Топ 10 коли втора ръка, които не ръждясват и не гният СНИМКИ

Един от първите критерии на купувачите на употребявани автомобили е дали те вече са започнали да ръждясват. Ръждата отдавна не е такъв проблем, какъвто бе за автомобилите през 80-те и 90-те години на миналия век. Въпреки това на вторичния пазар има както слабаци, така и отличници по антикорозионна защита, пише auto.blitz.bg.

Експерти от автомобилния портал Drom.ru са състави класация на най-устойчивите на гниене модели втора ръка. В рейтинга са включени само коли от новия век, чието производство вече е преустановено, но не са изгубили актуалността си.

Класацията е подредена от специалисти по каросерии от сервизи за различни марки, които ежемесечно ремонтират стотици автомобили, търговци, прекупвачи и, разбира се, собственици.

Авторите на рейтинга правят изричната уговорка, че състоянието на всеки конкретен автомобил може да зависи не само от заводската подготовка на каросерията срещу ръжда, така и от условията на експлоатация, участието в катастрофи и качеството на последвалите ремонти. Класацията отразява само характерните особености на всеки модел.

10. BMW 5er E60 (2003–2010)

Е60 има отлично лаково покритие. Антикорозионната защита на каросерията също е на ниво. Ръжда по правило се появява само след ПТП и некачествен ремонт. В грижливи ръце обаче и най-старите петици от този модел изглеждат прекрасно.

Колкото и странно да звучи, основният проблем на Е60 с корозията се дължи на... алуминия, от който е изработена почти цялата предница. Сам по себе си авиационният метал не гние, но на местата, където контактува със стоманата, се появява ръжда.

Ако бъде изпусната, корозията отслабва крепежа на предния кош и може да доведе до понижаване на устойчивостта на цялата каросерия на усукване, а като резултат - и по-малко удоволствие от шофирането, влошаване на управляемостта, луфтове в кормилната уредба и пукнатини по предното стъкло.

9. Opel Insignia (2008–2017)


След като се умориха да ги взимат на подбив, в началото на новия век от Opel започнаха да полагат сериозни усилия да се отърват от имиджа на изобретатели на ръждата. Първата бяла ластовица сред по-старите модели стана Vectra C, а Insignia продължи успешно борбата с кафявата напаст.

Флагманският Opel има образцова боя, а някои детайли се съпротивляват на корозията по-успешно, отколкото някои премиум конкуренти. Дори по повредени панели ръжда започва да цъфти най-рано след година.

Самият слой от боя и лак не е дебел, но за сметка на това е еластичен и при леки удари остава върху ламарината. Антикорозионната защита на пода е отлична - шестгодишна Insignia може да изглежда като нова отдолу.

8. Toyota Camry XV40 (2006–2011)


Качеството на боята при Camry е далече от идеала. Покритието е тънко и нежно и се дере лесно. С времето боята по дръжките на вратите пада, а предната броня и калници бързо се покриват с драскотини и се лющят.

На антикорозионната обработка на каросерията обаче могат да завиждат много други модели от същия клас. Ако не се брои повърхностната ръжда по подрамите, дори обичайните за стара кола леки подутини по предния капак и ръбовете на вратите са рядко явление.

7. BMW 1er E87 (2004–2013)


Баварците не са пестили от антикорозионната защита на дебютния си малък модел. За разлика от по-големите ѝ роднини, в конструкцията на единичката практически липсва алуминий.

От BMW са решили да се борят с ръждата по добрия стар начин - със здрава поцинкована ламарина и надеждни пластмасови предпазители. Под тях и по веждите на задните калници може да се появи повърхностна корозия, но това е всичко.

Покритието на каросерията не е много дебело, но единичката е боядисана качествено. Следите от "пясъкоструйка" по предния капак са сигурен белег за редовно препускане по магистралите. По колите, използвани преимуществено в града, няма такива следи. Дори да има олющени места обаче, боята се съпротивлява упорито на ръждата и не пада дори при значително увреждане.

6. Lexus RX XU30 (2003–2008)

Ако дори душмански експлоатирана Toyota Camry може да се похвали с отлична антикорозионна защита, Lexus стига още по-далеч. Качеството на боята и лака е на още по-високо равнище.

