71

Абсурдна ситуация в Пловдив остави 56 апартамента без парно

56 апартамента и десетина ателиета от  бул. „Васил Априлов“ №100 мръзнат без парно, макар че блокът е топлофициран. Топло по тръбите въобще не е тръгвало, въпреки че отоплителният сезон в Пловдив бе официално обявен на 21 октомври.  

Причината за неприятната ситуация е, че някой от живеещите в сградата през лятото е подал уведомление до "ЕВН Топлофикация", че прави ремонт по вътрешната отоплителна инсталация. В този случай действително трябва да се информира компанията или на денонощния телефон, или със съобщение на вратата на абонатната станция.  След края му същият този човек отново трябва да уведоми ТЕЦ-а, че вече е приключил, за да се приведе абонатната станция в готовност. По време на ремонта парно не се пуска. И тук идва проблемът - никой не е уведомил компанията, че пускането на парното вече е безпроблемно. Съответно и "ЕВН Топлофикация" не са напълнили абонатната станция.

Живеещите във входа търпеливо чакали няколко дни, после започнали да разпитват от врата на врата кой съсед прави ремонт и кога ще приключи. Вътрешното им разследване ударило на камък - всички от запитаните отрекли. Сигнализирали професионалния домоуправител „БГ Домоуправител“, който провел многократни разговори с "ЕВН Топлофикация", но отново безрезултатни. От компанията потвърждават, че подадено заявление до тях има, но не могат да кажат кой е подателят, защото "не разполагат с такива данни".

„Това е абсурдно. За да подаде абонат такова заявление, от "Топлофикация" му искат абонатен номер или номер на ИТН, с което много лесно може да се идентифицира собственикът на партидата“, коментира Лилия Чолакова от „БГ Домоуправител“. Нещо повече, след като и съседите от „Васил Априлов“ №100 звънели на топлинното дружество със същата молба - да кажат кой е човекът с ремонта, оттам ги препращали към домоуправителя. „Домоуправителят няма как да знае кой прави ремонт на вътрешната отоплителна инсталация. Никой няма задължение да го информира, особено пък за дребни подобрения в дома“, контрира Чолакова. 

Така съседите от злополучния вход вече 20 дни се въртят в омагьосан кръг. Те предполагат, че или някой от съседите просто е забравил за задължението си да уведоми "Топлофикация" за края на ремонта и сега не е в Пловдив, или пък някой си е направил безвкусна шега за тяхна сметка.

От "ЕВН Топлофикация" заявиха за „Марица“, че наистина е много трудно да назоват името на подателя на сигнала, но не обясниха защо. Днес обаче на адреса са изпратени техници от компанията. Инсталацията е напълнена и сградата е със стартирало отопление. 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?