Подай сигнал

Пловдив може да остане без градски транспорт

Превозвачите искат среща с кмета за цената на картите и билетите, той бяга по тъча

Транспортът в Пловдив

от Валентина Йеремиева 4332 прегледа 0

Пловдив може да остане без градски транспорт

Транспортните фирми, които обслужват 29 градски линии, изнемогват, защото парите не стигат. Тази година от общинския бюджет за превоз на пътници се дават 6 млн. лева, но средствата са крайно недостатъчни. В автобусите се возят предимно ученици, студенти и пенсионери и повечето от тях ползват преференциални карти с намаление. Те са 16 лева на месец при реалната цена 50 лева, определена за останалите пътници. За един километър пробег превозвачите получават 1,60-1,80 лева при необходимия минимум 3 лева.


„На практика ние дотираме услугата. Тази година от общинския бюджет ни отпуснаха допълнително един милион лева, но тези средства отиват за увеличените километри, тъй като част от разписанията бяха променени, за по-високи заплати на шофьори и гориво. Реално парите на транспортните фирми са същите", коментира Петко Ангелов, собственик на фирмите „Автобусни превози - Пловдив" и „Меритранс".


Той допълни, че доставчиците на горивата проявяват компромис за плащанията, но вече са на ръба на търпението. А спрат ли да зареждат гориво, спира и градският транспорт. „Парите не стигат”, потвърждава и управителят на „Автотранс 2000” Димитър Чолаков.


От два месеца превозвачите искат среща с кмета Иван Тотев,, но той не ги приема. Градоначалникът беше обещал, че за градския транспорт през 2019-а ще бъдат дадени два милиона лева допълнително. „Искаме да уточним дали ще ни бъде отпуснат още един милион лева”, обясни Петко Ангелов.


Превозвачите недоумяват защо, след като са оборудвали автобусите с техника за своя сметка, Общината не въвежда електронната система. Принудени са да плащат и на кондуктори, освен че трудно се намират кадри.


„В общината внушават, че ние извиваме ръце, но става точно обратно – ние изпълняваме социалната функция за превоз на пътници. Държим за адекватно заплащане на труда, който полагаме”, категоричен е и управителят на „Хеброс бус” Веселин Дошков.

Коментари


Браво г- н Тотев. Сега е време за малко характер. Ще започнем да ВИ обичаме пак. Пълна подкрепа. Не може само да сучат от тази община. Да направят нещо и те- по- чисти автобуси, с климатици. Точни.

И стига с Тотев- това, Тотев- онова. Игри и игрички зад гърба му. Правилно- анализи тогава решение. Тотев си е в Пловдив. А всъщност може да бъде където реши. И той е човек. Странни хора сме. Злобари.

Със зъби нокти- борба за кокала. Момента за превозвачите е подходящ. Има и удобно виновен - кмета Тотев. Но не той е причината...Наистина да се махат. Искаме общински транспорт. Като в Бургас. Възмутително.Мърляви автобуси, груб персонал, никаква хигиена. Иначе- не са умрели и от глад.

Само пари искат собствениците на градският транспорт ама защо не кажат кви заплати дават на кондукторите който по цял ден се пържат в тия рейсове които нямамт климатик и само искат пари за сретсва и така нататък ама не казват колко крият от държавата

Градски транспорт е под всякаква критика. Нередовен, лошо поддържани автобуси, ужасни служители, невъзпитани и арогантни. И цени на картите много високи!!! На какво отгоре! Да се махат. Отдавна е време за метла.

Не закачайте кмета,той е на почивка в Гърция със Спартак шефа на В и К,тъй че духайте супата и не го занимавайте с глупости в момента тества джипа на брат му толкова пари са се дали, а работи ли не работи ли ....

16 лева е висока за нискокачествените услуги, като неклиматизираните или зле климатизирани салони на автобусите, липсата на автобуси след 20 часа ежедневно, арогантното отношение на персонала.... и най-вече в столицата София преференциалните карти са едва 8 лева !!!

Возят се само ученици и пенсионери, защото нямат друг вариант, иначе и те нямаше да ползват 'транспорта' с арогатни служители, нередовен график, неработещи табла и тн и тн

Като не им е изгодно, да се откажат! Защо се борят със зъби и нокти за всяка линия? В София преференциалните карти са 8 лв. При много по-големи маршрути на транспорта. В София има и нощен транспорт. Но, не като пловдивския - до 22 часа!

Ти на главата ли искаш да ти тръска?

Няма кой да се замисли за циганите ,които пътуват гратис всеки ден и за мързеливите смърдели кондуктори , които дори не стават от мястото си като влезе пътник ,за да го таксува.. Няколко пъти са ме пропускали така ,веднъж дори се скарах с кондукторката , която пушеше на пътническото място и тръскаше в чашка за кафе. Когато я попитах колко човека трябва да дойдат за да ме таксуват и да взема билет , отговора разбира се беше ,че не я интересува , работела по 12 часови смени и заплатата и била ниска. Браво на идиотите ,които мислят така и на тези , които им плащат в крайна сметка за зле "свършената" работа. Браво Тотев , браво цигани - всички сте един дол дренки.

Ами дано да фалират, барем и ние получим ОБЩЕСТВЕН нормален Европейски транспорт като в София,Стара Загора и др,а не това подобие на Франкенщай, което е в действителност.

Тотев се е охарчил бая за цветя на Главната.

Да вземат да предлагат истинска услуга, а не да се оплакват! Шофьорите и кондукторите са в повечето случаи АБСОЛЮТНО ДИВИ селяндури (не хора от село). Климатиците кога ще се пуснат? При температури над 30, отвореното прозорче с 50 човека вътре НЕ върши работа...

Поради липса на общински градски транспорт Пловдив загуби милиони от Европейски програми за еко автобуси .Парите на пловдичани потъват в мафиотски транспортни фирми ,бойкотиращи всякакъв контрол ,какъвто е транспортният проект с електронно отчитане.350 -хиляден град ,без собствен обществен транспорт в Европа - уникално !

Ние имаме ли кмет ????