Следвайте ни

Ангел Батаклиев: Тролейбусите идват, в Пловдив няма да има място за коли

viber icon

- Г-н Батаклиев, кога ще дойдат новите тролейбуси?

- Петнадесет тролейбуса вече тръгват за България. Чакаме да се натоварят още 13. До края на ноември ще имаме общо 65 тролейбуса - колкото сме длъжни да доставим според договора за приватизация на “Градски транспорт” освен пуснатите вече по линиите 60 автобуса. Срокът ни е до 11 ноември. Агенцията за приватизация ще се произнесе дали сме изрядни по инвестициите в дружеството на 21 май 2010 г.

- Чие производство са колите?

- Петнадесет от тях са белгийски “Ванхол”, 13 са немски марка “Ман” и 28 са американски “Дженерал мотърс”. Останалите до 65 са от Швейцария и те се движат по линиите. Втора употреба се, но и по договор с Агенцията за приватизация ние нямаме задължението да купуваме нови тролейбуси. Немските са малки, не са съчленени, както и американските, които вкарваме от Канада. Съчленените ще се движат на по-дълги разстояния, например в “Тракия”, където има широки улици. Късите возила ще пуснем през централната градска част, за да не задръстват движението.

- Спряха ли атаките и скандалите около “Градски транспорт”?

- (Смее се). Цялото царско войнство се е активирало срещу мен. В Агенцията за приватизацията сме внесли документи за доставка на тролейбусите, но искат допълнителни доказателства. Затова им изпратихме снимки, тъй като тролейбусите още не са пристигнали. Не вярват, въпреки че съм дал фактурите, платежните нареждания и договорите за доставка.

- Защо толкова много шум се вдига точно около тази приватизация - на фирма, която беше почти фалирала, преди общината да ви я продаде?

- Защото като пуснем 65 тролейбуса, трябва почти толкова автобуса да спрат. На някои това не им е изгодно и оттук тръгват атаките. Истината е, че транспортната схема е остаряла. Когато предприятието беше общинско, всички линии бяха на една фирма и взаимно се допълваха. След това се появиха частни превозвачи. От “Градски транспорт” бяха взети най-хубавите линии, за които с решение на Общинския съвет се уплътниха разписанията. “Градски транспорт” умишлено беше оставен предимно с неефективни линии, за да се пренасочи пътникопотокът към частните превозвачи. 65-те тролейбуса са голяма конкуренция за тях. Пусне ли се електротранспортът, трябва да има кардинална промяна в транспортната схема.

- Каква?

- В проекта на “Ситиплан” е казано, че съществуващите някога тролейбусни линии трябва да се възстановят и да се пуснат две допълнителни линии. Тоест вместо 8, както е в момента, да станат 10. Това означава, че част от автобусите трябва да спрат. В това е проблемът. Помните, че при последните стачки в “Градски транспорт” в Пловдив не се чувстваше криза с превоз на пътниците, защото почти всички линии са дублирани с автобуси от другите фирми. Като прибавим и това, че маршрутните таксита също дублират автобусните линии, се получава преоразмеряване, а оттам и липса на достатъчно средства, от което се оплакват всички превозвачи.

- Какво ще стане, след като подредите в гаража 65 тролейбуса?

- Тогава ще задам този въпрос на градската администрация, макар че от две години я призовавам да решим проблема с неадекватната транспортна схема. Като доставя тролейбусите, които са ми вменени по силата на приватизационния договор, и няма къде да ги пусна,  нещата ще излязат от рамките на добрия тон. Никой сериозно не се отнася към този въпрос. Те мислят, че Батаклиев блъфира, че няма пари да купя тролеи и че съм фалирал. Ето че сега тролейбусите пристигат. Може и да не дойдат до 11 ноември, а до 30-и - ще понесем санкции, но те идват и това е факт. Имам още един въпрос към градската администрация - как ще пускам тролейбусите, при положение че някои участъци от контактната мрежа са прекъснати? Когато ни продаваха предприятието, в документите пишеше, че контактната мрежа е в добро техническо състояние, годно за експлоатация. А на Карловско шосе например жици няма, откакто е ремонтиран мостът. При ремонта на Асеновградския надлез също са демонтирали контактната мрежа и не са я възстановили.

- В гаража ли ще стоят тролейбусите?

- Най-вероятно ще стоят. Аз ще отчета, че съм изпълнил инвестициите, но от това гражданите нямат никаква полза. Да не говорим за загубите за “Градски транспорт”. Отсега ми говорят, че  нямат ангажименти да осигурят възможността тези тролейбуси да се движат и да генерират приходи.

- Аз като редовен пътник имам интерес да вървят както тролейбусите, така и всички 260 автобуса плюс маршрутките. Какво пречи?

- Ако тръгне целият този транспорт, дали ще има място за леките коли? Инфраструктурата на Пловдив не може да понесе такова натоварване и пренасищане. Улиците са тесни и в момента се задъхват. Има и нещо друго. На 12 декември в сила влиза регламент 1370 на ЕС, който урежда взаимоотношенията между институциите и превозвачите. Там е казано, че никой и по никакъв повод не може да задължи превозвач, който обслужва линиите, да работи на загуба. Тоест този,  който си поръчва музиката, трябва да си плаща. И аз питам - как ще обслужваме тези линии, ако общината не намери поне още 6 милиона лева за субсидии?

- Какво трябва да направи общината, за да излезе от тази каша?

- Най-накрая в общината трябва да прочетат договори на превозвачите и да не твърдят постоянно, че те са железни. Те не са чак толкова железни, защото в Пловдив все още се движат автобуси, произведени през 1992 г. , а в талоните пише, че са от 1998 г. Такива са 22 на брой. Ще видят, че една от фирмите няма никакво право да вози пътници, защото на конкурса е била подизпълнител на друга фирма. Нужна е нова транспортна схема и тя е предложена от “Ситиплан”. Стига градската администрация да има воля за това. Другото е конфронтация, която на никой не е необходима.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (6)

оркито

оркито

08.10.2009 | 14:29

Те тия тролеи са заидвали от миналата година.Ама Батаклиев няма с каква мрежа да ги докара до тук.На крив ....и вьлната му пречи.Е той си има една гражданка в кавички другарка която е оправя.Две години са се оправяли и не е останоло време да помиси за мрежата.Ами да ги ползва като рикши така ще му излезе по евтино.Даже може ида спрат на някоя спирка като се уморят не ние да тичаме след като кучета.Е на добьр пьт и без ПТП-та.

Отговори
0 0
Plovdivman

Plovdivman

02.10.2009 | 08:09

По едно левче ... И тогава в "новите" тролейбуси ще се возят Славчо Атанасов и компания !

Отговори
0 0
lindeman_

lindeman_

02.10.2009 | 07:16

А цената на билета за тях колко ще бъде????

Отговори
0 0
Аз!

Аз!

01.10.2009 | 19:46

Аз, бе, майна, защото съм пловдивчанин...

Отговори
0 0
Аз!

Аз!

01.10.2009 | 19:46

Аз, бе, майна, защото съм пловдивчанин...

Отговори
0 0
Gan4o

Gan4o

01.10.2009 | 19:13

господа, кой се интересива от тази дъъълга "новина"?

Отговори
0 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?