Петко Ангелов: Протестираме срещу "Закона Макрон", не срещу нашето правителство
- 13:00, 18.05.2018
- 4340
- 0
Петко Ангелов е собственик на фирма "Петко Ангелов БГ" ЕООД. Ето какво каза пред "Марица" транспортният бос.
- Г-н Ангелов, свидетели сме на един от най-масовите протести у нас през последните години. Срещу какво точно е насочен той?
- Протестираме срещу т.нар. "Закон Макрон", не срещу българското правителство или институциите. На практика този закон ще изхвърли българските транспортни фирми от европейския пазар. В него има 4 конфликтни точки, на които ние не можем да отговорим. Искат да ни вземат шофьорите и да ги пратят да работят в Европа в немски и френски фирми.
Проблемът е, че 17% от брутния продукт в България се оформя от транспорт. Което означава, че ако ние фалираме, ще повлечем и много други обслужващи фирми.
- Да очакваме ли фалити в превозваческия сектор, ако "Законът Макрон" в крайна сметка бъде приет, без да се променят въпросните членове?
- До една година ще има масови фалити.
- По-ниски ли са заплатите на нашите шофьори в сравнение с тези на колегите им от Западна Европа?
- Шофьорите ни получават командировка и заплата, по-голяма отколкото в европейските фирми. И условията за работа при нас са добри. Но на Запад има дефицит на шофьори - 40 000 души липсват във Франция, 50 000 в Германия, и сега опитват да ни вземат шофьорите.
Има обаче редица рискове за българите. Има немски фирми, които набират шофьори, карат ги да подписват документи и да се самоосигуряват. И след време шофьорът разбира, че дължи пари на немската държава, които няма как да изплати...
- Как стои въпросът с охраняемите паркинги на Запад?
- Има проблем с паркингите. Те са малко и на големи разстояния. Шофьорите ни плащат пари за хотели на Запад, но обикновено там няма паркинги. Застрахователите не признават кражбите. Това не е обмислено както трябва... Затова при неблагоприятно развитие на преговорите водачите ще искат да работят в западни фирми. И да не забравяме, че поради географското положение на България не е възможно шофьорите да си пътуват често до нашата страна.
- Така парите от данъци и т.н. ще остават ли за чужди държави и за чужди фирми, а не за българските?
- Да, всичко ще остава в чуждите държави, а не тук.
- А вие няма ли да опитате да регистрирате фирми в западни държави, за да отговорите на новите условия?
- Възможно е, но това не е приемлив вариант, защото сме родени тук и защитаваме нашите интереси. При масов отлив и напускане на държавата от български фирми в страната ще се получи финансова криза - липса на пари в бюджета. В момента в България има 16 000 лиценза на транспортни фирми...
- Очаквате ли положителен резултат от преговорите, които се
водят?
- Има такива индикации, но отложиха гласуването. Надяваме се премиерът да ни помогне...
- Кога биха се появили резултати от преговорите?
- До месец ще има резултат. Поне отново ще се дебатира. Задачата на преговарящите е да представят пред европейците, че закон се прави за доброто на шофьорите и на превозвачите.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни