Подай сигнал

Парите за реклама на България се увеличават тройно до 2020 г.

България

от Марица вест. 353 прегледа 0

Парите за реклама на България се увеличават тройно до 2020 г.

Повече от три пъти ще нараснат средствата за туристическа реклама на България по света до 2020 година. Това става ясно от тригодишния план за действие към актуализираната стратегия за развитие на сектора, публикувана на сайта на туристическото министерство. Документът бе приет на заседанието на правителството през миналата седмица. Отчетеното увеличение е спрямо сумите, заложени за миналата година. В следващите три години ще бъдат изразходвани близо 27 млн. лв. от държавния бюджет. Те ще бъдат предназначени както за промоция по света, така и за привличане на повече български туристи към местните курорти.

В периода между 2018 и 2020 г. ще бъдат отделени почти 21 млн. лв. за реклама на туризма на външни пазари. Най-голямата част от сумата ще бъде вложена тази година - 7.98 млн. лв., а през 2019 и 2020 г. годишно ще бъдат заделяни по 6.5 млн. лв. За 2017-а този бюджет бе 1.8 млн. лв.

През 2018 г. парите за реклама на туризма ще бъдат ползвани за промоции в 22 държави, сред които са Германия и Русия, от които идват най-много туристи, съседните, скандинавските и централноевропейските държави. Туристическото министерство вече обяви обществена поръчка за избор на рекламни агенции, които да осъществят кампаниите, като до крайния срок бяха подадени осем оферти. Очакванията са рекламите в тези държави да стартират през пролетта, като това ще бъде една от най-мащабните кампании в последните години.
Освен реклами в чужбина ведомството ще стартира и кампании за привличане на български туристи в местните курорти. В периода между 2018 и 2020 г. годишно за тази цел ще бъдат отделяни по 2 млн. лв., което също е увеличение спрямо предходната година. Тогава за насърчаване на вътрешния туризъм имаше 1.8 млн. лв.

Извън целевите кампании в тригодишния план са заложени още участия по изложения и дейности, свързани с международни туристически организации, подобряване на националния туристически портал, изработка на нови рекламни материали.

Коментари