Следвайте ни

Ангел Батаклиев: „Градски транспорт“ беше ощетен с 5 млн. лева

viber icon

Над пет милиона лева е щетата, нанесена на фирма „Градски транспорт -Пловдив” АД в резултат на неизпълнението на европейския регламент 1370, който задължава Общината да плаща компенсации до размера на загубите и до 5 процента рентабилност.  Това  заяви вчера за „Марица” Ангел Батаклиев, изпълнителен директор на дружеството в несъстоятелност и бивш общински съветник от БСП в мандата 2007 - 2011 г.

Щетите са изчислени  от ръководството на фирмата за  тригодишен период,  от 2009-а до 2011 г. включително, в мандатите на кметовете Славчо Атанасов и Иван Тотев.

Жалбата до прокуратурата за компенсациите е подадена още през 2013 г. Преди това от името на Съвета на директорите писахме до министъра на  финансите  по повод на европейския регламент и ни отговориха, че превозвачите трябва да бъдат компенсирани, както е според регламент 1370. Въз основа на това издадохме фактури за  компенсации и ги представихме в Община Пловдив, но така и не ни заплатиха  за направените от нас разходи, разказа Батаклиев.

През декември 2011 г., вече в мандата на Иван Тотев, договорът за тролейбусните линии беше прекратен, а през 2012 г. - и за автобусните. Това стана с решение на Общинския съвет и в резултат на драстично неизпълнение на курсовете,  категоричен е Тотев.

Ангел Батаклиев обаче е на друго мнение ​- фирма „Градски транспорт -Пловдив” АД беше унищожена с цел други интереси. С неизпълнението на регламент 1370 Общината  представляваше некоректен възложител и по закон не можеше да черпи права, претендирайки  стриктно изпълнение на договора от нас, изтъкна Батаклиев. И риторично попита: Сега, когато знаем, че някои превозвачи имат неизпълнение на договорите, защо Общината не ги прекратява, макар че те не са платили и наложените им санкции?

Счита за огромна грешка, че  Общината  закри  тролейбусния транспорт - най-евтиния и най-екологично чистия, и дава пример с други големи  градове, които успяха да спечелят проекти за доставка на нов екотранспорт.

Общинската фирма „Градски транспорт” беше приватизирана в частта  67 процента от акциите в началото на 2007 г., в мандата на кмета д-р Иван Чомаков. Купувачът - фирма „Транс сити” АД, дъщерна на „Никан лайн” (и двете с мажоритарен собственик Ангел Батаклиев), спечели пакета в състезание с двама конкуренти  срещу 5 128 000 лева.  Батаклиев припомня, че общинският превозвач имаше   тежко бреме от близо 6 млн. лева натрупани дългове и  неплатени заплати за девет месеца.  Твърди, че е доставил 60 чисто нови автобуса за 17,5 млн. лева. Но е закъснял с доставката на  65 тролейбуса, според него, по обективни причини.  И двата договора бяха прекратени с мотив, че фирмата не е могла да покрива линиите  заради недостиг на превозни средства и неизпълнение на курсовете.

Междувременно  с решение на съвета на директорите на "Градски транспорт -Пловдив"АД и без съгласието на Общинския съвет капиталът на приватизираното дружество беше увеличен и Община Пловдив изгуби 30 на сто от своя дял. Акциите на Общината се стопиха до несъществените под 3 процента. По това време  Пловдив се управляваше от ВМРО и БСП, а Ангел Батаклиев беше общински съветник от БСП. При 3% акции Общината няма никакво право на глас при взимане на решения в дружеството. 

Вярвам на органите на правосъдието, включително и на спецпрокуратурата, че най-накрая ще се докаже кой е виновен за съсипването на „Градски транспорт”. Ангел Батаклиев  ли, който завари две-три действащи линии и възстанови транспорта, или друг, който реши да се разправя с мен, коментира превозвачът.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (2)

Вярващ!

Вярващ!

22.10.2020 | 09:16

Браво, все пак се намери някой, който да разрови в тора и да изпълзят от него загнезделите се там и оядени торни червеи! Вярное, всичко това са факти и се надявам този път институциите да си свършат работата и Тотев и компания да ги видим на подсъдимата скамейка!

Отговори
5 2
Майна

Майна

22.10.2020 | 09:10

Това, че Иван Тотев прекрати договорите и по този начин унищожи ГрТранспорт не е тайна за никой в Пловдив! Това, че същото стана след, като неговия ментор Цв. Цветанов беше на откриването на хотел "Чеира" и това се знае! Но да лиюиш умишлено Пловдив от най-евтиния и екологичен транспорт е огромно ПРЕСТЪПЛЕНИЕ! Очакваме арести и възмездие за всички от ОПГ Тотев!

Отговори
5 2

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?