Уязвими места обаче все пак има. От камъчетата по пътищата страда най-вече предният капак, а макар и не скоро, олющените петна започват да ръждясват. В първите години след представянето на модела Lexus дори сменя детайли в рамките на гаранцията.

Корозия по веждите на калниците обикновено е следствие от некачествен ремонт. Оригиналното покритие на каросерията не се предава толкова лесно и дори при най-запуснатите кросоувъри ръждата е повърхностна и се отстранява лесно. Кафяви петънца могат да се срещнат само около и над предното стъкло. Подът, компонентите на окачването и крепежите ръждясват съвсем умерено.

5. Volvo XC90 Typ C (2002–2014)

Първото SUV на шведите е защитено против корозия не по-зле от останалите модели, построени на платформата P2. Условията на експлоатация обаче го правят по-уязвим от S80 и S60.

В конструкцията на XC90 липсва алуминий, на какъвто по онова време постепенно преминават немските конкуренти. Затова пък качествената и здрава стомана е покрита с тлъст слой боя и лак.

Ръжда общо взето се появява само под пластмасовите детайли по каросерията. Гнездата обаче обикновено са малки и се овладяват лесно, тъй като не растат бързо. Далеч повече проблеми може да създаде невидимата за окото корозия по предната подрама и роговете на коша.

4. Mercedes-Benz S-Klasse W221 (2005–2013)

В Mercedes-Benz си научиха урока от грешките, допуснати с W220, чиято антикорозионна защита бе далеч от представите за флагмански модел на производител от такъв ранг. Ето защо немците са подходили изключително сериозно към качеството боята и обработката на каросерийните панели.

Ръжда се появяват рядко дори по традиционно уязвими места като предния капак, долната част на вратите и калниците. Площта на гнездата по правило е малка и нямат склонност да растат. Това придава бодряшки вид и на най-старите седани отпреди фейслифта.

Хромираните декорации обаче се матират бързо. Предните панели на каросерията са изработени от алуминий и могат да предизвикат корозия по заварките със стоманата. Понякога се отлепва шумоизолацията под задните калници и пода, което може да доведе до увреждане на покритието на труднодостъпни места.

3. Volvo S80 Typ AS (2006–2016)


Ако не се броят произвежданите в Холандия модели, Volvo отдавна се слави със специалното си отношение към антикорозионната защита на автомобилите си. С качествена боя се славеше още първото поколение на S80, а поцинкованата каросерия на наследника е сглобена и боядисана още по-внимателно.

Това обяснява защо ръждата практически няма шанс срещу шведския флагман, а откровено слаби места липсват. Олющените места противостоят на корозията дълго време и не ѝ позволяват да се разпространи, което е доста ценно качество предвид цените на каросерийните панели.

2. Audi A6 C6 (2004–2011)

Класация на най-устойчивите на корозия автомобили трудно може да мине без Audi, а третата генерация на A6 попада в нея абсолютно заслужено. Също като предшественика си инголщадският модел се съпротивлява упорито на ръждата и дори олющените петна по веждите на задните калници не "цъфтят".

Боята по предния капак и калници се предава по-рано, но въпреки това от корозия в традиционния смисъл на думата няма и следа, просто защото детайлите са алуминиеви. На авиационния метал се дължи и изключително здравата конструкция, яките подрами и лонжерони.

Антикорозионният слой може да пострада само по пода заради малкия клиренс и неизбежния контакт с различни препятствия.

1. Porsche Cayenne Typ 9PA (2002–2010)


Каросерията на първото SUV на Porsche е боядисана изключително качествено. Слоят от боя и лак е не само дебел, а и гъвкав и еластичен, което му позволява да се съпротивлява безпроблемно на бомбардировките от камъчета и дори леки удари. Антикорозионната защита също е на много високо ниво, така че външният на неудряните и качествено ремонтирани всъдеходи по правило е отлично.

Ръжда може да се откри основно под пластмасовите детайли и по фугите между панелите, но явлението е рядко. Слабо място са само шевовете на задните врати откъм калниците. Ръждата там започва от заварките и ликвидирането ѝ изисква сериозна намеса. При смяна на предното стъкло, което е неизбежно предвид скоростните качества на Cayenne, се поврежда антикорозионното покритие на рамката.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
Гочето

Гочето

20.06.2019 | 04:34

Най яката и негниеща кола на света е Ауди 80 от осемдесет и някоя година!!!

Отговори
0 1

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?