На ресторант като в Япония

Първият японски ресторант отвори в Пловдив на 19 април т.г. Наложи се откриването да прелее в два поредни дни със задължителна предварителна резервация заради големия интерес. Няколко месеца по-късно вече е ясно, че до Нова година градът ще има още един Japonica Restaurant. Той ще е далеч по-малък от първия, но ще е разположен на ключово място в центъра. Има и още една добра новина -  пловдивската марка ще стъпи в София. 

 


Имахме известни притеснения, когато решихме да инвестираме в такъв специфичен ресторант и той да бъде първи за Пловдив, връща се назад във времето Стоян Апостолов. За щастие, опасенията ни се оказаха безпочвени. Клиентите възприеха мястото така, както си го представяхме - не прибирайки се от работа към къщи, да хапнат мимоходом суши, а да търсят истинско преживяване. Въпреки че мястото е голямо - има 150 места вътре и още 50 в градината, никак не се вписва в категорията за ежедневен ресторант, дори и само заради това, че в менюто има ястие, чието приготвяне изисква 48 часа. 

 


Класическите ресторанти предлагат общо взето едно и също меню. Пловдивските зареждат с продукти на едро от няколко места, тоест и те са същите. Единствената разлика е в начина на приготвяне на храната, разсъждава мениджърът. Но пък по колко различни начини може да се приготви едно телешко например? Ние решихме да наблегнем на автентичното, посочва Апостолов. В японския ресторант част от продуктите идват директно от Япония. Друга част се пазаруват от специална борса в Австрия. И ги приготвя шеф Пламен Лозев, който е работил в японски ресторант в Англия и е специализирал 6 месеца в Токио. Всъщност, шеф Лозев е основоположник на сушито в Пловдив, години наред го е приготвял в една голяма верига.

 


Вечерята тук не преминава в стандартно стоене по масите. Правим дегустации, уроци по приготвяне на суши, представяме 5-степенни менюта в комбинация с подходящо вино, изброява Стоян Апостолов. Според него никак не е без значение и обслужващият персонал. Работата на сервитьора не е просто да пренесе едно ястие от точка А до точка Б. Той е лицето на ресторанта, той е психологът, той  трябва да прецени дали да изчака клиента да приключи телефонния си разговор и тогава да му поднесе питието и кога точно да се намеси. С други думи - ключът към успешния ресторант не е само адресът, нито менюто или главният му готвач, нито само персоналът сам по себе си, нито обстановката, а всичко комплексно, обобщават от Japonica Restaurant.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?