Подай сигнал

Ото Нидерхофер: Отваряме пътя за още немски инвестори

Компанията, която закупи Вагоноремонтния завод, мести централния си офис в Карлово

Интервю

от Цветана Георгиева 845 прегледа 0

Ото Нидерхофер: Отваряме пътя за още немски инвестори

Ото Нидерхофер е президент на Надзорния съвет на Ди Би Карго България и отговаря за още 16 компании на Deutsche Bahn в 12 държави. Той е представител и на борда на директорите на Ди Би Карго България и следи за оперативната дейност на компаниите и за тяхното управление. Ди Би Карго България ЕООД е 100% собственост на националния превозвач на Германия Deutsche Bahn AG - една от най-големите световни логистични групи с повече от 300 000 служители по света.

Неотдавна Ди Би Карго България купи Вагоноремонтния завод в Карлово. А от 1 октомври компанията мести централния си офис в Карлово, където ще регистрира фирмата си и ще плаща данъци и такси.

Миналия ден Ото Нидерхофер и Любомир Гарчев, изпълнителен директор на Ди Би Карго България ЕООД, се срещнаха с кмета на община Карлово д-р Емил Кабаиванов по негова покана.

Господин Нидерхофер, идвате в Карлово по покана на кмета на общината д-р Емил Кабаиванов, предстои ви среща и с общинското ръководство. Какви са вашите очаквания от срещата?

На първо място благодаря на господин Кабаиванов за поканата и за възможността да видя всички вас тук, да говорим за важни стъпки за развитието и на вашия регион, за завода в Карлово и на нашата българска компания. Ди Би Карго България е важна част от активите на Ди Би Карго груп. Надяваме се, че с нашата инвестиция тук, след покупката на ВРЗ, ще имаме възможност да работим върху цялата гама от жп дейността - транспорт и ремонт. Част от нашата дейност са маневри, транспорт и сервиз, имаме също така обслужване на инфраструктура за дълги и къси разстояния за товарно движение. Даваме вагони под наем на нашите клиенти. Това правим сега. А в бъдеще ние ще можем да правим нашия собствен ремонт, на нашите вагони и локомотиви тук, в Карлово. За да постигнем това, да осъществим тези намерения, ние вече сме инвестирали над 7 милиона във ВРЗ. И намеренията са ни на 1 октомври да преместим централния офис на фирмата в Карлово.

Какво се крие зад абревиатурата Ди Би Карго България?

Това означава Дойче бан, а в България това са 270 човека, които работят за нас. Това са също така около 50 локомотива и 500 вагона. Ние сме в България от началото на 2003 година. Започнахме като маневрен оператор в големите производствени предприятия - в Пирдоп започнахме с маневрена дейност, също така работим в „Стомана Индъстри“ в Перник, в „Каолин“ и други места. От 2010 година сме и национален превозвач и движим на дълго и късо разстояние товарни влакове. Инвестицията в Карлово е логична стъпка напред, за да извършваме ремонтната дейност, от която имаме нужда. И освен това работим в посока да имаме и външни клиенти. Ние наистина сме щастливи, че това ще го правим в Карлово.

Какво очаквате от инвестицията във Вагоноремонтния завод в Карлово, какви ще са ползите за града и общината?

Ние ще наемем в нашата работилница около 70 човека на първо време - 35, които ще бъдат наети веднага тук от района, и 35, които вече работят за нас в Пирдоп, като 95 процента от тези 35, които вече работят за нас, са хора от Карлово. Когато се преместят тук във ВРЗ, те ще имат по-малко неудобства да пътуват и да ходят на работа. Ние мислим, че това е една стъпка в правилна посока в определен обем от пари. Искам специално да отбележа, че се чувстваме добре приети в Карлово и сме особено щастливи, че кметът д-р Кабаиванов и администрацията ни обръщат достатъчно внимание, и в бъдеще се надяваме да поддържаме добри взаимоотношения и да можем да задълбочим нашите отношения и нашите връзки.

Вагоноремонтният завод не работи пет-шест години, как се насочихте към това предприятие?

