Следвайте ни

АПИ „захапа“ проекта за река Марица

Пътните инженери настояват за обследване на мостовете

Пътната агенция е открила сериозни пробойни в проекта за социализация на река Марица, съобщиха от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП). В писмо до министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова АПИ настоява да бъде направено задълбочено изследване на мостовете над реката, за да се гарантира безопасността на населението и опазването на държавното имущество. Това се случва месец след като 12 000 експерти от КИИП алармираха, че ако проектът се реализира в сегашния си вид, ще застраши конструкцията на мостовете над реката. 

Предвидената корекция на речното корито ще промени техническите параметри, при които са били оразмерени стълбовете и фундаментите на всички съоръжения, твърдят пътните инженери. Мостът на 6-и километър вече е с разрушени прагове и изцяло видими надпилотни шапки на всички стълбове, попадащи в руслото на реката, поради добива на инертни материали“, пишат инженерите. 

Те посочват още, че другият мост - на източния обход на Пловдив, е с видимо подкопан и потънал трети стълб откъм „Скобелева майка“ вследствие на наводненията през 2005 г. Според АПИ предложеното укрепване на стълбовете с габиони е неподходящо решение. 

Пътните инженери алармират и за некоректно описание на участъците, които ще влязат в проекта. Заради тези неточности не може да се каже дали ще бъдат пряко засегнати мостовете на 6-и км и на "Адата", пишат от АПИ. Оттам настояват следващите стъпки по проекта да бъдат съгласувани с тях - като стопанин на републиканската пътна мрежа. 

Според инженери от КИИП пък задължително трябва да се актуализира хидроложката оценка на оттока на реката. „При климатични изменения може да се очакват високи води, подобни на тези при наводненията от 2005 г.“, предупреждават специалистите. Те препоръчват ежегодно почистване на коритото в градския участък на реката от саморасла растителност и наноси.

Друга опасност според тях може да създаде вкопаването на централно кюне в речното корито. То може да засегне стълбове на някои мостове, попадащи в кюнето или граничещи с проектното му очертание. Налице са сериозни опасности от компрометиране на тези мостови стълбове, категорични са от КИИП. 

 

 

Илияна Караланова

Отговорен редактор - marica.bg

Илияна Караланова е завършила „Славянска филология” в ПУ „П. Хилендарски”. Работила е в Топ ТВ, в. „Труд” и plovdivweek.com. Била е зам.-главен редактор на в. „Строителство Имоти”.   Още

Анкета

За какво бъдеще на Пловдив трябва да работи новият кмет?