46
Следвайте ни

Бивш служител в градския транспорт на Пловдив: Не псувайте шофьорите! Благодарете, че ги има!

viber icon

По повод на публикацията  на "Марица" със заглавие "Тарикати шофьори въртят спекула с билети в рейса" в редакцията се получи писмо, подписано от бивш шофьор в градския транспорт в Пловдив. Читателят не желае да му бъде цитирано името и предпочита да се подпише с инициалите Б.И., но държи да сподели и своята позиция за проблемите в обществения транспорт. Публикуваме го със съкращения.

 

Да работиш в градския транспорт на Пловдив е истинска мъка. Едно на ръка, че парите са малко, но никой не може да ти върне скъсаните нерви, защото напрежението е огромно. Аз напуснах поради тези причини, иначе тази професия  ми харесва. И докато  се оправят всички бакии, браншът  ще се крепи на пенсионери или пълни новобранци. Благодарете им, че ги има! Не ги псувайте!

Кои са основните проблеми?

 1. Заплащането - шофьорите работят за 6 лева на час 

Сами можете да направите сметка при 8-часов работен ден колко е заработката на един шофьор.

Кондукторите са на ставка от 2.50 лв/ч. което според мен е достатъчно да обясни липсата на такива. При фирма "Хеброс бус" АД /и не само/ като водач си задължен, ако няма кондуктори, да продаваш билети. Това допълнително натоварване те разконцентрира, изнервя, изморява. И срещу това  ти се плащат 0 лв.

 2. Работно време - от тъмно до тъмно

При повече от 60% от всички работещи в градския транспорт започва от тъмно и завършва по тъмно. Масова практика е да се работят по 2 смени, които в най-добрия случай са 14-часови, в лошия 16 ч., като във повечето случаи продължителността на работната седмица е 6-дневна поради липса на шофьори.

Условия на труд. През последните 5 години Пловдив се утвърди като сигурен град за живот и работа. По тази причина тук  се преселиха изключително много хора от всички краища на страна, с което

 Пловдив стана ужасно място за шофиране.

Почти денонощен интензивен трафик, задръствания, слабо подготвени шофьори, идващи от малки населени места, ремонти по пътната мрежа утежняват изключително много трафика. Транспортните гиганти  - "Хеброс бус", "Автобусни превози " и Автотранс Чолаков,  водени от обещанията на Общината, че след като бъде пусната електронната билетна система, на превозвачите ще бъде плащано на изминат пробег/км, неформално убиха градския транспорт. 

В резултат на колективното решение на ОП "ОКТ" Общината и транспортната комисия  изцяло бяха променени  разписанията на автобусните линии. Съкратиха интервалите между колите, намалиха почивките по последните спирки на 2 мин. /тоест стигаш последна спирка и направо тръгваш/, намалиха времетраенето на курса, увеличиха броя коли /въпреки че няма кой да ги кара/ безразборно и необосновано, например по линия № 222 от 6 коли на 10.

Премахнати също бяха и разпокъсаните коли, например на линиите  7, 9, 20, 24, 27, 93,  като причината, естествено, е: "Защо да почиват 3-4 часа извън час пик, като могат да се движат празни и да ни носят приход". Отделно с това маршрути бяха удължени абсолютно ненужно. След  тези промени, които целят да облагодетелстват транспортните "магнати", а тежестта падна отново върху работещите в транспорта.

 

Пътниците -  като във филм на ужасите

Те са  предимно възрастни хора, представители на малцинствени групи, ученици, хора с ментални проблеми. Първият се качва бавно, вторият бърза, третият е пиян, четвъртият се прави на тарикат... Свидетели сме на  фалшиви карти, качване с ядене и напитки, чували с боклуци, болни, скандали и незаслужени обиди. Всичко това може да се случи само от една спирка, а до края на курса има още 10 спирки, а до края на работния ден... и утре пак. Че да ги таксуваш, да ги накараш да се държат нормално /обикновено съпътствано от скандал/, за да може да продължиш пътя си нормално, за да се впишеш в разписанието.

Дори един престой на светофар може да те забави достатъчно, че на последна спирка да не можеш да ползваш тоалетната, и то защото някой по време на червен сигнал на светофара си гледа телефона и изобщо не реагира при промяната му в зелен. Постоянно се случва нещо, което допълнително ще ти скъса нервите. С две думи - никакво разбиране от страна на пътници и водачи.

И като за край - обобщение: Дълги смени, ниско заплащане, изморяващи за работа автобуси, напрегнат трафик, постоянни разправии с пътници, ужасни разписания, и накрая за 1 върнат билет пишат статия за теб във вестниците. Не, уважаема медия, уважаеми граждани, услугата няма да става по-добра, ще се влошава все повече, за което сме виновни всички ние като хора до един, че търпим това унижение.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (3)

Ще те псувам,

Ще те псувам,

22.10.2021 | 13:04

Защото караш отвратително, нечистоплътен си и надуваш чалга. Като съм си купил билетче, ще те псувам,като не ти отърва хвърляй оставката. Млади шофьори няма ли. Егати държавата - кръчмари и шофьорите незаменими! Друг път.

Отговори
8 22
Глупчо

Глупчо

23.10.2021 | 03:04

Естествено че няма млади шофьори.кой е луд да работи при тия условия. Въпроса е: има ли кмет и какви са тия дето го избират.

Отговори
4 1
Фончо, шифиорчето, тирикатчито!

Фончо, шифиорчето, тирикатчито!

22.10.2021 | 12:41

А за черните каси в тези фирми няма ли да разкаже! За това, че ги осигуряват на минимални заплати и се пенсионират с 250лв пенсия а работодателите им крадат парите от техните данъци! За това, че те сами са избрали к съгласили да вземат пари под масата и си мълчат, няма ли да кажат! Да податат всички колективни искове и да си поискат със задна дата да им платят осигуровките на 100%!Ако това не го направят да не реват!

Отговори
26 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?