Общината излъга МРРБ за реализирания Транспортен проект в Пловдив

Според експертите от екипа, ръководен по онова време от Борислав Кръстев, системите, обект на инвестицията с европейски средства, работят безотказно

„Марица“ алармира за проблема с реализирането на Транспортния проект от 2015 година. В началото на 2016-а попитахме МРРБ - управляващ орган по програмата, по която е финансиран въпросният проект, защо всички дейности са разплатени, а голяма част от системите, които бях цел на инвестицията за 44 млн. лв., не работят. От отговора става ясно, че служителите в Община Пловдив са подвели министерството, управлявано по онова време от Лиляна Павлова, че всичко с проекта е наред. Според прогнозите на експертите от екипа, ръководен тогава от Борислав Кръстев, системите трябваше да заработят на 1 април 2016-а. Днес това изглежда като нелепа шега. Провалът не пречи Кръстев да има нова работа - ръководител на Водния цикъл за 100 млн. лева. При последващите проверки, установили, че системите все пак не работят, хората на Кръстев дадоха уникалното обяснение, че софтуерът се е сринал след токов удар в Центъра за управление на трафика, при който изгорял главният сървър. И така вече 3 години... 

 

В отговора си до "Марица" от 25 януари 2016 г. от пресцентъра на МРРБ обясняват и как трябва да се уредят отношенията между Общината като възложител на услугата и превозвачите след въвеждането на системите за управление на трафика и електронното таксуване, реализирани със средства по проекта.

 


Ето част от писмото до "Марица":

 


Във връзка с поставените от Вас въпроси относно приключването на Проект „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Пловдив” Ви предоставяме следната информация:

 


Въпрос:

 


Може ли да се приеме, че дейностите по проекта са приключили, ако основните компоненти, обект на финансиране, не са въведени в действие. Конкретно за този проект те са:

 


1.1 Към днешна дата /14 януари 2016 г./ не са монтирани информационните табели по спирките на градския транспорт, които са част от инвестицията в проектното предложение.

 


Отговор: Информационните табла по спирките, които са в обхвата на проект „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Пловдив”, са монтирани. В проекта не е предвидено монтирането на информационни табла на всички спирки на градския транспорт, които са над 500 бр., а само на 354 бр. от тях, в зависимост от определения финансов ресурс за проекта, местоположението на спирката и броя линии, преминаващи през нея.

 


1.2 Системата за електронно таксуване в градския транспорт /също обект на инвестиция в този проект/ не е въведена в експлоатация.

 


Отговор:

 


Съгласно Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт по основни автобусни линии на територията на община Пловдив, приета с Решение № 407, взето с Протокол № 21 от 17.12.2015 г. на Общински съвет - Пловдив, електронното таксуване се въвежда от 01.04.2016 г. След тази дата влизат в сила новите превозни документи и съответният начин на пътуване. Доставено е и монтирано оборудването на Системата за електронно таксуване. Същата е въведена в експлоатация. Впоследствие се откриха стилистични грешки в изписваните текстове на менюто на автоматите за продажба на билети, които по същество не влияят на функционалността на устройствата. На изпълнителя бе разпоредено донастройването на софтуера на български език. Към настоящия момент констатираните забележки се отстраняват. Следва да се има предвид, че за да бъде въведена в реална експлоатация системата за електронно таксуване, е необходимо да бъдат въведени цените на превозните документи, които съгласно цитираната наредба следва да се определят с решение на Общински съвет - Пловдив.

 


1.3 Не са въведени в експлоатация още системата за контрол и управление на трафика чрез автоматизираните светофарни уредби.

 


Отговор:

 


Системата за управление и контрол на трафика е въведена в експлоатация. На всички кръстовища в обхвата на Компонент „Светофари и контрол” са доставени и монтирани нови светофарни контролери. Доставени са и са монтирани трафик-детекторите, CCTV-камерите, светофарните секции за автомобили, пешеходци и велосипедисти. В автобусите са монтирани радиомодеми за подаване на заявка за приоритет. Доставено е и е монтирано оборудването в Центъра за управление на трафика. Въведен е специализираният софтуер на системата. За достигането на пълната <210> функционалност е необходимо натрупването на исторически данни, които да определят реакцията и на определени кръстовища в зависимост от ситуацията в конкретен ден и час. С цел осигуряване на безопасност беше въведена нова организация на движение в съответствие с извършеното проучване на трафик-сигнализацията и с приетите проектни решения. Основен момент е въвеждането на защитени леви завои на ключови кръстовища с голям брой регистрирани ПТП-та.

 


26.01.2016 г.

 


Пресцентър МРРБ

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
ДО ЗНАЕЩ...

ДО ЗНАЕЩ...

16.07.2019 | 11:09

Е, как да не е ясно какво прави Прокупатурата!? Ами спи и си живурка! Щом я ръководи такъв "експер" и "управленец" като нашият съгражданин...

Отговори
5 0
ЗНАЕЩ

ЗНАЕЩ

16.07.2019 | 10:37

ИСПАНЦИТЕ БЯХА ЕДНИ МОШЕНИЦИ. СЕЩАТЕ СЕ ЗАЩО ТОТЕВ ИЗБРА ТЯХ.ТАЗИ СИСТЕМА НИКОГА НЯМА ДА ЗАРАБОТИ. МОШЕНИЦИТЕ СИ ЗАКРИХА ОФИСА В БЪЛГАРИЯ И ИЗЧЕЗНАХА В НЕИЗВЕСТНА ПОСОКА.В ЦЯЛОТО УРАВНЕНИЕ САМО НЕ Е ЯСНО , КАКВО ПРАВИ ПРОКУРАТУРАТА.

Отговори
8 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?