Нов голям играч в бизнеса с автобусните превози

Добилата печална слава с множество инциденти "Юнион Ивкони" се обединява с "Груп Плюс" на Галя Топалова под шапката на "Транспект" АД

Нова мега компания навлиза в бизнес с междуградските и международни пътнически превози у нас чрез обединяване на две от най-мощните фирми в бранша - "Юнион Ивкони" ООД и "Груп Плюс" ООД. Те вече са под шапката на "Транспект" АД. Справка в ДАКСИ подсказва, че съдружници и управляващи в дружеството с равен брой акции - по 25 000 броя, са Петър Господинов и Георги Атанасов. Третият управител е Иван Добрев. Георги Атанасов и Иван Добрев пък бяха част от мениджмънта на "Юнион Ивкони". 

До сливането се стигна, след като "Синтетика“ АД е подписала окончателен договор за продажбата на дъщерното си дружество „Юнион Ивкони“ ООД през февруари, съобщиха от Българска фондова борса. Мотивите за сделката били свързани с желанието на компанията на Ивайло Константинов да насочи усилията си към инвестиции в недвижими имоти с по-висока доходност. На 15 март 2019 г. са били изпълнени всички клаузи по договора за покупко-продажбата на фирмата, с което сделката е финализирана. Миналата година Комисията за защита на конкуренцията разреши на „Транспект“ АД да обедини два от големите играчи в транспортния сектор с пътнически превози в страната и чужбина, като извърши концентрация чрез придобиване на едноличен контрол върху „Юнион Ивкони“ ООД и „Груп Плюс“ ООД.

През последните години „Юнион Ивкони“ доби печална слава заради поредица тежки инциденти с нейни автобуси. 17 души пострадаха на 30 ноември 2017 година, когато късно вечерта на 296 километър на АМ "Тракия" се преобърна автобус на фирмата. Десет бяха ранените при челен удар между два автобуса и микробус на главния път София-Варна, до омуртагското село Камбурово на 22 януари 2016 г. При катастрофа на автобус на фирмата и циментовоз при Ябланица на 19 май 2007 г. загина шофьорът на автобуса, а 20 души бяха ранени. Катастрофата стана на пътя Варна - София.

 "Юнион Ивкони" поддържаше 15 офиса в София и над 100 други в България и Европа. Разполага със собствена автобаза. Персоналът на компанията е над 700 души. Пътническите автобуси, собствени или оперирани от "Юнион Ивкони" по лизингови договори, са 376 на брой.

От „Транспект“ са пресметнали, че концентрацията между „Юнион Ивкони“ ООД и „Груп Плюс“ ООД ще доведе до по-голяма рентабилност с намаляване на разходите за наеми на търговски площи, които в момента се заплащат от всяко едно от придобиваните дружества поотделно, икономия от възнаграждения и осигуровки на служители в администрацията и заетите в търговските офиси, които ще бъдат закрити. Очаквали се финансови ефекти след анулиране на минимум седем обслужвания, които се изпълняват паралелно от двамата превозвачи, а пътникопотокът бил недостатъчен дори за един пълен курс.

„Груп Плюс" е притежание на "Етап-Адресс" АД. Мажоритарен собственик с 57,5% е турският гражданин Зеки Байрам. Останалите 42,5% държи бившият собственик на Локомотив Пловдив Галя Топалова, която е и пълномощник на ортака си.  

"Юнион Ивкони" и "Груп плюс" бяха в основата на протестите срещу приемането на лобисткия закон за създаването на автомобилна браншова камара, в която влизаха и товарните превози. Двигател на този законопроект беше друг голям превозвач в пътническите превози - собственикът на "Карат С" Миролюб Столарски, който е концесионер на Централна гара -Пловдив и държи половината курсове в линията за София. По маршрута той се конкурира за пътници с местната "Хеброс Бус" АД на Веселин Дошков.  "Юнион Ивкони" обаче също вози пътници от Пловдив до София чрез автобусите си по дългите линии, които минават през автогара "Север". Преди време Галя Топалова също имаше интерес към маршрута и дори бе спечелила поръчката на Община София след отстраняването на "Витоша Експрес" заради надуването на договорената цена за билета от 6,90 до 14 лева. От "Груп плюс" обаче отказаха да подпишат договора и дейността бе поета от "Карат С" на Столарски.  

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?