Отдавна наблюдавахме ситуацията във ВРЗ в Карлово и се радваме се, че осъществяваме тази инвестиция. Това става след изключително трудна обосновка в Германия, с помощта на борда на Ди Би Карго, който реши да инвестира тези пари. Благодаря още веднъж на съдействието на кмета г-н Кабаиванов, на заместник-кмета инж. Стойо Карагенски, намеренията ни са сериозни. Надяваме се, че с помощта на общината, с помощта на обществеността на Карлово, ще възстановим завода и той ще работи ефективно, ще бъде в добро състояние.

Кои ще бъдат клиентите и пазарите на предприятието в Карлово?

Ще започнем с ремонт и поддръжка на нашите собствени 50 локомотива и 500 вагона, с тенденция да поемем и други клиенти в България. По отношение на ремонта на вагоните и локомотивите пазарът е доста затворен. Надяваме се нашите клиенти да са всички работодатели в България. Ние държим най-много на това да се работи качествено и в срок. С наличната база в България вече можем да се развиваме и да поемаме по-големи заявки към нас. В момента сме №4 на пазара в България. Знаем, че нашите конкуренти вече започват да задават въпроси дали ще сме в състояние в бъдеще да ремонтираме и техния подвижен състав.
Планираме да преместите централния офис на фирмата си в Карлово.

Къде другаде работите в момента?

Тъй като ние започнахме през 2003 година в Пирдоп, нашият централен офис е там. Но в момента фирмата, освен в Пирдоп има офис в София, Перник - Стомана Индъстри, там държим също вътрешнозаводската маневра, в Драгоман, в Русе, Бургас, Свиленград, Огняново. А вече и в Карлово. Навсякъде, във всички гранични гари и на всичките работни места, където имаме наши служители, ние имаме офиси. На 1 октомври, когато административната сграда е готова, ще се преместим в Карлово, фирмата ще бъде регистрирана в община Карлово, където ще си внасяме нашите данъци и такси.

Но очаквате ли това да бъде някакво предизвикателство, тъй като се знае, че намиране на качествена работна ръка особено за промишлеността, техническите кадри, са проблем?

Навсякъде в Европа е така с кадрите. Има огромен дефицит на квалифицирани кадри. Но една от причините да сме тук е защото сме проучили и знаем, че тук има достатъчно квалифицирани работници и се надяваме да нямаме проблеми с това. Вече имаме над 200 заявления за работа. 35 човека ще бъдат назначени на първия етап. В момента, в който започнем да работим и се развиваме, нещата ще изглеждат по друг начин. Но когато хората се присъединят към Ди Би Карго България, те ще имат добро професионално развитие в нашата компания. Както винаги Ди Би Карго ще предлага на своите хора допълнителни предимства и възможности за кариерно развитие. За работещите в тази компания означава, че те ще имат възможност за развитие.

Инвестицията на Ди Би Карлово България ЕООД във Вагоноремонтния завод и възстановяването на предприятието ще вдигне средната работна заплата в региона?

Когато говорим първоначално за 35 човека, това едва ли е толкова много. Но Ди Би груп винаги е бил добър работодател, честен работодател. И винаги се опитваме да бъдем откровени и честни с хората и да дадем освен добрата заплата, и всичко онова допълнително, което може да се получи в такава голяма компания. Кога реално се очаква да заработи завода? На 1 октомври ще бъдем тук, в Карлово. Имаме план и след като наемем необходимите ни хора, ще започнем работа на 1 януари 2020 година. Днес посетих завода и съм радостен от това, което вече нашите хора са направили като подготовка през последните два месеца.

Ди Би Карго България ще повлече ли крак на немските инвестиции в региона?

Надяваме се. Това дава възможност и за останалите, разбира се. Със сигурност нашето присъствие тук е знак. Фактът, че Дойче бан инвестира в Карлово, със сигурност ще даде знак на останалите наши партньори и клиенти. Те също имат някакви виждания и мислят да правят нещо в Карлово, но е твърде рано все още.