Бунт срещу бетона в парка на бул. "Свобода"

Защо правят велоалея, като и досега карахме колелета по пътеките, питат хората от квартала

Ремонтът на бул. „Свобода” разгневи млади родители, които живеят в блоковете между бул. „Васил Априлов” и жп прелеза на бул. „Копривщица”. Най-възмутени са майките, че част от парка е разкопана, а багерът и вчера продължаваше да рине пръстта.

„На мястото на пешеходния тротоар правят места за паркиране. Новият тротоар се измества в тревната площ, а до него, между дърветата, ще прекарват и велоалея с ширина 1,60 метра. Защо трябва да се налива бетон в парка?” , недоумява една от майките - Анета Крушевска.

"Аз съм колоездач, не карам кола. Придвижвам се редовно с колело из града. Харесвам велоалеите. Не че не се движех и преди с колело, но сега мога да го правя спокойно с децата си. Обаче не харесвам безсмисленото бетониране на зелени площи", коментира Анета. Тя и други нейни съкварталци считат, че в парка на бул. "Свобода" няма нужда от бетонирана велоалея. 

Пътното платно на бул. „Свобода” е с нов асфалт. Между кръстовищата с бул. „Васил Априлов” и „Копривщица” от страната на парка са сложени бордюри, които очертават паркоместа с ширина два метра. Работниците от фирма „Драгиев и ко” нареждаха вчера павета на бъдещия паркинг. На това място досега имаше тротоар, потвърдиха строителите и напомниха, че изпълняват проект, изготвен от община Пловдив. Част от тревната площ е превърната в отъпкано трасе. Предстои да изградим нов пешеходен тротоар с ширина 1,50 метра - достатъчна, за да минават детски колички и дори за близнаци, дърветата се запазват, увериха от фирмата.   

„Безобразие! Къде е пътеката, по която досега минавахме? И нея ли премахнахте?”, атакува строителите възрастна жена. Тя сподели, че тъй като светофарите са далече, хората, включително и деца, с риск за живота преминават през булеварда, защото от двете страни има учебни и детски заведения и магазини. "А за нас, възрастни хора с болни крака, направо е убийствено, че няма пешеходна пътека. Пак се мисли само за колите - правят им паркинг, а нас, пешеходците, никой не ни зачита", оплака се жената. 

„Паркоместата се изграждат за удобство на живеещите на бул. „Свобода”. Ще има и тротоар, а на следващия етап - и велоалея чак до Братската могила. Не виждам какъв е проблемът. Ако става дума за тревна площ, след ремонта тя ще се възстанови”, каза главният инженер на община Пловдив Йордан Калев.

Може и така

Парковете в големите европейски градове като Париж, Барселона, Рим и Берлин  са с естествени алеи от пясък и много ситни камъчета, без асфалт. В Берлин велоалеите на булевардите и улици са маркирани само с по две ивици боя. Маркировката излиза без пари, но върши същата работа. В Пловдив за 50 км велоалеи са похарчени 12 милиона лева, защото се строят почти като язовирна стена.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?