евтини оферти. Примерно, едностаен апартамент от 30-40 кв.м площ - на цена между 22-35 хил. евро.

Ръст на сделките по морето отчитат брокери. „Сделките в Несебър за първото тримесечие на тази година са над два пъти повече от миналата - 1438, при 700 за същия период на миналата година, сочи статистиката. Това означава ръст от 105%. Варна отчита увеличение от 34 на сто, подобна е картината в Бургас, където при 1600 сделки увеличението е 18 на сто. Подем в покупко-продажбите има и в други по-малки градове по морето - Поморие бележи ръст от 51%, а в Царево сделките са с 41% повече. На този фон в София скокът е с 8-9%, а в Пловдив има символичен спад от 3%, което означава няколко десетки сделки по-малко.

Инж. Нанко Кушеков:

Пробив до Водната палата и кръстовища на две нива в центъра са грешни решения

 Общият устройствен план на Пловдив, дори в своя актуализиран вид, иска още усъвършенстване. В него все още има детайлни грешки, примерно много участъци, които не са решени професионално. Особено що се отнася до транспортните решения и трафика в града.  Това заяви за „Марица“ инж. Нанко Кушеков, експерт по градско планиране с над 35-годишен опит. 

Гръбнакът на главната комуникационно-транспортна система на Пловдив трябва да бъдат 4-те тангенти: Северна - по бул. "България", Източна - по бул. „Източен", Южна - южно от жп ареала, и Западна - по бул. "Копривщица". По тях може да се изведе и основният градски автомобилен транспорт.

Изграждането на пробива под колелото до Водната палата на бул. „Цар Борис III Обединител” и „Марица-юг” за мен е едно недопустимо решение. Кръстовищата на две нива не са подходящи за центъра на град като Пловдив. Големи площи от града се оказват празни и неизползвани рационално за жилищни и промишлени нужди, смята инж. Кушеков. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
Дано!

Дано!

18.05.2022 | 05:13

Заради украинските бок.луци продажни целия свят страда! Стига с тоя зеленски да го чисти Путин!

Отговори
5 4
Дано!

Дано!

18.05.2022 | 05:11

Голям праз...да ги копат наред....нищо да не остане от Украйна!

Отговори
5 4

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?