Бивш служител в градския транспорт на Пловдив: Не псувайте шофьорите! Благодарете, че ги има!
- 12:30, 22.10.2021
- 15:48, 22.10.2021
- 5226
- 3
По повод на публикацията на "Марица" със заглавие "Тарикати шофьори въртят спекула с билети в рейса" в редакцията се получи писмо, подписано от бивш шофьор в градския транспорт в Пловдив. Читателят не желае да му бъде цитирано името и предпочита да се подпише с инициалите Б.И., но държи да сподели и своята позиция за проблемите в обществения транспорт. Публикуваме го със съкращения.
Да работиш в градския транспорт на Пловдив е истинска мъка. Едно на ръка, че парите са малко, но никой не може да ти върне скъсаните нерви, защото напрежението е огромно. Аз напуснах поради тези причини, иначе тази професия ми харесва. И докато се оправят всички бакии, браншът ще се крепи на пенсионери или пълни новобранци. Благодарете им, че ги има! Не ги псувайте!
Кои са основните проблеми?
1. Заплащането - шофьорите работят за 6 лева на час
Сами можете да направите сметка при 8-часов работен ден колко е заработката на един шофьор.
Кондукторите са на ставка от 2.50 лв/ч. което според мен е достатъчно да обясни липсата на такива. При фирма "Хеброс бус" АД /и не само/ като водач си задължен, ако няма кондуктори, да продаваш билети. Това допълнително натоварване те разконцентрира, изнервя, изморява. И срещу това ти се плащат 0 лв.
2. Работно време - от тъмно до тъмно
При повече от 60% от всички работещи в градския транспорт започва от тъмно и завършва по тъмно. Масова практика е да се работят по 2 смени, които в най-добрия случай са 14-часови, в лошия 16 ч., като във повечето случаи продължителността на работната седмица е 6-дневна поради липса на шофьори.
Условия на труд. През последните 5 години Пловдив се утвърди като сигурен град за живот и работа. По тази причина тук се преселиха изключително много хора от всички краища на страна, с което
Пловдив стана ужасно място за шофиране.
Почти денонощен интензивен трафик, задръствания, слабо подготвени шофьори, идващи от малки населени места, ремонти по пътната мрежа утежняват изключително много трафика. Транспортните гиганти - "Хеброс бус", "Автобусни превози " и Автотранс Чолаков, водени от обещанията на Общината, че след като бъде пусната електронната билетна система, на превозвачите ще бъде плащано на изминат пробег/км, неформално убиха градския транспорт.
В резултат на колективното решение на ОП "ОКТ" Общината и транспортната комисия изцяло бяха променени разписанията на автобусните линии. Съкратиха интервалите между колите, намалиха почивките по последните спирки на 2 мин. /тоест стигаш последна спирка и направо тръгваш/, намалиха времетраенето на курса, увеличиха броя коли /въпреки че няма кой да ги кара/ безразборно и необосновано, например по линия № 222 от 6 коли на 10.
Премахнати също бяха и разпокъсаните коли, например на линиите 7, 9, 20, 24, 27, 93, като причината, естествено, е: "Защо да почиват 3-4 часа извън час пик, като могат да се движат празни и да ни носят приход". Отделно с това маршрути бяха удължени абсолютно ненужно. След тези промени, които целят да облагодетелстват транспортните "магнати", а тежестта падна отново върху работещите в транспорта.
Пътниците - като във филм на ужасите
Те са предимно възрастни хора, представители на малцинствени групи, ученици, хора с ментални проблеми. Първият се качва бавно, вторият бърза, третият е пиян, четвъртият се прави на тарикат... Свидетели сме на фалшиви карти, качване с ядене и напитки, чували с боклуци, болни, скандали и незаслужени обиди. Всичко това може да се случи само от една спирка, а до края на курса има още 10 спирки, а до края на работния ден... и утре пак. Че да ги таксуваш, да ги накараш да се държат нормално /обикновено съпътствано от скандал/, за да може да продължиш пътя си нормално, за да се впишеш в разписанието.
Дори един престой на светофар може да те забави достатъчно, че на последна спирка да не можеш да ползваш тоалетната, и то защото някой по време на червен сигнал на светофара си гледа телефона и изобщо не реагира при промяната му в зелен. Постоянно се случва нещо, което допълнително ще ти скъса нервите. С две думи - никакво разбиране от страна на пътници и водачи.
И като за край - обобщение: Дълги смени, ниско заплащане, изморяващи за работа автобуси, напрегнат трафик, постоянни разправии с пътници, ужасни разписания, и накрая за 1 върнат билет пишат статия за теб във вестниците. Не, уважаема медия, уважаеми граждани, услугата няма да става по-добра, ще се влошава все повече, за което сме виновни всички ние като хора до един, че търпим това унижение.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни