Петко Ангелов: Протестираме срещу "Закона Макрон", не срещу нашето правителство

Петко Ангелов е собственик на фирма "Петко Ангелов БГ" ЕООД.  Ето какво каза пред "Марица" транспортният бос.

Г-н Ангелов, свидетели сме на един от най-масовите протести у нас през последните години. Срещу какво точно е насочен той?

- Протестираме срещу т.нар. "Закон Макрон", не срещу българското правителство или институциите. На практика този закон ще изхвърли българските транспортни фирми от европейския пазар. В него има 4 конфликтни точки, на които ние не можем да отговорим. Искат да ни вземат шофьорите и да ги пратят да работят в Европа в немски и френски фирми. 
Проблемът е, че 17% от брутния продукт в България се оформя от транспорт. Което означава, че ако ние фалираме, ще повлечем и много други обслужващи фирми.

  - Да очакваме ли фалити  в превозваческия сектор, ако "Законът Макрон" в крайна сметка бъде приет, без да се променят въпросните членове?

До една година ще има масови фалити.

По-ниски ли са заплатите на нашите шофьори в сравнение с тези на колегите им от Западна Европа?

- Шофьорите ни получават командировка и заплата, по-голяма отколкото в европейските фирми. И условията за работа при нас са добри. Но на Запад има дефицит на шофьори - 40 000 души липсват във Франция, 50 000 в Германия, и сега опитват да ни вземат шофьорите. 

 Има обаче редица рискове за българите. Има немски фирми, които набират шофьори,  карат ги да подписват документи и да се самоосигуряват. И след време шофьорът разбира, че дължи пари на немската държава, които няма как да изплати...

Как стои въпросът с охраняемите паркинги на Запад? 

 - Има проблем с паркингите. Те са малко  и на големи разстояния. Шофьорите ни плащат пари за хотели на Запад, но обикновено там няма паркинги. Застрахователите не признават кражбите. Това не е обмислено както трябва... Затова при неблагоприятно развитие на преговорите водачите ще искат да работят в западни фирми. И да не забравяме, че поради географското положение на България не е възможно шофьорите да си пътуват често до нашата страна. 

Така парите от данъци и т.н. ще остават ли за чужди държави и за чужди фирми, а не за българските?

- Да, всичко ще остава в чуждите държави, а не тук.

А вие няма ли да опитате да регистрирате фирми в западни държави, за да отговорите на новите условия?

- Възможно е, но това не е  приемлив вариант, защото сме родени тук и защитаваме нашите интереси. При масов отлив и напускане на държавата от български фирми в страната ще се получи финансова криза - липса на пари в бюджета. В момента в България има 16 000 лиценза на транспортни фирми...

Очаквате ли положителен резултат от преговорите, които се
водят?


- Има такива индикации, но отложиха гласуването. Надяваме се премиерът да ни помогне...

Кога биха се появили резултати от преговорите?

- До месец ще има резултат. Поне отново ще се дебатира. Задачата на преговарящите е да представят пред европейците, че закон се прави за доброто на шофьорите и на превозвачите.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?