„Бизнесът за Пловдив“ подкрепя общинския градски транспорт

Две важните транспортни теми обсъдиха кметът Здравко Димитров и председателят на УС на „Бизнесът за Пловдив“ Атанас Рогачев. По време на срещата кметът представи проекта за създаване на общинско дружество за екологичен градски транспорт. Целта на бъдещето дружество е да се повиши качеството на услугата за гражданите и да се подобри качеството на въздуха. Предвижда се основните инвестиции за новото дружество да се осигурят по линия на Европейския съюз и неговите програми. Общината очаква до края на  май  представителството на Световната банка в България да предостави анализ за състоянието на градския транспорт в Пловдив, както и проучване на възможностите за създаване на собствено дружество.

Представителите на „Бизнеса за Пловдив“ подкрепят усилията на Общината за подобряване на транспортната услуга и за създаването на общински екологичен транспорт. Преди две седмици сдружението оповести публичната си позиция и заяви, че това е пътят общината да може да води собствена транспортна политика, без да е зависима от частни интереси.  

Втората важна тема, която бе обсъдена на срещата бе бъдещето на летище „Пловдив“, чиято концесия отново се отложи, след като не се появи кандидат и Министерството на транспорта да удължи приема на документи до 10 юли. От сдружението настояват, ако и тази концесия се окаже неуспешна, Община Пловдив да предприеме необходимите действия за възстановяване на собствеността на летището. 

Позицията на общината е, че летището е важен фактор за утвърждаването на Пловдив като национален лидер в развитието на производствата и индустриалните зони, като лидер в търговията и логистиката. Затова администрацията ще работи така, че нейният интерес да бъде гарантиран във всеки един случай, коментира Здравко Димитров. 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
По-голям реалист

По-голям реалист

04.05.2020 | 18:06

С т.н. транспортен проект , с който се похарчиха 42 милиона лева и още няколко милиона още, Пловдив се сдоби с подобие на велоалеи, очертани върху булевардите на Пловдив( в повечето случаи), система за НЕплащане в градския транспорт, ДЕЗИнформационни табла по спирките.Стана ясно,че по-голямата част от тези пари( МИЛИОНИ) бяха неефективно използвани, а значителна част и вероятно откраднати от изпълнителите на проекта (Община Пловдив- влицето на нейни служители).Така тези пари, с които Пловдив можеше да променни и подобри градския си транспорт (както София, БУргас, Варна и още) просто се похарчиха с лека ръка за глупости ( меко казано).И една от причините е, че Пловдив няма общински обществен транспорт.Сега се правят правилните стъпки за създаване на общински транспорт, както е навсякъде в развитите държави, транспорт за който сега държава и община наливат в частни джобове по над 22-25 милиона годишно, за да има Пловдив един недобре развит, нередовен и заради това неефективен за ПЛОВДИВЧАНИ транспорт.Единствено доволни са собствениците на фирмите на оператори и вероятно чиновници от община Пловдив, които трябва да НЕ/контролират дейността на транспорта.

Отговори
3 1
Реалист

Реалист

04.05.2020 | 14:24

статията като е копи-пейст дано да има файда от цялата работа дано дано стискам палци защото и аз съм за общински градски транспорт и крайно време тези частници да ги премахнат защото заради тях съсипаха екологично чистия транспорт в тролейбусен и сега наново мисля че трябва да се държи отговорност на тези които го сасипаха чомаков Тотев Ана чомаков трябва да се търси съдебна отговорност за защо докара транспорта до това положение с кмета Славов защото точно заради тях сме на това дередже продадоха общинското дружество а сега се м сърбаме попарата

Отговори
3 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?